"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Säljaren kan ju ha ett kvittoblock och skriva kvitton till alla men slänger hälften av kvittona och betalar aldrig in momsen. eller skattar för inkomsten de kastade kvittona ger.
Men en kortbetalning kan spåras liksom en banköverföring.

Det spelar ingen roll, det är utanför mitt ansvar som kund. Kvittot har exakt samma värde för mig som vilket annat kvitto som helst.

Sen ska du ju inte tro att det ens är säkert att allt är vitt bara för att du får kvitto från en kassaapparat heller. Det har funnits mycket fifflande med såna också.

Dessutom finns det miljoner andra sätt att få ut pengar ur ett företag för den som vill fiffla.

Det spelar ingen roll, det är utanför mitt ansvar som kund. Kvittot har exakt samma värde för mig som vilket annat kvitto som helst.

Sen ska du ju inte tro att det ens är säkert att allt är vitt bara för att du får kvitto från en kassaapparat heller. Det har funnits mycket fifflande med såna också.

Dessutom finns det miljoner andra sätt att få ut pengar ur ett företag för den som vill fiffla.
Jag vet, det är därför jag handlar hos företag som tar kort, då är det en registrerad transaktion som jag kan spåra och som är aningen svårare att fuska undan.
Men som med allt annat, vill man fuska så kan man.
Och jag är inte hederligare än att jag har bytt en påse bullar mot en svetssöm eller så ibland.

Precis, olika sorters gratisarbetare, fast många var nog vanliga svartarbetande "kompisar och broschor"
Jobbade bredvid en recondtvättfirma, de som "jobbade" där var allmänt glada och stojiga och de hade tält med lampor i för sina konstiga kulturella växter i ett dolt utrymme bakom kassadisken. Man såg på långt håll den snygga lösningen på lönndörr.....

Jobbade bredvid en recondtvättfirma, de som "jobbade" där var allmänt glada och stojiga och de hade tält med lampor i för sina konstiga kulturella växter i ett dolt utrymme bakom kassadisken. Man såg på långt håll den snygga lösningen på lönndörr.....

Jag tror jag läste om den firman....

Vegansk läderfinish🤣🤣🤣🤣🤣
Jag såg detta nu, vart tvungen och googla.:dummer

Så kallat veganläder håller snabbt på att bli ett populärt alternativ till vanliga läder från djur. Vad man dock måste vara medveten om är att veganskt läder i de flesta fall är ett syntetiskt material av plast som inte andas bra, inte alls är biologiskt nedbrytbart och kan vara mycket mer skadligt för miljön än traditionellt djurläder. Lär dig allt om veganläder och andra typer av konstläder i den här artikeln, och hur det kan jämföras med naturligt djurläder.

Puh & pust.. det fanns ett par kvar.

Nya USB flash till min Samsung och min andra Samsung eller om vi tittar på vår Samsung alt. om jag råkat med min jobb-Samsung.

Har en av den lilla sedan tidigare, damen får ta denna så tar jag den stora, också utan att blanda ihop dom = Samsungliga är blå, tillverkade i november, vatten/temp./X-röntgen/magnet & tål hammare eller vad symbolen betyder :nicka
1000018158.jpg

Last edited:
Idag, efter snart 40 år med A-kort och åtminstone lika många hojar, landade min första HD i garaget. Lite ironiskt att det dessutom är den mest effektstarka hoj jag haft med sina 152 hästar.

Bifogat

• IMG_20250130_130902.jpg
    IMG_20250130_130902.jpg
    392.8 KB · Visningar: 26
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back