Dagens Blocket! (mc-relaterat)


Ännu en ägare som inte klarar av livet bakom CCS™-kåpan och därför inte vill köra en meter längre än absolut nödvändigt.

"Det finns såklart lite ärg på olika metalldelar men är superfin!"

Ah...? Cykeln säljs alltså av en oxid-moron? Bra att veta. Själv har jag svårt att få in orden "ärg" och "superfin" samma mening utan tillhörande negation.
Oxid är liksom inte det man helst börjar bjuda på vid kvartsmiljonnivån.

"Går stabilt och fint och tvekar inte i svängarna"

Ah! Där kom negationen. Den skall bort:

"Går stabilt och fint och tvekar i svängarna."
Så skall det se ut. Första generationen av ProLink på landsvägshojarna gav en hjulbas typ som avståndet mellan sidomarkeringsstolparna på motorväg.

Äsch, den kanske inte tvekade inne i svängarna. Det var mer själva processen fram till svängandet som fodrade sin man. Gärna med typ skepparexamen eller så.

CBX 1000 var en teknikbomb när den kom. Kanske inte världens bästa hoj, men med en trygg hylla av bedövande ingenjörsexcellens att vila på.
Ändå fick -79orna reas bort hösten 1980 eftersom de inte sålde som importören hade räknat med.

1981-års modell Prolink-CBX var en iskall flopp direkt från start. Tiden hade rusat förbi maskinen på bara två år.


CCS™ läses för övrigt ut som Continuous Concussion Screen.
 
Den var åtminstone hyfsat billig för en RD350, borde inte vara överdrivet svårt för en entusiast att återställa skadan så länge inga större/fullkomligt oåterkalleliga ingrepp är gjorda. Huruvida hojen någonsin kommer att komma över de psykiska skador den åsamkats under denna brutala våldtäkt däremot vetefan... Men vem vet, kanske finns det en hojviskande psykolog någonstans där ute som kan komma tillrätta med även det. Men ja, vad man får och vad man borde är onekligen vitt skilda saker...
 
Last edited:
Jag tycker den är frän, sadeln kanske går bort men det var nog den som fanns. Motorcykeln utstrålar någon slags körglädje och den är nog rolig på alla underlag. Snabbare än det mesta som kan kallas offroad eller äventyrshoj på grus, kul i stan, bra på kurvig väg, kass på touring. Någon har byggt vad han eller hon vill ha, det kan jag respektera, sen gissar jag att den är byggd på en cykel som inte alls var så dyr då som den är idag.
 
Jag tror bakramen är kapad på den där RDn så att återställa den till helt original kanske inte är helt lätt men det är väl inte så svårt att snygga till den ändå.
Det finns så många som är original så en till är onödigt.
Snyggare borde dock gå att lösa. :hojbusa
 
jag tyckte det här var en underhållande annonstext:
Säljes hel eller i delar. Rätt fin i övrigt men utan motor. Måste ha 12k för för den. Den är reggad, reg nr kan fås på begäran i.f.a Står trångt till så inga bättre bilder finns att få. Kan fixa fram en komplett motor för 6k. Motorn har jag inte själv men kan förmedla affären. Kan byta mot R1 hel eller i delar eller vad som från -98-08 allt av intresse. Säljes till första bästa utan en massa frågesport. Gäller fram tills på Söndag sen är det inte aktuellt längre.. OBS 10k och inte lägre...
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top