Kommer KTM överleva?

Kan dom sälja av märken? MÅSTE dom ha GasGas och Husqvarna till exempel? Lite konkurrens skadar ju inte.
 
Kan dom sälja av märken? MÅSTE dom ha GasGas och Husqvarna till exempel? Lite konkurrens skadar ju inte.

Kommer de att gå med mer vinst då?

Glöm inte att varumärkena GasGas och Husqvarna också är tillgångar som kanske gör bolaget KTM lite mer värt att betala för. Men mycket annat än varumärken är de förstås inte idag.


Med vänlig hälsning,
 
Kommer de att gå med mer vinst då?

Glöm inte att varumärkena GasGas och Husqvarna också är tillgångar som kanske gör bolaget KTM lite mer värt att betala för. Men mycket annat än varumärken är de förstås inte idag.


Med vänlig hälsning,
Varumärket Husqvarna ägs väl av Husqvarna AB.
 
Kommer de att gå med mer vinst då?

Glöm inte att varumärkena GasGas och Husqvarna också är tillgångar som kanske gör bolaget KTM lite mer värt att betala för. Men mycket annat än varumärken är de förstås inte idag.


Med vänlig hälsning,
Nej, men få in lite stålar och minska omkostnader kanske? Men nu var ju inte Husqvarna deras så det går bort. Undrar hur det avtalet fungerar? Hur länge löper det? Vad kostar det? Hur ligger det till med GasGas?
 
De sålde ju MV Agusta; där fanns det lite värde iaf. Oklart i övrigt, Gasgas är kanske inte prestige liksom.


Med vänlig hälsning,
 
Med tanke på modulariteten i KTM/HVA/GG så är det inte mycket annat än varumärket att sälja. En köpare lär knappast få rätten till teknik eller patent på dessa produkter. Lite som när PSA köpte Opel, bara för att sedan inse att patenten på all ny teknik inte följde med...
 
Med tanke på modulariteten i KTM/HVA/GG så är det inte mycket annat än varumärket att sälja. En köpare lär knappast få rätten till teknik eller patent på dessa produkter. Lite som när PSA köpte Opel, bara för att sedan inse att patenten på all ny teknik inte följde med...


Eller som när Volkswagen trodde man köpte hela Rolls Royce, men men vaknade upp som ägare till Bentley och en massa uttjänta byggnader med rören på utsidan istället.

Stormogulernas fingertoppsmagkänsla är sannerligen inte på topp när plånboken brinner - vilket Wolfgang Rietzles köpfrenesi under bildandet av PAG visade.
 
Men, ska dom få bidrag nu? Vad kommer 600 mille-euro att fixa för framtiden om dom inte kan hålla företaget flytande med sina produkter? Då blir det ju som ett soc-bidrag till en döende funkis som ändå aldrig kan bli produktiv igen. Vilken jäkla 'fallskärm' !

Varför säljer dom bara inte KTM till Bajaj eller kineserna? Så kan Piererer äntligen bli pensionär och ta det lite lugnt för en gång skull. Har gubben inget liv? Bara ta närmsta hoj från fabriken och rulla hemmåt, säg åt frugan att "hoppa på så åker vi ut på äventyr, jag jobbar inte mer!".
 
Han är väl en psykopat? Sådär rik blir man inte utan att något är fel kopplat.
 
För en del människor är det viktiga vad folk säger om dem när de är nergrävda, inte att leva bra. Nu tror jag inte det går nån nöd på de som skott sig på KTM i modern tid, men att omnämnas som "den som dödade märket" tror jag är oönskat.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top