”Det är inte lätt att bli gammal”, säger de gamla i min omgivning. Jag tänker att det sker automatiskt, om inget oförutsett inträffar, därtill grad av omsorg om den egna hälsan.Sverige igår:
Åklagaren yrkar på 12 respektive 10 år för de då 16 och 15 åriga mördarna som härjade förra hösten.
Tack SD.
Men så rycker så klart SR och SU ut och käbblar. Henrik Tham, 82 år, rycker ut och förklarar och tycker synd om. Dra bara åt helvete, det här hände medan han satt och läste i ett bibliotek.
![]()
Minderåriga kan få långa fängelsestraff – kriminologen: Unikt - P4 Stockholm
De långa fängelsestraff som åklagaren yrkar på för trippelmorden i Västberga och Tullinge vore närmast historiskt långa, om domstolen går på åklagarens ...sverigesradio.se
Alltså, den mannen förefaller ha missat utvecklingen. Mycket har ju kommit i dagen för att hans generation suttit på varandras händer. Hade de skött sitt uppdrag hade det kanske sett annorlunda ut. En sak är iaf tydlig och det är hur han värderar liv eller inte.
Jag kan inte tycka det är så höga straff för dessa brott. Jag erkänner dock att jag ser straffet som sekundärt. Det primära är att skydda alla från i princip garanterade återfallsförbrytare.