"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ny snöskyffel. 😊
Guld värt med plog på fyrhjulingen :tummenupp Jag hade fan dukat under om vi inte hade en, vissa vintrar har det tagit väl över ett par timmar att skotta hela vår uppfart trots fyrhjulingen och jag vill inte ens tänka på hur lång tid det hade tagit för hand...

Guld värt med plog på fyrhjulingen :tummenupp Jag hade fan dukat under om vi inte hade en, vissa vintrar har det tagit väl över ett par timmar att skotta hela vår uppfart trots fyrhjulingen och jag vill inte ens tänka på hur lång tid det hade tagit för hand...
Could not agree more! 😊
Borde köpt en för länge länge sen!

En 12V skiftnyckel 1000012035.jpg
Köpte under Black week, men de levererade först en ficklampa så jag fick vänta tills idag.

Omöjligt utan praktik och du bor inte nästgårds :) Sen är US-kopplingar normalt inte godkända hemmavid så jag har mest stått och skakat på huvudet när man snubblat över dom genom året. Skulle på riktigt inte vilja släpa ens en kundvagn med några av dom.

Nu tror även jag mer på din mer än US försök till standarddrag, dock.

Det jag säger är bara att den vikt Du uppger inte lirar med tillverkarens spec. och detta på en marknad där dom redan verkar ta i från tårna i ämnet..

-37 000lbs!!1 heavy Duty grandma can drive.

Jag skulle som sagt provköra tillräckligt tungt/länge/med inbromsningar uppför och åt andra hållet, utan djur. Gärna med lite marginal till extremvärdena i praktiken.

Tog rådet och har sakta ökat lasten upp till 6 hästar. Mer än så blir det bara i nödfall.

Så här ser det ut med 6 hästar i släpet. Ingen märkbar påverkan på bakfjädringen på dragbilen och kärran går stadigt med bra bromsar och fjädringsväg.

dae3e43cdcb29eaac0a106c534700246.jpg

6948df1124353d83407e55ce728a5bac.jpg

Köpte invändig rekond av den idag. Dessutom polerade de de taffliga lackförbättringarna på repor som förre ägaren (82 år gammal och rullstolsburen) gjort.

Alltså och på riktigt; jag skämdes nästan då jag pröjsade. 349:- för allt. Med kvitto.

e7c859666b6ecee6f11b74d194bac872.jpg

Kommer aldrig att åka på OK och tvätta bilen igen…

Mvh

Betalade du med kort?
Ett kvitto är värdelöst om det inte är inslaget i en fungerande kassaapparat.

Det är lika värdelöst som bevis för att allt gått rätt till hur det än betalas, och hur många kvitton som ges, det innebär bara att intäkten registreras i kontrollboxen.

Huruvida lön utbetalas korrekt är en helt annan femma, och det är ju här det fuskas friskt, även på verksamheter som behöver föra personalliggare (vilket en biltvätt måste). Dubbla böcker är inte ovanligt tex.

Hemmavid fick man däckskifte och tvätt invändigt samt utvändigt för 499. Sannolikt inte helt kosher...

Vi hade en biltvätt/recondfirma här som hade oootroligt låga priser

Det var en 5-6 pers där inne som for som illrar över/under/in i bilarna, men kollade man upp firman hade den en anställd.

Resultatet var lite lotteri, tvättarna var bra, recondningarna kunde man få igen bilen med genompoleringar...

Jag nyttjade dom inte själv

Säljaren kan ju ha ett kvittoblock och skriva kvitton till alla men slänger hälften av kvittona och betalar aldrig in momsen. eller skattar för inkomsten de kastade kvittona ger.
Men en kortbetalning kan spåras liksom en banköverföring.

Vi hade en biltvätt/recondfirma här som hade oootroligt låga priser

Det var en 5-6 pers där inne som for som illrar över/under/in i bilarna, men kollade man upp firman hade den en anställd.

Resultatet var lite lotteri, tvättarna var bra, recondningarna kunde man få igen bilen med genompoleringar...

Jag nyttjade dom inte själv

Handlar det inte väldigt ofta om personer som är i olika arbetsmarknadsåtgärder? Jag har fått för mig att rekondbranschen ofta handlar om arbete åt den sorten.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back