Sverige idag..

AFA aktivist gripen i Turkiet. MSM mörkar hans bakgrund. S och M är "bekymrade".

Det är därför det är en plikt att vara anti etablissemang fortfarande. Var det.

Du betalar. 😄

Jag betalar gärna en slant för att slippa den förbenade sommartidsomställningen. Vitsen finns inte i min värld. Om man gillar att gå upp för tidigt så är det ju fritt fram att göra så utan att behöva tvinga resten av landets befolkning att göra samma sak.

Jag betalar gärna en slant för att slippa den förbenade sommartidsomställningen. Vitsen finns inte i min värld. Om man gillar att gå upp för tidigt så är det ju fritt fram att göra så utan att behöva tvinga resten av landets befolkning att göra samma sak.
Fördjävla skönt med en ljus timme till på kvällen för utomhusaktiviteter när man tillhör skolungdom/skatteutsatta (dottern uppskattar att kunna rida ut i skogen efter jobbet). :tummenupp
Det är väl bara att göra som den IQbefriade kärringen och knoppa en timme till på morgonen och gå hem en timme senare från jobbet, förutsatt flextid eller medlidande kolleger (för de som inte har motarbetare). :fakta:brynad:7peta

Fördjävla skönt med en ljus timme till på kvällen för utomhusaktiviteter när man tillhör skolungdom/skatteutsatta (dottern uppskattar att kunna rida ut i skogen efter jobbet). :tummenupp
Det är väl bara att göra som den IQbefriade kärringen och knoppa en timme till på morgonen och gå hem en timme senare från jobbet, förutsatt flextid eller medlidande kolleger (för de som inte har motarbetare). :fakta:brynad:7peta
Vad hindrar dig och dottern att rida en timme tidigare?
Jag lovar att ljuset inte påverkas av att klockan ställs om.

Må så vara men att vägra ställa om klockan och sitta hemma och rita teckningar duger inte.

Åt det hållet funderar det ju inte. Ungarnas skola börjar enligt klockan och då måste man gå upp en timme för tidigt. Att njuta av ljusa kvällar får man ju göra oavsett. I Sverige är sommarkvällarna ljusa helt enkelt. Det är ju så ljust att det är ett problem att få ungarna i säng redan utan att sommartiden ställer till det ännu mer.

Vad hindrar dig och dottern att rida en timme tidigare?
Jag lovar att ljuset inte påverkas av att klockan ställs om.
Hon har ju ett kontorsjobb 9-17 och åker med kollektivtrafiken och kvällsljuset på vår och höst underlättar. Det är (var för min del) dessutom mer körtid på kvällsträningarna för gokart. :)

Och som jag nämnde på ett annat forum för några år sen, lätt att gnälla om sommartid men sen åker man raskt iväg på semester till en annan tidszon och tycker att det är helt ok med tidsomställningen......

Hon har ju ett kontorsjobb 9-17 och åker med kollektivtrafiken och kvällsljuset på vår och höst underlättar. Det är (var för min del) dessutom mer körtid på kvällsträningarna för gokart. :)

Och som jag nämnde på ett annat forum för några år sen, lätt att gnälla om sommartid men sen åker man raskt iväg på semester till en annan tidszon och tycker att det är helt ok med tidsomställningen......
Då får hon ju välja ett jobb som passar med hennes hobbyer. Varför det ska påverka resten av befolkningen är oklart.
Jag semestrar helst i Europa så det är sällan någon omställning att göra.

Numera har jag inget problem med det förutom att det så inihelskotta onödigt. Tidigare hade jag svårt för omställningen och var grinig en vecka. I dagsläget är jag konstant gubbsur så det blir ingen skillnad.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back