Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Ingenting av det hade nånting med trafik att göra, that´s the pointJag valde som sagt att inte inkludera IOM i trådstarten eftersom jag hade på känn att diskussionen skulle glömma bort allt som hade med trafik att göra snabbt som...
Comeback drog en referens till hur dagens Moto GP förare skulle klara sig back in the day på tex IOM med gamla hojar, gamla däck osv. Har för mig att Röhrl sagt nått i stil med att det dagens F1 förare håller på med är dagis jämfört med dem gamla rävarna, och när Hamilton satte sig i en äldre F1 bil tog det inte lång tid för honom att erkänna att den bilen skrämde skiten ur honomJag drog en parallell gällande Moto GP förarna och IOM förarna i förhållande till trafik körning, där nånstans spårade tåget ur
![]()
Alla moderna förare har problem med de äldre fordonen, de har ju inte tränat på dem så hur ska de kunna vara duktiga på att köra dem?
Anders Andersson fick för några år sedan testa den GSXR 750 han själv tävlade på i mitten på 80-talet och undrade hur f-n han kunde köra den, den var ju livsfarlig...

Jag drog en parallell gällande Moto GP förarna och IOM förarna i förhållande till trafik körning, där nånstans spårade tåget ur
när folk och kanske speciellt unga lägger ner så förhållandevis mycket krut på just mekanisk skicklighet, wheelies, bankörning, you name it, trots att man överlag förmodligen sällan sätter sig och reflekterar över hur pass mycket farligare just trafiken är i sammanhanget, och hur pass mycket väsentligare planeringen är, enligt mig. Om någon hade satt sig ner med killen som hade nytaget mellan kort och faktiskt förklarat för honom omständigheterna kring vilka våra rekordhållare på bulten passerar pålamalmsvägen med så kanske, bara kanske en liten glödlampa hade tänts någonstans, och en uppenbarelse om just hur utsatt man faktiskt är och kan göra sig på motorcykel i trafik visat sig. Om den föraren hade fått se hur Thomas hoj såg ut efter smällen, om den föraren hade fått se att Thomas utan tvekan var betydligt skickligare mekaniskt än han själv, kanske hade det gjort en skillnad, kanske inte, men jag kände mig förpliktad att åtminstone försöka ge en så nyanserad och gedigen beskrivning av hur jag ser det som möjligt, nu när man satt igång med hoj aktivt 



