Frågor man vågar ställa

Käkade pizza i solskenet igår och råkade öppna smörpaketet (som givetvis hade smält) över mina ljusa byxor som blev jäkligt fläckiga av smält smör.
Tvättade direkt när jag kom hem i 60 grader men skiten sitter kvar.
Hur får jag bort fettfläckar nu, googlat med får ju 800 olika tips?
Brake Clean funkar ju bra mot det flesta flottiga sakerna.................... ;)

Använder ni inte tvättmedel? :va

Jag tror nästan aldrig att jag tagit något ur tvättmaskinen med fläckar på, bortsett eventuellt målfärg då.
Matfläckar, gräs, vin, och spillolja etc brukar alltid försvinna på en normal tvätt.

Däremot så brukar jag ha ett problem med att de flesta klädesplagg faller isär i trådar efter några användningar, men det är nog den moderna medelkvaliteten som spökar.

DAB radio kan jag kanske inget om men skulle behöva testa mottagning på enkelt vis.

DAB mackapär som inte kräver sim/wiffi eller så.
Om det är en mottagare med 3.5, USB, blåtand eller något med högtalare/lurar spelar mindre roll.

FM fung. inte så vill bara lyssna om DAB fung med vilket skit som helst eller ej.

Billigt.

Tips som går att handla över disk?

Edit; Hm finns DAB med FM-sändare?

DAB radio kan jag kanske inget om men skulle behöva testa mottagning på enkelt vis.

DAB mackapär som inte kräver sim/wiffi eller så.
Om det är en mottagare med 3.5, USB, blåtand eller något med högtalare/lurar spelar mindre roll.

FM fung. inte så vill bara lyssna om DAB fung med vilket skit som helst eller ej.

Billigt.

Tips som går att handla över disk?

Edit; Hm finns DAB med FM-sändare?

Var tänker du lyssna?
Det finns ju täckningskartor.
Men fungerar inte FM skulle jag inte hålla andan för att DAB funkar

Jag har en DAB-radio, men hit upp kom aldrig DAB, utan det blev bara sändningar i Stockholm, Göteborg och Malmö, och någon fläck uppe i norrbotten.
Och det är väl fortfarande bara "försökssändningar" så dom kan upphöra när som helst

Digital marksänd TV av betalkanaler har också upphört, till min förvåning då jag inte hört något om att det skulle läggas ner.

Sthlm men man vet ju att i tunnlar klipper det banne mig på startsnöret.

Detta är en plåtburk till industrilokal.

Tror jag löst det dock, mobil utan SIM som får sända med wajjfajj och blåtand. För att tänka lite säkerhet sätts laddaren i en dygnstimer.

Naturligtvis kan dator göra samma jobb men det fung. inte i detta fall p.g.a. anledningar.

Ja, är det bara du som ska lyssna funkar det ju, annars hade man ju kunnat köra en FM sändare ut så hade alla kunnat lyssna med en FM radio (kåpor med FM radio)

Jag satte upp en FM sändare på en dator som körde Spotify 24/7 här hemma för att kunna lyssna i trädgården med en gammal transistor-radio med bra ljud, jag upptäckte dock att den hade lite väl bra räckvidd, så jag skrotade det projektet.

Undrar väl egentligen inget specifikt men..

I C A gråter ut i hopp om?
Dom(generellt inom d-handeln) har rekord, gissar, i prisökningar av en eller ingen anledning.
En personal per kassa ersätts med en personal på 5-10 kassor för att spara pengar.
Personal kan nu få en otryggare arbetsmiljö, åfan.
5.8 miljarder/år som inte scannas!!1 :4skrika ..delat på ca 4000* butiker, ge Anders lite mer rabatt på oxfilén så :glömdet(=växelpengar av det som skyltas om)
I C A vill att kommunerna ska komma med lösning/åtgärd, vänta på det ni så blir det nog bra. :rofl
Stölder är väl inge bra men hur stor del är svinn p g.a. anledningar? Säg bara en enkel sak som att ha kanske 5 olika blippljud så den där besvärliga vakumförpackade streckkoden i kyldisken inte missas lika ofta för att någon i närheten blippade först.

Ska nog blippa kommunen om det, faktiskt.. kanske får en gratis insändare där jag kan ta upp övergångsställen för katter och få lajikess.

Pluspoäng att sprida budskapet under något som heter ehandel :nicka

Undrar väl egentligen inget specifikt men..

I C A gråter ut i hopp om?
Dom(generellt inom d-handeln) har rekord, gissar, i prisökningar av en eller ingen anledning.
En personal per kassa ersätts med en personal på 5-10 kassor för att spara pengar.
Personal kan nu få en otryggare arbetsmiljö, åfan.
5.8 miljarder/år som inte scannas!!1 :4skrika ..delat på ca 4000* butiker, ge Anders lite mer rabatt på oxfilén så :glömdet(=växelpengar av det som skyltas om)
I C A vill att kommunerna ska komma med lösning/åtgärd, vänta på det ni så blir det nog bra. :rofl
Stölder är väl inge bra men hur stor del är svinn p g.a. anledningar? Säg bara en enkel sak som att ha kanske 5 olika blippljud så den där besvärliga vakumförpackade streckkoden i kyldisken inte missas lika ofta för att någon i närheten blippade först.

