Dagens bild

Inte så långt bort att du vågar tala om var du bor ! Inte ens landskapet.:7peta
Jag tror min nummerskylt syns överallt på mina foton. Men annars är adressen Elmhult 6, Markaryd. Lycka till. Stjäls min KTM får jag ÄNTLIGEN en anledning till att köpa en ny grushoj. Aset vill ju inte dö!!! Och duvhagel dödar inte över 15 meter va? Fast man har trång choke?

Vad jag menar är kom in på kaffe för fan! Jag har blivit nykterist av misstag när jag började gå ner i vikt så jag kan bjuda på whisky och rom med tror jag.

Inget hojåkande idag utan körde Cadillac till jobbet. Tillverkade dock lite snabbt ikväll en insats åt en jobbarkompis H-D då den har nåt Vance & Hines system som låter högt. Förhoppningsvis blir den besiktningstyst med denna insats och ljuddämparmatta.

20250527_205629.jpg

d756fbe1efabe2463997d2ed29d3adc4.jpg

Okej morgon på Gelleråsen.

Med vänlig hälsning,

Tre veckor med gips initialt sedan beror set på hur läkprocessen gått. Spiken/skruvarna får nog hänga med så länge jag lever…
Jag hoppas du repar dig helt och hållet från det där. Jag väntar lite med att ställa mina dumma frågor om vilka boots du använde, vilka eventuella skydd du hade, och hur fort du körde. På grus kan allt hända, och blandar man in bommar så dramatiseras allt ytterligare. Hur som helst, ät bra, kolla på filmer och spela tv-spel så blir du frisk fort.

Vad jag menar är kom in på kaffe för fan!
Du vet att jag kommer på kaffe så fort jag bara får fingret ur och vågar mig ut på min långtripp till Tjeckien, förhoppningsvis redan i sommar. Jag ringer innan jag kommer och snor din KTM ;)

I söndags var den internationella Nissan Qashqai-dagen, vilket firades stort på Botkyrka "BMK" tillsammans med flera andra aktörer. Jag ställde ut min "Kashe" där (den vita) ;)

IMG_4807.JPG

Idag är det o andra sidan internationella skojardagen! Och det firar vi genom att helt enkelt inte alltid säga hela sanningen.

Hur som helst var jag och min långhåriga medhjälpare på BMK i söndags för att titta på och beundra alla möjliga motorfordon.

IMG_4794.JPG

Bl a dessa mystiska .. rullvagnar.

Crawlers lined up 01.JPG

Och rallybilar

IMG_4791.JPG

kolla motorn

IMG_4792.JPG

Mein gott alltså

IMG_4770.JPG

IMG_4777.JPG

.. och en massa andra wtf-saker helt enkelt. Jag trodde faktiskt att jag hamnat i paradiset, men så fick jag en hurring och en spark på smalbenet och det var dags att åka hem.

IMG_4785b.jpg

Nej, så nu jag tänker köpa ett sandtag / stenbrott långt bort från alla människor, bygga en liten stuga där och bo i fred med mina motorfordon i alla mina dagar. Där kan jag köra cross & enduro, skjuta och spela golf hur mycket jag vill, och beställa Foodora när jag blir hungrig.

Jag hoppas du repar dig helt och hållet från det där. Jag väntar lite med att ställa mina dumma frågor om vilka boots du använde, vilka eventuella skydd du hade, och hur fort du körde. På grus kan allt hända, och blandar man in bommar så dramatiseras allt ytterligare. Hur som helst, ät bra, kolla på filmer och spela tv-spel så blir du frisk fort.

Du vet att jag kommer på kaffe så fort jag bara får fingret ur och vågar mig ut på min långtripp till Tjeckien, förhoppningsvis redan i sommar. Jag ringer innan jag kommer och snor din KTM ;)
Jag vill med till Tjeckien. Den här jävla Norgeresan har blivit en total katastrof. Feber, snö och nu verkar soppapumpen på polarens 701 ha lagt av. På väg med trailer till Charlottenberg. Jag har sagt att jag ska gå över gränsen och pissa på Norge och sen åka hem.

Ja, det sa jag med när jag kom på sladd ur kurvan och något geni hade satt upp en vägbom strax efter (en skymd!) kurva!
:skrämd
Hann ta beslutet att det var nog bättre att bromsa omkull än att dundra in i bommen…
- Det är alltid klokt att bromsa omkull istället för att utmana solida hinder. Jag fick göra samma sak när en buss vänstergirade över min vägbana för ett par år sen. Du råkade dock värre ut.

- Instämmer, vad f*n är tanken bakom såna där uthäng egentligen?
Ska tail tidy:a min också trots att det är lite bökigt på den modellen jag har.
Kan ha en funktion om man kör i regn tänker jag.
Men det är väl inte meningen att man ska göra med en sån där hoj ändå?

Jag vill med till Tjeckien. Den här jävla Norgeresan har blivit en total katastrof. Feber, snö och nu verkar soppapumpen på polarens 701 ha lagt av. På väg med trailer till Charlottenberg. Jag har sagt att jag ska gå över gränsen och pissa på Norge och sen åka hem.
Men då kanske vi kan synka och åka tillsammans? Det ska vara lätt att toura utomlands på hoj. Och om man är fler så blir det ännu lättare, då kanske jag åker mindre fel. Jag har en tendens att hamna på dom konstigaste ställen ibland 😁

Är inte CF egentligen KTM då? Eller tillverkar dom bara motorerna åt KTM? Eller har det bara brunnit i luvan på mig?
Dom har väl haft ett samarbete fram till i år , när det har börjat att gå lite sisådär för KTM så har CF klargjort att dom är ett eget märken

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back