Dagens bild

img_8248-jpeg.2696325

801 får fixa hämtmat.

Många tvåhjulingar ute och brummar dessa dagar. Jag har sett allt från bamsar med väst och generöst prutt i rören till skinnklädda sportisar med färgglada hjälmar, och modiga akrobater med skimrande lila fälgar som ställer sig på sätet och braapar modigt bland bilarna och vinkar. Då känner jag hur ratten klibbar av handsvetten, och jag håller rejält avstånd.

Själv blev jag bortförd av utombölingar ikväll. Jag sögs upp i en stor tunnel, och när jag kom ut var allting upp och ner!?

IMG_4220.JPG

Dock ingen fara, en bakåtkullerbytta på åkern i skymningen återställde hjärncellen till gårdagens backup, och jag kunde fortsätta mitt äventyr ut i pastellkvällen.

IMG_4217.JPG

Var det dig jag såg vid bensinstationen i Rimbo? Jag på en Husqvarna 701 och min polare på en Desert X.
Det stämmer alldeles utmärkt :) En av er hade en väldigt färgglad hjälm.
Utgår ifrån Rimbo och 77ans mack besöks efter varje tur. Körde grus utåt Beateberg och slipade på mina lågfartskunskaper 🤣

Det stämmer alldeles utmärkt :) En av er hade en väldigt färgglad hjälm.
Utgår ifrån Rimbo och 77ans mack besöks efter varje tur. Körde grus utåt Beateberg och slipade på mina lågfartskunskaper 🤣
Jag med den färgglada hjälmen:) Tänker att jag blir lätt att hitta när jag ligger i diket... Jo, typ samma tur här runt Beateberg, jag körde lågfart medans polaren körde högfart.

Jag med den färgglada hjälmen:) Tänker att jag blir lätt att hitta när jag ligger i diket... Jo, typ samma tur här runt Beateberg, jag körde lågfart medans polaren körde högfart.
Har ni hittat till grusgropen, precis bredvid den finns gamla traktorspår som går att köra. Man kommer dock fram till en hästbonde som inte är helt förtjust i att man dyker upp mellan hagarna 👌

Jag vet åt vilket håll din resa bär.....men jag klandrar dig inte.
Den är perfekt för snabba turer till "Apoteket Röda Näsan" :fyllisar

View attachment 512598

Den är förvisso ful, men till och med P-vakterna tror att det är en moped så man kan stå på cykelparkeringarna. Brukar backa in mot väggen bara så regskylten inte syns…

Mvh

Den är förvisso ful, men till och med P-vakterna tror att det är en moped så man kan stå på cykelparkeringarna. Brukar backa in mot väggen bara så regskylten inte syns…

Mvh

Rätt gjort, du har 1200 kr till godo att fulparkera från mig. Då jag hade brutitbenet 2019 parkerade jag på handikapplats vid Luleå Musik men tillståndet syntes tydligen inte nog bra. Åkte till polisstation och visade upp både mig på kryckor och mitt handikapptillstånd men kommunen var helt omedgörlig utan hävdade bara att tillståndet inte syntes vilket jag faktiskt tycker var småaktigt då man kunde visa upp giltigt tillstånd och att jag faktiskt hade problem att gå. Så du har mitt fulla stöd att fulparkera din vespa.

Kanske retade bilvalet vid "felparkeringen" kommun då den enda bilen jag kunde köra var min 60:a Cadillac som var ett utmärkt handikapp fordon med automat, stora dörrar och helsoffa vilket var smidigt med kryckorna.

Rätt gjort, du har 1200 kr till godo att fulparkera från mig. Då jag hade brutitbenet 2019 parkerade jag på handikapplats vid Luleå Musik men tillståndet syntes tydligen inte nog bra. Åkte till polisstation och visade upp både mig på kryckor och mitt handikapptillstånd men kommunen var helt omedgörlig utan hävdade bara att tillståndet inte syntes vilket jag faktiskt tycker var småaktigt då man kunde visa upp giltigt tillstånd och att jag faktiskt hade problem att gå. Så du har mitt fulla stöd att fulparkera din vespa.

Kanske retade bilvalet vid "felparkeringen" kommun då den enda bilen jag kunde köra var min 60:a Cadillac som var ett utmärkt handikapp fordon med automat, stora dörrar och helsoffa vilket var smidigt med kryckorna.

Din Cadillac borde du få betalt för att parkera i stan. Utsmyckning.

Gjorde en gång på skoj en ”fransk parkering” med 2CV-n på trottoaren precis vid en uteservering. Jag sade till innehavaren av fiket att jag naturligtvis flyttar på bilen, det är bara på skoj. Han sade ”nej för fan, låt den stå - bättre reklam får jag aldrig!” :D

Mvh

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back