totoro
Är fulladdad ibland
Men då är den väl inte din längre- Jag har jag sålt den, dvs. tagit betalt och fått betalt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men då är den väl inte din längre- Jag har jag sålt den, dvs. tagit betalt och fått betalt.
- Jag kan tänka mig att skicka in anmälan, men den där jössen svarar inte på anrop. Samtidigt vet jag inte hur han skulle kunna göra anspråk på hojen utan att röja sin identitet, vilket han uppenbarligen är rädd för.Polisen kan säga massor av saker som inte stämmer senare, så lita inte för mycket på vad de säger till dig.
Jag hade nog gjort mitt bästa för att bli av med hojen. Jag hade en farbror som var lite skumrask, och jag vet att han flera gånger köpte fordon och skeppade dem till baltstaterna utan att byta ägare för att inte dyka upp som handlare och b bli tvungen att betala skatt, och de gamla ägarna fick vackert betala skatt och registeravgifter och allt sånt skit och kunde inte avregistrera fordonet, för de hade det ju inte längre. Och nuförtiden kan man inte bara sluta betala registeravgiften, då kommer inkasso på den.
Har iofs för mig att det var ett stort nog problem att det skulle ändras regler om det.
- Jag står som registrerad ägare hos Transportstyrelsen, åtminstone.Men då är den väl inte din längre
Men det finns ett kontrakt på att du sålt den. Du äger den inte längre, och har bara misslyckats med att få ägarbytet registrerat. Se till att bli av med registreringen så fort som möjligt. Det enklaste sättet tror jag är att få den skrotad. Den är ju ändå kraschad och oförsäkrad så vitt jag förstår?- Jag står som registrerad ägare hos Transportstyrelsen, åtminstone.
Rysk agent?!- Jag kan tänka mig att skicka in anmälan, men den där jössen svarar inte på anrop. Samtidigt vet jag inte hur han skulle kunna göra anspråk på hojen utan att röja sin identitet, vilket han uppenbarligen är rädd för.

Du har en swish från honom, då har du också hans namn. Du kan uppskatta hans ålder och därmed försöka identifiera honom via ratsit.se- Jag kan tänka mig att skicka in anmälan, men den där jössen svarar inte på anrop. Samtidigt vet jag inte hur han skulle kunna göra anspråk på hojen utan att röja sin identitet, vilket han uppenbarligen är rädd för.
- Han är identifierad från början, men besvarar inte kontaktförsöken från vare sig mig eller polisen.Du har en swish från honom, då har du också hans namn. Du kan uppskatta hans ålder och därmed försöka identifiera honom via ratsit.se
Sök på namnet, begränsa åldersurvalet och län/kommun så borde du ganska raskt kunna få ner antalet möjliga personer (surt om han heter Sven Andersson eller dylikt, då faller förslaget).
Får du ett fåtal träffar så kan en del sorteras bort om de inte har dolt sina telefonnummer (du kan ta viss hjälp av hitta.se också)
De som har villa, Volvo o vovve kan troligen också sorteras bort.
- Har han inget kvitto så anmäler jag honom för stöld iställetHan dyker strax upp och vill ha tillbaka sina pengar då hojjen du sålde var "trasig".
Han ligger inte skadad i någon närliggande skogsdunge?
- Ägarbyte görs via telefon ja, men du måste lik förbenat skanna in matrixkoden på regbeviset. Och det kunde vi alltså inte göra pga att regbeviset fanns på annan ort..när den svarta Hondan hämtades.Ägarbyte görs väl via telefon idag som alternativ till andra sätt, hade han inget id med sig när den fina blåa Hondan hämtades ?
- Skånsk möjligen.Rysk agent?!![]()
- Som jag sagt några gånger tidigare så kan jag inte göra något ägarbyte förrän han hör av sig med sina uppgifter. Inte har jag någon brådska med det heller. Jag avvaktar några dagar och hör med polisen ang. vad lagen säger.FAst att göra ägarbytet med en gång är bra för dig som säljare, för annars kan det börja ramla in parkeringsböter, poliser som vill prata med snubben som drog från dem och massa annat drygt skit.
- Tackar för dina tankar. Jag förlitar mig på polisernas ord sålänge inget nytt tillkommer. Enligt dem har jag alltså inget att oroa mig för, eftersom jag har skriven kvittens på köpet och erbjudit mig ägarbyte vid 2-3 tillfällen utan köparens återkoppling. Köparen har all möjlighet att höra av sig till mig eller polisen o antingen erbjuda sina uppgifter för ägarbyte, eller kräva något...vetefan vad i så fall.Är inte detta värsta mardrömmen med att ha sålt ett fordon? Jag hade varit rädd för vad den här uppenbart gränsöverskridande individen gör med ett på mig registrerat fordon.
Kanske förstorar jag riskerna? Du har fått pengar och sen bränner han omkring på en mc du är registrerad ägare till?
Kan man stöldanmäla lite godtyckligt utifrån hur saken utvecklar sig? Kvitto och kvitto. Swish är ju en dokumenterad transaktion. Men vad mer som gäller runt den betalningsformen vet jag inte. Var pengarna för mc, massage med happy ending eller knark och hur ser rättsväsendet på det?
Lycka till med uppgifterna!
Edit;
Skulle svarat med citat, @MickeZX7R
- Enligt polisen: på en åker i väntan på att ägaren ska forsla bort fordonet.Men var står hojen nu? I säkert förvar??
- Har han inget kvitto så anmäler jag honom för stöld istället![]()
- Det stämmer, men för att han ska kunna hävda någon rätt öht i det här ärendet krävs att han identifierar sig, och det vill han uppenbarligen inte. Sen har ju polisen redan ett ärende med mitt vittnesutlåtande dessutom. Svårt läge att driva något påhitt från hans sida, känns det som.Det kanske skulle funkat ifall han hade betalat med kontanter men du sa ju att han betalade med Swish.
- Som jag sagt några gånger tidigare så kan jag inte göra något ägarbyte förrän han hör av sig med sina uppgifter. Inte har jag någon brådska med det heller. Jag avvaktar några dagar och hör med polisen ang. vad lagen säger.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |