Birger H
Sporthojsnörd
- Gick med
- 26 Jun 2024
- Hoj
- Enfield Classic 500
Hur tycker du att jag ska svara på det? Tips emottages tacksamt.Jag kan använda pseudonymer så det är lugnt.
Birjer är "INTE" Birger/Hell/Trolle/Tammers jobbiga lillebror. OBS!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur tycker du att jag ska svara på det? Tips emottages tacksamt.Jag kan använda pseudonymer så det är lugnt.
Birjer är "INTE" Birger/Hell/Trolle/Tammers jobbiga lillebror. OBS!
Jag tror Markus vill att du byter nick till Birjer. Börja med det så får ni ta det därifrån sen.Hur tycker du att jag ska svara på det? Tips emottages tacksamt.
Ja han vill mycket den där snubben mellan krav på att jag ska svara på 1 1/2 år gamla inlägg helt utan källor på det han hävdar och personliga rejäla påhopp. Får titta lite på det där med namnbyte på kontot. Onödigt att störa Swedie kanske. Skulle helst vilja att mitt gamla konto slutade lagga. Kollar det lite då och då men fortfarande oanvändbart i praktiken. Har ändå hängt här i ca 18 + år.Jag tror Markus vill att du byter nick till Birjer. Börja med det så får ni ta det därifrån sen.
Ingen aning, jag pratar ju inte om dig.Hur tycker du att jag ska svara på det? Tips emottages tacksamt.
NoobHar ändå hängt här i ca 18 + år.![]()
Det där var faktiskt roligt. Men iom att du blandade in FEL säkerhetspolis i en tråd gällande Mellanöstern har nu Nordkoreas säkerhetspolis anmält dig till Irans säkerhetspolis för att förflytta alltihop till rätt världsdel åtminstone. Så Ulvhanne kan förvänta sig en påringning från Iran vilken minut som helst..... Och efter det lär FRA höra av sig då man tror att Nordkorea och Iran har nåt fuffens för sig här på det svenska hojforumet Sporthoj. Vilken jävla cirkus det kommer bli!!Polisanmäler troligt hatbrott till den väldigt demokratiska folkrepubliker Nordkoreas säkerhetspolis nu.
De är faktiskt förvånansvärt vänliga och även Sudan och Uganda är faktiskt bra på medborgerliga rättigheter så om Nordkorea har fullt upp anmäler jag dit istället.
View attachment 500476

Ja, håller med helt. Tack, behövdes en vuxen i rummet.Nog för att mellanöstern är en stor sandlåda som inte räcker till för de som bor där men de senaste sidorna i tråden känns som ett sandlådekrig utan mening mellan två sexåringar!!
Skärp upp gnällandet tack!!!!![]()
Det är så dumt att klockorna stannar men jag har nu fattat att det bara är trolleri.Jomentjena Iran öppet land för trans/ homosexuella. Därför folk som vill stanna i Sverige använder det som argument att de är homosexuella till myndigheterna. Iran som hänger bögar i lyftkranar! Du nämnde att Pridetågen attackeras till 95 % av folk från en viss religion.
Nu är du där igen, Ulvhamne heter han, inte -hanne. Kanske är en henne eller en hen.
Nog för att mellanöstern är en stor sandlåda som inte räcker till för de som bor där men de senaste sidorna i tråden känns som ett sandlådekrig utan mening mellan två sexåringar!!
Skärp upp gnällandet tack!!!!![]()
Jomentjena Iran öppet land för trans/ homosexuella. Därför folk som vill stanna i Sverige använder det som argument att de är homosexuella till myndigheterna. Iran som hänger bögar i lyftkranar! Du nämnde att Pridetågen attackeras till 95 % av folk från en viss religion.
Det är så dumt att klockorna stannar men jag har nu fattat att det bara är trolleri.
Ingen påstår att Iran och Saudiarabien är öppna och fina samhällen, inte ens de själva tycker det, eller vill ha det.
All dynga vi har fått utstå var bara en charad, well played. Halva forumet har varit upptagen med denna fråga i ett år, så var det bara trams.Så kul faktiskt.
Förenklar en frågeställning ang sandlådan, har det någonsin varit en längre fredsliknande tillvaro i mellanöstern?Har försökt. Min grundtanke är att man alltid hittat sanningen i mitten. Och man diskuterar och pratar utan påhopp. I dom bästa världar ska det ju vara så. Jag har själv flängt runt i Mellanöstern och har polare där. Varit i Israel. Såg redan sent 70-tal hur extremt militariserat det var, militära kontroller, taggtråd och skit. Och samtidigt ockuperade Israel mer och mer mark på Västbanken tvärs emot FN. Titta lite på det du själv skrev nyss……
”……sandlåda som inte räcker till för dom som bor där…..”
Vad utstrålar det för för grundinställning? Jo, Mellanöstern som område räcker till för dom som bor där. Däremot kan man fundera lite på följande….:
Iran på 50-talet? Vilka satte islamisterna på maktposition?
Pakistan från mitten -70. Vilka stödde Mujahedin?
Afghanistan -79. Operation Cyclone. Vilka stödde Mujahedin där nåt så in åt helvete i 10 år? Vilka ärvde sen sitt eget krig och avslutade skiten på sämsta möjliga sätt 30 år senare?
Vilka sabbade Libyen?
Vilka stödde islamisterna i Syrien?
Vilka sabbade Somalia -93/-94?
Sen kan vi prata Syd-/Centralamerika, Asien, Balkan också. Inga i stort flydde från dessa länder innan USA gav sig in och destabiliserade och skapade krig. Min grundtanke är att folk vanligtvis vill bo kvar hemma bland vänner och familj. USA satte till och med för helvete Saddam till makten. Och efter 9/11 ljög man sig blå och hade ihjäl en miljon irakier. Och även där skapade en flyktingström utan dess like. Det finns plats för folk i Mellanöstern etc. Det finns även orsaker till att folk flyr och inte allt för sällan är det pga USAs skitbeteende klotet runt. Det inser t.o.m. Trump.
Säkert, men inte i den här tråden.Sen kan vi prata Syd-/Centralamerika, Asien, Balkan också.
Förenklar en frågeställning ang sandlådan, har det någonsin varit en längre fredsliknande tillvaro i mellanöstern?
Klan, stam, religion, maktstrider har väl alltid förekommit så att tro på en varaktig fred i mellanöstern är en utopi.
Men jag hoppar inte in i en diskussion om mellanöstern för att det är tidsförspillande och jag ogillar folk som är styrda av några som misstolkar gamla böcker och hävdar kärlek samtidigt som de hatar varandra.
Så jag behåller min generella åsikt om mö tills de som trots allt är vettiga kommer till makten i "sandlådan".
Peace out!
Säkert, men inte i den här tråden.
Är vi rubrikryttare eller ska vi se helheten?|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller