Var väl ute för ett tag sedan.
Nog för att jag inte har koll på alla Ducatimodeller, men den här var ny för mig:
View attachment 510981
Med samma säljande text.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var väl ute för ett tag sedan.
Nog för att jag inte har koll på alla Ducatimodeller, men den här var ny för mig:
View attachment 510981
Hur f-n kan man lägga ut nåt för 270 och inte ens idas byta olja.Var väl ute för ett tag sedan.
Med samma säljande text.
Man ska sälja en hoj för 270 lökar, men ids inte bemöda sig med att byta olja......verkar......seriöst???Var väl ute för ett tag sedan.
Med samma säljande text.

Man kan ju iallafall släcka lampan..............Man ska sälja en hoj för 270 lökar, men ids inte bemöda sig med att byta olja......verkar......seriöst???![]()
Ajöss med garantier och goodwillåtgärder när den inte servats efter mil eller tidsintervall, dvs årsservice. För funktionen har det ingen betydelse att lampan lyser, förutsatt att den servats och fått ny olja, vilket inte verkar vara fallet, men infon kommer inte in till den som bestämmer om garanti/goodwill.Det låter nästan som om säljaren vill mena att lampan släcks bara man byter olja. Att den förmodligen behöver lämnas till auktoriserad verkstad för släckning av "påminnelsen" behöver man såklart inte tänka på.
View attachment 511024
Ett mål att nå?
V4 är väl kamkedja?Ajöss med garantier och goodwillåtgärder när den inte servats efter mil eller tidsintervall, dvs årsservice. För funktionen har det ingen betydelse att lampan lyser, förutsatt att den servats och fått ny olja, vilket inte verkar vara fallet, men infon kommer inte in till den som bestämmer om garanti/goodwill.
Vet inte hur det är med V4ans remmar och intervall, men 3000 mil eller 5 år är det på min V2. Blev blåst av stor nordskånsk handlare på den delen. Sur erfarenhet.
Stämmer bra, och även V2an har kamkedja.V4 är väl kamkedja?
Det är precis detta som gjorde att jag sålde min senaste hoj. För att alla garantier och motorförsäkring skulle fortsätta gälla var jag tvungen att serva den hos auktoriserad verkstad varje år, trots att jag vissa år knappt kört mer än 100 mil sedan senaste servicen. Blir rätt dyra timmar i sadeln på det viset.Ajöss med garantier och goodwillåtgärder när den inte servats efter mil eller tidsintervall, dvs årsservice. För funktionen har det ingen betydelse att lampan lyser, förutsatt att den servats och fått ny olja, vilket inte verkar vara fallet, men infon kommer inte in till den som bestämmer om garanti/goodwill.
Vet inte hur det är med V4ans remmar och intervall, men 3000 mil eller 5 år är det på min V2. Blev blåst av stor nordskånsk handlare på den delen. Sur erfarenhet.
Ett mål att nå?
V4 är väl kamkedja?
Bra info. Visste inte.Stämmer bra, och även V2an har kamkedja.
Är det inte bättre ändå att ha en relativt ny hoj, och serva den själv, än att ha en äldre hoj och serva den själv?Det är precis detta som gjorde att jag sålde min senaste hoj. För att alla garantier och motorförsäkring skulle fortsätta gälla var jag tvungen att serva den hos auktoriserad verkstad varje år, trots att jag vissa år knappt kört mer än 100 mil sedan senaste servicen. Blir rätt dyra timmar i sadeln på det viset.
Absolut, men det är väl större risk att det händer på en äldre hoj?Svårt att veta i förhand hur en hoj kommer att hålla.
Jag servar min BMW själv.
Men så blev jag tvungen att byta koppling pga. oljeläcka.
I samband med detta så upptäckte verkstaden att det fanns ett service-
meddelande att byta tankarmatur.
Sådant är svårt att täcka med självservice.
”Computer says no.”Är det inte bättre ändå att ha en relativt ny hoj, och serva den själv, än att ha en äldre hoj och serva den själv?
Så tänker jag i alla fall.
Risken att det händer någonting katastrofalt med en nyare hoj är ju mindre än med en äldre.
Nja, jag har ju kört KTM de senaste åren, så att...Är det inte bättre ändå att ha en relativt ny hoj, och serva den själv, än att ha en äldre hoj och serva den själv?
Så tänker jag i alla fall.
Risken att det händer någonting katastrofalt med en nyare hoj är ju mindre än med en äldre.
Ja, just det, jag kör ju Yamaha, så ber om ursäkt för den tankegången.Nja, jag har ju kört KTM de senaste åren, så att...
Dessutom behåller jag sällan en hoj mer än några år och då känns det bra att kunna lämna över en stämplad bok till en eventuellt ängslig köpare.
Maskinskadeförsäkringen gäller i upp till 12 år eller 8000 mil hos Svedea, så länge servicen sköts och dokumenteras "enligt tillverkarens rekommendationer". Eventuells skulle det funka om man gör det själv, bara man ser till att dokumentera det ordentligt.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |