Sverige idag..

Sverige igår:
Åklagaren yrkar på 12 respektive 10 år för de då 16 och 15 åriga mördarna som härjade förra hösten.

Tack SD.

Men så rycker så klart SR och SU ut och käbblar. Henrik Tham, 82 år, rycker ut och förklarar och tycker synd om. Dra bara åt helvete, det här hände medan han satt och läste i ett bibliotek.

”Det är inte lätt att bli gammal”, säger de gamla i min omgivning. Jag tänker att det sker automatiskt, om inget oförutsett inträffar, därtill grad av omsorg om den egna hälsan.

Alltså, den mannen förefaller ha missat utvecklingen. Mycket har ju kommit i dagen för att hans generation suttit på varandras händer. Hade de skött sitt uppdrag hade det kanske sett annorlunda ut. En sak är iaf tydlig och det är hur han värderar liv eller inte.

Jag kan inte tycka det är så höga straff för dessa brott. Jag erkänner dock att jag ser straffet som sekundärt. Det primära är att skydda alla från i princip garanterade återfallsförbrytare.

”Det är inte lätt att bli gammal”, säger de gamla i min omgivning. Jag tänker att det sker automatiskt, om inget oförutsett inträffar, därtill grad av omsorg om den egna hälsan.

Alltså, den mannen förefaller ha missat utvecklingen. Mycket har ju kommit i dagen för att hans generation suttit på varandras händer. Hade de skött sitt uppdrag hade det kanske sett annorlunda ut. En sak är iaf tydlig och det är hur han värderar liv eller inte.

Jag kan inte tycka det är så höga straff för dessa brott. Jag erkänner dock att jag ser straffet som sekundärt. Det primära är att skydda alla från i princip garanterade återfallsförbrytare.
Det är så lätt att sitta och säga som han gör, hatar verkligen den människosynen han står för.

Ja så är det men tror även annat folk kan dra, lustigt nog kan det bli överklass och arbetarklass som sticker, medelklassen blir kvar.
Samtidigt flyttar det hit folk från åtminstone Finland för att arbete då de trots sina goda förutsättningar inte får fart på ekonomin.
Vår BNP/capita överträffar deras så det finska mysteriet tål att analyseras. Estland är snart ikapp dem.

En annan sak, har denna person varit utanför Norden?
Allmänt sägs det i Finland att Euroanslutningen är en black om foten.

Det gick inte att bevisa att det var ett grovt Bidragsbrott och Bidragsbrott av normalgraden var redan preskriberat. Bra Va !?
För vår tidigare regering stoppade utredningen, utredningen kunde störa Sveriges förbindelse med "främmande makt".

1723579586799.png

Som jag ser saken är den mycket enkel; sverige har, med sin "tolerans", släppt in diverse folkslag och sänkt sin status gällande social utveckling, brott, och civiliserade värderingar. Länderna varifrån vi fått ett okontrollerat influx har som vana att ta livet av sina medborgare med anledningar så små som personliga preferenser, åsikter och klädstil. Dvs saker som vanligtvis utgör ett lagom mångfaldigt och blomstrande samhälle.

När vi nu sitter här med en tiofaldig buffee av smaklösheter som vi tidigare endast kunde bli varse om på nyheterna eller i barnförbjudna filmer, och tycker "det är förfärligt", så ser jag mig om efter eventuella åtgärder. Det skjuts och dödas varje dag/natt men det verkar inte göras mycket åt det. Det finns alltså folk som får lön för att hålla sverige säkert, men jag ser inte att det arbetas åt det hållet. Det blir bara värre !?

Eller är det kanske planen från början? Jag undrar om just DET är avsikten; "ta hit dom och låt dom döda varandra så kan vi spela offer och hjälpsamma samtidigt!" Det låter nästan som taget ur nån film med en psykopatisk kvinna till mördare.

Det verkar ju väldigt mycket 'murder by proxy', väldigt effektivt och man kan samtidigt två sina händer.

För att det är inte så här man styr ett land, det är precis så här man förstör ett fungerande samhälle genom att splittra och sakta låta det förgöras. Det verkar ha skett med bakomliggande avsikt.

Göteborg idag. För mig inget konstigt. Tar man bort Parkeringsplatserna steg för steg och försöker bygga tunnelbana i lera år efter år så tar ju ingen som vet var det är frågan om och besöker Regionhuvudstadens Centrum frivilligt med Bil. Och då faller ju en del av Regionens befolkning bort.
1723705987029.png
Många utanför Politiska partierna förstår sambandet, men bara (sd) har röstat nej till "tunnelbanan".
1723706878360.png
Enligt en vitsare på Lokalradion:

Hotell Gasten utkonkurrerad av spöklika innerstan​

Hotell Gasten är en "spökattraktion" på Liseberg's "nöjesfält".

Last edited:
Detta beskriver ett land i fritt fall....
Det gick inte att bevisa att det var ett grovt Bidragsbrott och Bidragsbrott av normalgraden var redan preskriberat. Bra Va !?
För vår tidigare regering stoppade utredningen, utredningen kunde störa Sveriges förbindelse med "främmande makt".

View attachment 502347

View attachment 502347
Ett ytterligt bevis på ett land i fritt fall, vanskött under årtionden, skygglappar större än dumbos öron...
Detta, annat, bara bevisar att de satta att styra/ styrt är fullkomligt inkompetenta. Vi är i en nedåtgående spiral.

//jj

Sverige idag…

Söka asyl i Sverige. Få asyl och medborgarskap i Sverige. Åka till gamla hemlandet på semester. Smuggla tillbaka mat och lite annat…och vips var appesten lös i Sverige…

Sverige idag…

Söka asyl i Sverige. Få asyl och medborgarskap i Sverige. Åka till gamla hemlandet på semester. Smuggla tillbaka mat och lite annat…och vips var appesten lös i Sverige…

Första fallet utanför afrika - just i Sverige. Konstigt…

Första fallet utanför afrika - just i Sverige. Konstigt…

Lätt att förstå.

Åk till Arlanda den här tiden på året. Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester. Att UD avråder från detta…? Det spelar väl ingen jävla roll…

Har du riktigt tur går ditt flyg ungefär samtidigt som det dagliga flyget till/från Addis Abeba. Då är det kaos på riktigt. Tolv ungar per familj som skriker, springer omkring och rycker i allt som sitter löst. Minst hundra kilo bagage per person. Blöjbyte på bord mitt i en servering är mer regel än undantag.

Då är det lätt att till och med norrbottningen börjar fantisera om KSP 58 med lång mynningsflamma…

Lätt att förstå.

Åk till Arlanda den här tiden på året. Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester. Att UD avråder från detta…? Det spelar väl ingen jävla roll…

Har du riktigt tur går ditt flyg ungefär samtidigt som det dagliga flyget till/från Addis Abeba. Då är det kaos på riktigt. Tolv ungar per familj som skriker, springer omkring och rycker i allt som sitter löst. Minst hundra kilo bagage per person. Blöjbyte på bord mitt i en servering är mer regel än undantag.

Då är det lätt att till och med norrbottningen börjar fantisera om KSP 58 med lång mynningsflamma…
Måste vara svårt att gräva i betongen på Arlanda dock.

Kan det finnas ett samband mellan
Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester.
och
1723783043546.png
Är detta en del av MultiKulti ? hbtq försvinner ur gatubilden ? Eller ?

Enstorstark, andas, enstorstark.

Är man inne på sitt tjugoåttonde år som veckopendlare så har man tagit ett djupt andetag mer än en gång. Men då har man också sett utvecklingen över tid och hur beteenden och normer gradvis har förskjutits. Gradvis kan förvisso vara helt fel ord, för det är snarare en accelererande kurva där det har gått rejält fort på slutet…

Och det finns liksom inget att hymla med eller linda in i PK-termer - det är asylinvandringen som ”betalar tillbaka”. Tusentals och åter tusentals med människor som inte kan ha kommit hit på något annat sätt än genom asylinvandring åker tillbaka till det gamla hemlandet på semester. Det land där de alltså var hotade till livet…

Inget av detta förekom på nittiotalet och jag kan inte påstå att jag såg mycket av det under 00-talet. Det kom smygandes under -10 talet, blev en realitet under -20 talet och är nu helt galet intensivt under augusti 2024. Människor med utomeuropeiskt ursprung, fullastade resväskor och ungar som skriker och härjar precis jävlar överallt…

Den alternativa barnuppfostran som bedrivs av vissa vänsterorienterade woke’s ter sig som sträng i jämförelse. Och vad hände med att hålla ihop familjen på ett ställe…? Varför måste halva familjen sitta vid ett bord längst till vänster i fiket samtidigt som halva familjen sitter vid ett bord längst till höger i fiket samtidigt som man håller familjeråd för fulla halsar över huvudena på de stackars svennar som råkar hamna emellan…? Varför kan de inte prata med normal samtalston…? Varför måste de skrika…?

Nä. KSP 58 känns sannerligen som ett alternativ…

När jag varit på Arlanda de senaste åren har jag alltid undrat hur just dessa människor tycks vara de som har råd att resa så mycket?
Dom utgör väl 10-20% av befolkningen men på Arlanda känns det som 80%?

Förvisso handlar mycket om prioriteringar och Svensson verkar ju prioritera att belåna sig för att köpa prylar som ska imponera på grannen men jag har ju ständigt blivit itutad att invandrare har det så fattigt.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back