Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl dags för EU och Europa att lägga manken till. PErsonligen tror jag att USAs militärmakt är bättre att ha fräsch och redo när det brakar loss i Asien. EU borde kunna hantera Ryssland. Vi har en mångdubbelt större ekonomi, en mindre trasig industri och en fungerande vapenindustri (om än satt på sparlåga ett par årtionden) så vi borde kunna reda ut det.Då är förhandlingarna snart igång och spekulationerna över hur hårt Trump kommer kapitulera för Putin är i full gång.
Denna vore ju klart dålig ur ett svenskt perspektiv:
View attachment 510594
Bäst att inte ge sig in i den här slafsiga hallongrottan... eller?
Men kort och gott enligt mig nej som svar på TS (Jämfört med att vara orolig för hjärt-kärlsjukdomar, tumörer, cancer eller liknande iaf). Enda någorlunda rimliga oron svenskar bör ha för ryssar är antingen om man åker en bra bit österut, alternativt om vi får en Oreshnik eller Osina eller nått kastade på oss
I det sista fallet blir det nog bara väldigt ljust först och sen väldigt mörkt
Nu ska jag fila på andra hoj-relaterade inlägg, glöm det här, allt gott! 
Jag tror USAs plan är att tvinga Europa att ta ansvar för sin egen säkerhet.Är Trumps plan att se till så att Europa lägger sitt krut på att rädda Ukraina så att han kan ta Grönland i lugn och ro?
Det är i alla fall inte så konstigt att Saab rusat.
Hans farsa Fred Trump var en duktig byggare och affärsman. Själv är han väl mest känd för sina misslyckade affärer, dra in pengar på namnet Trump och från TV som "programledare".Det märkligaste är ju annars att han börjar ge ut sina förhandlingspositioner i förväg vilket underlättar för Ryssland att förbereda sina krav så det definitivt inte behöver mötas på halva sträckan utan snarare att halva sträckan blir USAs utgångsposition.
Inte direkt det förhandlingsproffs som han älskar att ge sken av att han är.
Men ska vi bli nått att räkna med och få fred är det kärnvapen som gäller.Det är väl dags för EU och Europa att lägga manken till. PErsonligen tror jag att USAs militärmakt är bättre att ha fräsch och redo när det brakar loss i Asien. EU borde kunna hantera Ryssland. Vi har en mångdubbelt större ekonomi, en mindre trasig industri och en fungerande vapenindustri (om än satt på sparlåga ett par årtionden) så vi borde kunna reda ut det.
Kina däremot, där tror jag EU är väldigt utklassade rakt över hela spelplanen, och får jag välja så tycker jag nog att det är bättre att använda USA där än här.

Vi har väl redan två kärnvapenmakter i EU? Eller ja, hade. Men UK kan säkert få kasta lite pangpang åt EU om de vill?Men ska vi bli nått att räkna med och få fred är det kärnvapen som gäller.
Eller vad är värst Ryssland eller bli en Islamsk Lingonmonarki !
View attachment 510599
Hets mot folkgrupp – Wikipedia
sv.wikipedia.org

Jag har sagt det långt innan Rysslands invasion av Ukraina: valet mellan Moskva och al Raqqa är, och kommer alltid vara, lätt.Men ska vi bli nått att räkna med och få fred är det kärnvapen som gäller.
Eller vad är värst Ryssland eller bli en Islamsk Lingonmonarki !
View attachment 510599
Hets mot folkgrupp – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag tror USAs plan är att tvinga Europa att ta ansvar för sin egen säkerhet.
Ja, den delen av planen är rätt tydlig. Samt att Trump ska hyllas som fredsmäklare.Jag tror USAs plan är att tvinga Europa att ta ansvar för sin egen säkerhet.
Trump är nog nöjd med ett Icke angrepsavtal och delning av världen som Ribbentrop Molotov.Ja, den delen av planen är rätt tydlig. Samt att Trump ska hyllas som fredsmäklare.
Frågan är vad de har för planer för Ryssland. Det är oerhört svårt att förutse tycker jag.
Jag tror inte vi skall vara allt för oroliga, det är inte långt mellan Ryssland och USA.Ja, den delen av planen är rätt tydlig. Samt att Trump ska hyllas som fredsmäklare.
Frågan är vad de har för planer för Ryssland. Det är oerhört svårt att förutse tycker jag.

Chill, tror det kan bli bra sammantaget, var inte så neggoSå att Europa är upptagna med det, alltså.
Chill, tror det kan bli bra sammantaget, var inte så neggo
Mmmm.... Tjekiska Sudetenland var väl värt att offra till tyskarna 1938 för att få till en lång och varaktig fred i Europa....
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!