Frågor man vågar ställa

Hur återställer jag kanaler på Youtube där jag klickat på "Visa inte kanalen"?
Nu visas en massa tomma rutor i utbudet, jag vill återställa dems.....

Allt sitter i men jag har tackat nej till ett gäng kanaler som poppar upp konstant, och "rekommendera inte kanalen" inte gör nån skillnad.
Detta är väl straffet..
Jag har ingen aning. Jag är en heavy user som prenumererar och slutar, kör rekommendera inte kanalen eller inte intresserad.
Lite olika valmöjligheter beroende på om jag kör via telefon, dator eller tv.
Men som sagt, dessa tomma rutor har jag aldrig sett.

Tejpa pressenning, sladdrig sak, tips?

Testat pressenningstejp som var grön, fungera inte bättre än gaffa = inte så bra. Webertherm 510 (tidigare 373) sägs vara bra men kostar skjortan och en arm samt halvkämpig att få tag på.

Anledningen är att pressen är stor och tråkig att byta inte minst på vintern, tjock press blir tungt satan att ha o göra med därav inte en sådan.

UV-skyddet inte jätteviktigt = tejpar insidan.
Så blevré:

..ev. tar vi en 3x5 m press, tömmer en sprayklisterburk per sida och smaskar dit.

Vilken frånluftsvärmepump ska man välja? Det ska ersätta en Nibe F750.
Några år sen jag senast kollade, men då var det bara Nibe och ComfortZone som levererade i "största klassen", vilket F750 tillhörde.

Jag äger motsvarande Comfortzone och skulle baserat på de erfarenheterna välja Nibe.
Dels för att min CZ65L har varit väldigt buggig och allmänt känns om ett hastverk, har även fått byta både kretskort och kompressor en gång vardera och det senare är dyrt! Hade inte hemförsäkringen täckt hälften hade jag satt in ny pump.
Men även för att det är betydligt svårare att få service, jag fick skicka efter någon 7 mil bort, Nibe hade jag flera i byn jag bor som kan fixa.
Slutligen för att oberoende tester visar att speciellt varmvattnet drar betydligt mindre att hålla igång på en Nibe. Visst kanske CZ (som jag tror köptes av IVT) har blivit bättre, men de reperatörer som bytte min kompressor och där den ena hade jobba på CZ var långt ifrån imponerade.

Känner flera personer som har Nibe och ingen av dessa har varit missnöjda. Men jag kan inte deras modeller, för något år sedan var det F730 som motsvarade min (som motsvarar gamla F750), men tittar jag på hemsidan nu är det snarare S735 om man vill ha något som nästan uteslutande kan värma utan elpatron, dvs motsvarar kapaciteten CZ65 och F750 hade redan för 14 år sedan.

Last edited:
Han som felsökte pumpen tycker att jag ska köpa från en näthandel och anlita honom för montering för han behöver ta lite betalt för att hantera det så det kostar mig mer.
Han tyckte att jag skulle titta på Qvantum också.

Jag vet inte vad som är bäst men jag installerade en Daikin nyss och den är i alla fall avsevärt bättre än min gamla pump från Jula.
Kostade iofs 4 gånger mer också så det blir lite längre ROI.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D