Dagens bild

Jag vill med till Tjeckien. Den här jävla Norgeresan har blivit en total katastrof. Feber, snö och nu verkar soppapumpen på polarens 701 ha lagt av. På väg med trailer till Charlottenberg. Jag har sagt att jag ska gå över gränsen och pissa på Norge och sen åka hem.
Men då kanske vi kan synka och åka tillsammans? Det ska vara lätt att toura utomlands på hoj. Och om man är fler så blir det ännu lättare, då kanske jag åker mindre fel. Jag har en tendens att hamna på dom konstigaste ställen ibland 😁

Är inte CF egentligen KTM då? Eller tillverkar dom bara motorerna åt KTM? Eller har det bara brunnit i luvan på mig?
Dom har väl haft ett samarbete fram till i år , när det har börjat att gå lite sisådär för KTM så har CF klargjort att dom är ett eget märken

Premiär idag för Teneren.
I förgrunden är mina utgifter, och i bakgrunden....är också mina utgifter 🙃
Lite mer i mitten, med lysande väst, är det som kallas för "cashback".
Grym kampanj idag känns det som!

IMG_3249_resize.jpg

Och passande musik i hjälmen.
Trevlig långhelg på er!

IMG_3250_resize.jpg

Tror du också vet vem det är (Stockholm-Uppsala på 15 minuter). Jo, känner honom.
Ok.
Även fast jag tycker att det konceptet är hyfsat (eller helt) hjärndött, så är det ändå trist att drabbas av en brand.
Men med tanke på den moraliska kompassen, så är min känsla att vederbörande går ekonomiskt kompenserad ur händelsen.
Hoppas i alla fall att ingen blev fysiskt skadad.

Blev lite grus idag runt 14 mil, var och sökte en genväg till jordens epicentrum Kainulasjärvi. Enligt vad som sagts skulle det finnas en cykelstig som ska binda ihop två vägsystem för att slippa runda Lahanajärvi om man ska köra grus men jag gick bet på att hitta nån väg.

Efter en korsning just innan Björkådammet låste sig lådan helt men turligt nog var det ett lätt hittat fel, var en sten som kilat in sig mot växelpedalen så den var helt låst.
20250530_120116.jpg

Ett stopp vid Björkådammet, enligt kartan heter dammen Björkådammet medan kojan bredvid heter Björkådammskojan.
20250530_121114.jpg

Inledde sökandet så det blev några vändplaner
20250530_124651.jpg

Lyckades inte hitta nån cykelstig, troligtvis kan man möjligen ta sig här och jag var bara 300 m ifrån vägarna jag ville komma till men en KLR650 är inte nån lämplig maskin vid denna körning, vet hur tung den är om man kör ner den i en myr
20250530_131910.jpg

En paus vid en av de gamla skogskojorna som finns i trakten här. Finns många kojor som skogsarbetare bodde i under veckorna förr i tiden.
20250530_134544.jpg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back