Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men men, nu återstår bara att göra praktik av teorin och sikta mot nya PB!
Är det självstarten batteriet är till för? Eller kör ni med lös startapparat?Under vintern har det hunnits med en del små-uppdateringar, lättviktbatteri, bromsslangar, och dubbeldämpare mm, hoppas det räcker så man iaf slipper dB-killer...
Försäsongsträningen har varit bedrövlig rent ut sagt och mest beståt av att kolla Youtube i mängder,Men men, nu återstår bara att göra praktik av teorin och sikta mot nya PB!
Precis, det är till startmotorn. Det är ju i det mesta en originalcykel.Är det självstarten batteriet är till för? Eller kör ni med lös startapparat?

Som alltid!Publiktrycket är som vanligt enormt, långa bilköer och horder av folk som väller in på banan för denna folkfest....eller?![]()
Vi är 12st från respektive klass (600&1000) som kör tillsammans, så 24 totalt.Lycka till med sig.
Hur många blir ni som startar i Open1000?
Precis, säsongen -99 när det ofta var dubbla heat i 600B för att alla skulle få köra. Och på Falken, mitt 2:a race i karriären, var det totalt över 300 förare anmälda!Inte som förr när man fick vara snabb att anmäla sig för att få vara med![]()
Om du hittar, får eller själv tar, film ifrån evenemanget så får du gärna dela med dig här!Vi är 12st från respektive klass (600&1000) som kör tillsammans, så 24 totalt.
Kylan är värre, fick gå i depån mitt under ett av passen för jag inte längre hade någon känsel i fingrarna…
Sukkan sjunger dessutom riktigt fint nu med nya avgassystemet och mot slutet av rakan noterar jag 299 en bra bit innan det är dags att stå på hejdarna! 

Tar mig genom första böj mitt i klungan och så bär det av ut på rakan som en vild buffelhjord 

och det beslutades så småningom att dela upp startfältet igen. 

Efter nåt varv har luckan krympt, nu ligger jag riktigt nära!
Brottar ner hojen och väntar på att Yamman ska kontra, men det kommer ingen mer attack, och jag lyckas hålla platsen ända tills rödflaggen 

Uppvärmningen med Open1000 race gjorde gott,
Bromsar mig förbi ett flertal gånger både i sista sväng och 1a.
Och när vi till slut går in på sista varvet ligger jag bakom på rakan, försöker få till en bra inbromsning vi övergången, (vi kör bara halva banan), inte helt lätt utan referenspunkter och ett halvt igenimmat visir... 
Gasar på ut mot Hansen, och lägger mig hack i häl och vikier in i karusellen. Men Ola går brett!
Har nog inte mer än 10-20cm marginal i inbromsningen och lyckas precis undvika att köra på Ola:s bakhjul!. Nära ögat!
Korsar målflagg ganska precis 1 sek efter. 
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!