Sverige idag..

Flyttfåglar i mass-kollision med glasbyggnader

Kampen för att få städer att släcka ned sin belysning under flyttsäsongen för att rädda fågelliv aktualiserades i veckan när tusentals fåglar dog i Chicago i USA.

Ingen kul läsning om man gillar fåglar. :(

Ljussanering, nykläckta sköldpaddor går åt fel håll, det är ljusare från bebyggelse än från soluppgången över havet.

Hårdare migrationsregler…?
Ta hjälp av Trump, handlingens man med lösningar på det mesta... :)
Ljussanering, nykläckta sköldpaddor går åt fel håll, det är ljusare från bebyggelse än från soluppgången över havet.
Vi dödar fåglar genom att sprida ut gift. Gift som inte bara dödar insekter och skadedjur. :(

Jimmie Åkesson, chalalala.

💛💙

Jag såg en bild på en Tesla med dekalen "Jag köpte den innan Musk kom ut som ett rövhål"

Det måste ju bli kortslutning hos Miljömuppar/vänster-veganer/Elbilsfolket

Jag såg en bild på en Tesla med dekalen "Jag köpte den innan Musk kom ut som ett rövhål"

Det måste ju bli kortslutning hos Miljömuppar/vänster-veganer/Elbilsfolket
De borde väl kunna sälja dem till alla MAGA-fans som förut var emot elbilar, men nu plötsligt blivit för Tesla av ideologiska skäl.

Verkar som rätten till abort skall skrivas in i grundlagen nu när KD bytt åsikt.

Varför är det en grundlagsfråga? Aldrig förstått vad den har där att göra.
Kanske för att man anser det vara en fråga som evolverat till att bli en stabilt grundad princip och därför förtjänar att skyddas mot snabbt skiftande riksdagsmajoriteter?

Man kunde ju också grundlagsskydda rätten att sola på en strand i juli.
Det skyddas väl idag av allemansrätten, som mig veterligen inte är grundlagsskyddad. Kanske vore det en poäng att grundlagsskydda den?

Man kunde ju också grundlagsskydda rätten att sola på en strand i juli.
Med tanke på hur frågan sköts av olika intressegrupper i andra länder så förstår jag att man vill grundlagsskydda aborträtten i Sverige. Kolla upp hur religiösa och andra åsiktsgrupper förstörde aborträtten i US (å andra sidan så har du nog fullständig koll på det).

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back