Borgerlighetens misslyckanden

Billström avgår hastigt men inget nytt uppdrag. Hund = begraven..
Jag måste varit naiv, för det såg jag verkligen inte komma. Kan förstås finnas helt personliga skäl, men i annat fall är det något skumt.

Så som Ulf hyllar är det nog inte dumpen i alla fall
Har ju varit förhandlingsrundor kring budget osv nyligen. Kanske någon intern mellan ministrar eller bland samarbetspartierna som blivit infekterad? Vilka utrikespolitiska frågor har potential att bli infekterade? Israel-Palestina? Ukraina?

Har ju varit förhandlingsrundor kring budget osv nyligen. Kanske någon intern mellan ministrar eller bland samarbetspartierna som blivit infekterad? Vilka utrikespolitiska frågor har potential att bli infekterade? Israel-Palestina? Ukraina?
Tror de är solida i både Ukraina och Hamas i denna regering. Inget trams.

Jag tror helt enkelt han fått revansch på pappa Reinflens och blivit kär i Tobé.

Tror de är solida i både Ukraina och Hamas i denna regering. Inget trams.

Jag tror helt enkelt han fått revansch på pappa Reinflens och blivit kär i Tobé.
Det enda problemet med den hypotesen är att den inte förefaller vara falsifierbar.

Dousa, asså försvinn bara.
Tror han kan göra ett bra jobb men känns så jävla genommuffad.

1000033383.jpg

Dousa, asså försvinn bara.
Tror han kan göra ett bra jobb men känns så jävla genommuffad.

View attachment 503491
Han kan väl iaf få låta SIDA genomgå ett stålbad först, innan han försvinner? Han är ju känd för att vara såväl hårdnackad SIDA-kritiker som rätt orädd så man kan ju tänka att det hänger ihop med att han fick just ansvar för biståndspolitiken.

Han kan väl iaf få låta SIDA genomgå ett stålbad först, innan han försvinner? Han är ju känd för att vara såväl hårdnackad SIDA-kritiker som rätt orädd så man kan ju tänka att det hänger ihop med att han fick just ansvar för biståndspolitiken.
Visst, men han är riktigt fånig och han skämdes ut sig totalt när han lade sig i vad Sonesson gör med skatten i Staffanstorp. Ett riktigt litet MUF-yngel som på sin höjd skulle vara ansvarig för en studenttidning om du frågar mig. Men visst, kan säkert slakta och är så klart ett Trump-liknande skynke för S, vilket i sig är bra.

Visst, men han är riktigt fånig och han skämdes ut sig totalt när han lade sig i vad Sonesson gör med skatten i Staffanstorp. Ett riktigt litet MUF-yngel som på sin höjd skulle vara ansvarig för en studenttidning om du frågar mig. Men visst, kan säkert slakta och är så klart ett Trump-liknande skynke för S, vilket i sig är bra.
Rent generellt håller jag med om att det är lätt att störa sig på de där stereotypiska Moderaterna som gjort sin karriär genom MUF och Timbro. Känns som intellektuell och idémässig inavel.

Åter till Bilprovningen.

Det räckte inte att avreglera.
Det räckte inte att ge riktade subventioner till de privata aktörerna.
Det räckte inte att sälja ut en tredjedel av SBP till långt under marknadspris.

Folk valde SBP ändå, så nu väljer borgarna att sälja ut resten också.

Nån som tror på lägre priser, bättre service och att stationerna i glesbygd får vara kvar?

Förvånansvärt bra intervju.
Om man gillar kvällspressen så var den verkligen fantastisk!

Åter till Bilprovningen.

Det räckte inte att avreglera.
Det räckte inte att ge riktade subventioner till de privata aktörerna.
Det räckte inte att sälja ut en tredjedel av SBP till långt under marknadspris.

Folk valde SBP ändå, så nu väljer borgarna att sälja ut resten också.

Nån som tror på lägre priser, bättre service och att stationerna i glesbygd får vara kvar?
Jag är väldigt kluven.

Ideologiskt och teoretiskt är det helt rätt. Praktiskt är det fjantigt. Förmodligen en eftergift från SD till innerstadsliberaler i utbyte mot strängare straff och stramare migration. Johan Forssell måste väl också få ut något av Tidöavtalet tänker jag, för att inte tala om dörrmattan Johan Pehrsson.

Nu kan de gå ut till sina kärnväljare och proklamera politisk framgång för deras politik för barn.

Bra exempel på moderat ståndpunkt.

Någon tycker något. Istället för att själv tycka något så kan man hänvisa till något som någon annan senare kanske kommer tycka.

Tiden för elitistiskt tyckande, eller pseudotyckande, kvasityckande, icke tyckande, är snart över.

Väljare kommer välja politiker som tycker något, vill något och gör något. Eliten kommer kalla det populism, det är det inte. 🙂

1000039824.jpg

Bra exempel på moderat ståndpunkt.

Någon tycker något. Istället för att själv tycka något så kan man hänvisa till något som någon annan senare kanske kommer tycka.

Tiden för elitistiskt tyckande, eller pseudotyckande, kvasityckande, icke tyckande, är snart över.

Väljare kommer välja politiker som tycker något, vill något och gör något. Eliten kommer kalla det populism, det är det inte. 🙂

View attachment 507476
Assad har precis störtats av jihadister och det är omöjligt att säga i dagsläget vart det hela kommer ta vägen. UD har dessutom den starkaste typen av reseavrådan till Syrien. Kanske går det ändå att tänka sig att det finns en skillnad mellan vad man kan och bör säga som en företrädare för regeringen i just det här läget och vad Åkesson kan slänga ur sig för att plocka poänger i deras viktigaste profilfråga?

Assad har precis störtats av jihadister och det är omöjligt att säga i dagsläget vart det hela kommer ta vägen. UD har dessutom den starkaste typen av reseavrådan till Syrien. Kanske går det ändå att tänka sig att det finns en skillnad mellan vad man kan och bör säga som en företrädare för regeringen i just det här läget och vad Åkesson kan slänga ur sig för att plocka poänger i deras viktigaste profilfråga?
Ja, kanske. I förlängningen, betyder det då att man kunde anta eller förvänta sig att M hade uttryckt något liknande om de var i opposition?

Men JÅ har ju en bra poäng här, många i Sverige är glada, ja men åk hem då. Eller vad ska de göra här menar du?

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back