Sverige idag..

Jag tycker det är lite märkligt att hon inte dömts för penningtvätt.
För det var ju de LYSANDE resultaten för Swedbanks verksamhet i Estland, Lettland och Litauen med Bonnesen som VD som gjorde att hon utsågs chef för hela Svedbank. Eller har jag fått det om bakfoten eller penningtvätt är inte brottsligt ?

Penningtvätt är bara olagligt för småfolket.

Jag vet inte, men jag har svårt att se kärringen Bonnesen som den typiske sossen. Visst, hon har varit verksam inom Swedbank som ursprungligen var småspararnas bank. Men är man uppväxt i en företagarfamlij, universitetsutbildad och har bott på några synnerligen exklusiva adresser runt Hufvudstaden…då petar man nog inte ned lappen med Arga Tanten i kuvertet…

Hon är snarare en sådan där nyliberal kleptoman som genomsyrar alla banker nuförtiden.

Jag vet inte, men jag har svårt att se kärringen Bonnesen som den typiske sossen. Visst, hon har varit verksam inom Swedbank som ursprungligen var småspararnas bank. Men är man uppväxt i en företagarfamlij, universitetsutbildad och har bott på några synnerligen exklusiva adresser runt Hufvudstaden…då petar man nog inte ned lappen med Arga Tanten i kuvertet…

Hon är snarare en sådan där nyliberal kleptoman som genomsyrar alla banker nuförtiden.
Good points samt bra namn.

Har för övrigt hört att hon var ganska impopulär på Swedbank pga hennes stil.
Så det är nog många som är glada dessa dagar.
Obs att det var hovrätten också, ingen chans att HD ändrar detta.

Var det inte ett hot mot demokratin när SD försökte sätta stopp för detta?

View attachment 503577
De har målat in sig i ett hörn av moralisk härdsmälta nu. Försöker skylla ifrån sig på underleverantörer, men det rimmar inte särskilt väl med tidigare budskap från S om problematiken med att använda underleverantörer som agerar tvivelaktigt och att då beställarföretaget alltid är ansvarigt.

De har målat in sig i ett hörn av moralisk härdsmälta nu. Försöker skylla ifrån sig på underleverantörer, men det rimmar inte särskilt väl med tidigare budskap från S om problematiken med att använda underleverantörer som agerar tvivelaktigt och att då beställarföretaget alltid är ansvarigt.
Har du några länkar till
tidigare budskap från S om problematiken med att använda underleverantörer som agerar tvivelaktigt och att då beställarföretaget alltid är ansvarigt.
?

Har du några länkar till
tidigare budskap från S om problematiken med att använda underleverantörer som agerar tvivelaktigt och att då beställarföretaget alltid är ansvarigt.
?
Ett snabbt exempel:

Aktuellt högg även på detta ikväll och Hallengren tvingades motvilligt medge.

I give you: made by sjuklövern

💩
1000033519.jpg

Obs att det var hovrätten också, ingen chans att HD ändrar detta.
Tror du inte att det kan finnas skäl att lyfta det till HD - det är första gången denna typ av fall går till fällande dom, det borde göra det intressant (tänker jag fel?)

I give you: made by sjuklövern

💩
View attachment 503578
Detta var nytt. Har alltså rikspolischefen belägg för att även beställaren, dvs partiledningen, sitter utomlands och orkestrerar hela "lotteriförsäljningen"?

Ett snabbt exempel:

Aktuellt högg även på detta ikväll och Hallengren tvingades motvilligt medge.
Märkligt att (s) i så fall inte höjt minimilönerna för arbetskraftinvandring utan det blir Tidölaget som gör det. Under stora protester från "bärplockarföretag" och "livsmedelsföretagen".
"Livsmedelsföretagen" vill ha undantag. Själv minns jag mest när det upptäcktes att kineser som byggde containerhamnen i Göteborg (s) tjänade ca 5kr/timme. INGEN ÅTGÄRD från(s) så jag tycker faktiskt inte att länken var något exempel på att (s) skyddat lönenivån.

Tror du inte att det kan finnas skäl att lyfta det till HD - det är första gången denna typ av fall går till fällande dom, det borde göra det intressant (tänker jag fel?)

HD är väl bara intresserade av principiellt intressanta fall.
Jag har inte satt mig in i detta ärende om detalj skall erkännas men vad jag förstår så har domstol kommit fram till att brott är begånget och att åklagaren har bevisat uppsåt. Finns säkert massor med fler av nyanser i detta men inget som, vad jag sett, verkar principiellt intressant.

Vilka har sett filmen? Jag har.

Det enda rätta är att sätta på honom buntband och slänga honom i ett dike.

1000033550.jpg

Märkligt att (s) i så fall inte höjt minimilönerna för arbetskraftinvandring utan det blir Tidölaget som gör det. Under stora protester från "bärplockarföretag" och "livsmedelsföretagen".
"Livsmedelsföretagen" vill ha undantag. Själv minns jag mest när det upptäcktes att kineser som byggde containerhamnen i Göteborg (s) tjänade ca 5kr/timme. INGEN ÅTGÄRD från(s) så jag tycker faktiskt inte att länken var något exempel på att (s) skyddat lönenivån.
Det var ett exempel på att S drivit politik där de kritiserat användning av oseriösa underleverantörer.

Och vad gjorde (s) åt det: Ingenting.
Det verkar för mig som (s) är duktiga på framföra kritik, sämre idag på politik.
Vilket också var vad jag menade. Uppfattade du det som att jag försökte försvara eller relativisera det S gör? Jag menade nämligen precis tvärtom och lyfte fram exemplen som bevis på deras dubbelmoral.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back