"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Den kvalar inte riktigt in på tråden "Jag har köpt en ny motorcykel" fastän det är cykel med motor...
Det blev dags att ta det steget för nu har jag börjat bli frånkörd av frugan i uppförsbackar o motvind:gråta (hon har haft elcykel sedan 2016 - bytte mot hennes Ducati Pantah)
Trevlig hoj, ganska lätt, på planmark kör man som vanligt utan någon extra hjälp - trodde att det skulle bli tyngre att trampa "genom" motorn, men det känns inte alls

1720715640650.png

Edit: 37km idag 13/7 - använde ECO i 700m men höll ung. samma snitt som med kolfiber-hojen, mao den är väldigt lättrampad även utan el

Last edited:
1000014480.jpg
Yoko regntäta varma handskar och alpinestar handskar för varma dagar Inköpt på Motonet i Torneå för 90euro... Typ 1100 spänn

Det här är kanske lösningen på det olösta mysteriet från 1892, var tvungen att testa.. vilket jag ska göra.
F7-F9-F52267-A744315-DAD2-D043228-FC550-B42-D8-BFF80-C2-A1-AFBD152-B04-BB281-F7.jpg

Såg en video med en mekaniker som berättade att man ska använda skiftnycklar åt ett visst håll för att slippa att runddra saker. Sedan är det ju bra att börja med ett verktyg som glappar mindre än skvallerkärringen i byn. :hihi

Såg en video med en mekaniker som berättade att man ska använda skiftnycklar åt ett visst håll för att slippa att runddra saker. Sedan är det ju bra att börja med ett verktyg som glappar mindre än skvallerkärringen i byn. :hihi

Ja, man ska använda skiftnycklar åt rätt håll men de är fortfarande muttersvarvar.

Jag har en elektrisk skiftnyckel som drar åt gapet av sig själv. Varför jag inte kastat den åt helvete under alla år vet jag inte.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back