Ska nog blippa kommunen om det, faktiskt.. kanske får en gratis insändare där jag kan ta upp övergångsställen för katter och få lajikess.

Pluspoäng att sprida budskapet under något som heter ehandel :nicka

Folk stjäl tyvärr som faaan.
Människor som inte "behöver". Skit som de inte behöver, hur mycket som helst. Man blir faktiskt på riktigt mörkrädd.
Välklädda villapappor och mammor med "bra" jobb som knuffar runt junior i kundvagn och snattar godis/smink/Coca Cola eller vad det nu må vara.
Det är mycket, MYCKET vanligare än man tror, säkert känner du några snattare, och säkert har vi några här som läser detta.

Medelnivån på individer är fan riktigt, riktigt låg.

"Butiken har råd att bjuda på en hubbabubba" -verkar de tänka. Problemet är bara att det inte påverkar butiken och dess ägare i första hand, resultatet ska vara bättre än i fjol, och kostar svinnet för mycket så sparar man där det är enklast - på personalen.
Så Von Anka som äger butiken tar ut samma dividend, när resultatet påverkas av sånt här så är det Gösta och Gerd som jobbar 45 timmar i veckan på ett 0-timmarskontrakt, på ett schema som ser ut som en tipsrad, och blir utskälld av en besviken radhusmupp som är besviken på sitt eget liv 7ggr om dagen, för 130kr i timmen, som blir av med jobbet...
Och kunden får ännu sämre service.

Folk stjäl tyvärr som faaan.
Människor som inte "behöver". Skit som de inte behöver, hur mycket som helst. Man blir faktiskt på riktigt mörkrädd.
Välklädda villapappor och mammor med "bra" jobb som knuffar runt junior i kundvagn och snattar godis/smink/Coca Cola eller vad det nu må vara.
Det är mycket, MYCKET vanligare än man tror, säkert känner du några snattare, och säkert har vi några här som läser detta.

Medelnivån på individer är fan riktigt, riktigt låg.

"Butiken har råd att bjuda på en hubbabubba" -verkar de tänka. Problemet är bara att det inte påverkar butiken och dess ägare i första hand, resultatet ska vara bättre än i fjol, och kostar svinnet för mycket så sparar man där det är enklast - på personalen.
Så Von Anka som äger butiken tar ut samma dividend, när resultatet påverkas av sånt här så är det Gösta och Gerd som jobbar 45 timmar i veckan på ett 0-timmarskontrakt, på ett schema som ser ut som en tipsrad, och blir utskälld av en besviken radhusmupp som är besviken på sitt eget liv 7ggr om dagen, för 130kr i timmen, som blir av med jobbet...
Och kunden får ännu sämre service.
Vår butik verkar ha problem med ärligheten i självscanningen, får se hur länge man har den möjligheten kvar.
Var det inte en historia med en kvinna i Stockholm, med miljonlön, som försökte snatta varor för 2500:- (bla konfiterade anklår)? Hon blev väl av med jobbet.... Knappast lönsamt att snatta mao

Vår butik verkar ha problem med ärligheten i självscanningen, får se hur länge man har den möjligheten kvar.
Var det inte en historia med en kvinna i Stockholm, med miljonlön, som försökte snatta varor för 2500:- (bla konfiterade anklår)? Hon blev väl av med jobbet.... Knappast lönsamt att snatta mao
I grannbyn Vinslöv investerade ICA självbetjäningskassor. De stängdes efter bara ett kort tag. Stod oanvända i säkert ett år sen togs de bort. Biltema i Hässleholm självbetjäningskassor som efter bara några månader spärrades av.

Även Biltema i Lund tog bort självscanning som de infört för några år sedan. Nån i personalen som jag snackade med antydde att svinnet blev för stort.

I grannbyn Vinslöv investerade ICA självbetjäningskassor. De stängdes efter bara ett kort tag. Stod oanvända i säkert ett år sen togs de bort. Biltema i Hässleholm självbetjäningskassor som efter bara några månader spärrades av.
Har du inte sett dokumentären?:va
(..uppenbarligen inte dom heller, säkert nyinfödd franskkjessing eller vareheter)

Även Biltema i Lund tog bort självscanning som de infört för några år sedan. Nån i personalen som jag snackade med antydde att svinnet blev för stort.
Nog på G i Bredden också för den är sällan öppen. Kan iofs bero på att det enda kön dom fyller mindre sällan är korvkiosken där det naturligtvis är lite stökigare att införskaffa självscanningen för att..

Är enochenhalv 1.5 plural?
Jag tror att det mest är en vision eller ett mål.

Men lämnar vi miljöpolitiken verkar konsensus vara att alla decimaltal är plural. 1.0 är tydligen också plural och t.o.m. noll är plural. Bara en etta utan decimalkomma är singular.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon