Vad fick dig att le idag?

När specialverktyget kom med posten och fläkten vid vattenpumpen lossnade direkt. Nu kan jag komma åt remmar och generatorn så det blir fart på bilen igen... Har stått sedan i våras i brist på tid och ork (och rätt verktyg).IMG_20240912_200243232.jpg

Det ser inge mysigt ut alls det där.... :näsblod
Nej... Just det här läget är ändå ok. Jag är van vid mycket jävligare. Men att komma så här långt genom att riva hela fronten - inte alls roligt. Får se hur mycket skruvar som blir över när det är dags att dra ihop.

Generatorn paj, men byter också vattenpump och remmar när jag ändå är där.

Jag säger ofta att bästa sättet att hålla sig frisk och leva länge är att fortsätta jobba tills man stupar sen spelar det ingen roll vad man jobbar med.
Hans bygge är väl varken vackert eller en effektiv sportbil men det spelar mindre roll för jag tror det är tack vare den som han är så där pigg trots 95 års ålder.

Jag säger ofta att bästa sättet att hålla sig frisk och leva länge är att fortsätta jobba tills man stupar sen spelar det ingen roll vad man jobbar med.
Hans bygge är väl varken vackert eller en effektiv sportbil men det spelar mindre roll för jag tror det är tack vare den som han är så där pigg trots 95 års ålder.

Rätt snyggt bygge ändå. Inte helt min smak men han har lagt en del kärlek på den där bilen.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back