Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, tack så mycketSnyggt blir det och jag har lärt mig massor. Framförallt att jag inte ska bygga egna stockar enär jag inte har tålamodet som krävs.
Tackar så mycket!Snyggt bössbygge! Jag har inte läst hela tråden men hur ligger tyngdpunkten med matchpipa och kolfiberstock? Inte ett problem för bänkskytte iofs.
Nice, gick det bra då?Nyss hemkommen från ett tvådagars skytteläger i Luleå då det skjutits korthåll och vi har testat ut lite grejer till en paraskytt.
Tycker den ser bra ut, ska jag klaga på nåt så skulle det vara att försöka få kolfibern rakare men jag förstår svårigheterna med att kunna lägga kolfiber rakt och snyggt på en sån där komplex form så jag tycker du ska vara nöjd. På 50 m ska den ju gå hål i hål men utan kindstöd och bakkappa är ju bössan svårskjuten jag skulle säga att det är omöjligt att skjuta riktigt bra utan kindstöd och bakkappa.
Själv är jag väldigt känslig för just kindstödets höjd och placering, känner av om det är 1 mm för lågt eller högt och även hur det är placerat i sidled.
Fränt med kolfiberrör. Men jag hade nog i detta fallet nöjt mig med aluminium, men som sagt det blir häftigt.
Nej, tyvärr inte. Stryker bara på och gör mitt bästa för att massera in epoxin och pressa ut luften manuellt. Funkar faktiskt ganska bra överlag, men här och var kan det bli någon bubbla som kan behöva åtgärdas i efterhand. Vänstersidan av stockens främre del fick jag ju göra om lite på grund av att där blivit bubblor, men I övrigt har lagren varit täta och solida överallt där jag öppnat upp och kollatHar du vakuumsug eller dylikt? Eller stryker du bara på epoxin och låter torka i värme? Försvinner luftbubblor ändå?
Jamen blir det så bra som det jag ser på dina bilder så duger det även åt mig för att göra vissa bra och ha detaljer i kolfiber till race hojar. Jag har inga utställningsnivåkrav på ytan. Så nu blir det att sniffa epoxi tro jag.Nej, tyvärr inte. Stryker bara på och gör mitt bästa för att massera in epoxin och pressa ut luften manuellt. Funkar faktiskt ganska bra överlag, men här och var kan det bli någon bubbla som kan behöva åtgärdas i efterhand. Vänstersidan av stockens främre del fick jag ju göra om lite på grund av att där blivit bubblor, men I övrigt har lagren varit täta och solida överallt där jag öppnat upp och kollat![]()
Jag tror att så länge man är noga och masserar in epoxin ordentligt så kan man absolut uppnå helt ok resultat, de partier som inte blivit bra för min del har jag väl antingen slarvat med just den biten eller bara misslyckats med att få kolfibret att ligga tight mot underlaget innan jag strök på epoxin. Jag tror att min metod med att limma fast väven allt eftersom jag virar den runt föremålet som ska gjutas in har varit en framgångsfaktor, annars är det lätt att kolfibern reser sig och flyttar runt medan man försöker bearbeta in epoxin om den inte hålls på plats på något sätt. Och då gäller det ju att redan i det steget se till att eliminera potentiella bubblor, dvs limma fast väven så att den ligger slätt mot underlaget och följer dess former över kullar och ner i dalar.Jamen blir det så bra som det jag ser på dina bilder så duger det även åt mig för att göra vissa bra och ha detaljer i kolfiber till race hojar. Jag har inga utställningsnivåkrav på ytan. Så nu blir det att sniffa epoxi tro jag.
Jag tyckte också att det var läskigt, första gången jag skulle borra i min kolfiberram.Det var ändå skapligt läskigt att sätta borren i den färdiga stocken......
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |