Idag är jag förbannad därför att...

Köpte en till robotgräsklippare i höstas men har inte haft tid att lägga begränsningskabel förrän nu.
Igår satte jag klipparen i laddaren och märker att batteriet tar inte emot ström för det har blivit djupurladdat.
Åker till granngården för att reklamera och får höra att Gardenas garanti täcker inte djupurladdningar..... Va fan den har ju inte ens klipp ett enda strå! 🤬

Köpte en till robotgräsklippare i höstas men har inte haft tid att lägga begränsningskabel förrän nu.
Igår satte jag klipparen i laddaren och märker att batteriet tar inte emot ström för det har blivit djupurladdat.
Åker till granngården för att reklamera och får höra att Gardenas garanti täcker inte djupurladdningar..... Va fan den har ju inte ens klipp ett enda strå! 🤬
Det där skall du inte godta. Bara för att inte tillverkarens garanti täcker det ena eller det andra betyder det inte att konsumentköplagen inte gäller. Eftersom det inte gått två år sen köpet räknas felet automatiskt som ursprungligt.

Om du inte har använt produkten kan det ju inte heller klassas som handhavandefel.

Men jävla väder!? Här tar man för givet att det blir kvinns i vitt och regn med snålblåst till eftermiddag..nähepp.
20240621-122531.jpg

Konsekvenstänk saknades tydligen, Onsala"olyckan", måste ha gått en bra bit över förarförmågan!!!!!!
Knäckta träd tyder på hygglig kraft, körde de nån panzerwagen med vingar?

Kungsbacka_olycka.jpg

Jag blir förbannad när jag ser "motorcykelinfluencers" som sitter och vevar med vänsterarmen. Vad fan är det om? Sen körs det ALLTID slalom på nån rak jävla vägstump samtidigt. Gärna en horribel Icon-hjälm och en gräll jävla hoodie eller ännu hellre t-shirt på det. Lök på laxen: Visdomsord typ: "my momma didn't raise no quitter" eller "RIDNING IS LIFE"

Konsekvenstänk saknades tydligen, Onsala"olyckan", måste ha gått en bra bit över förarförmågan!!!!!!
Knäckta träd tyder på hygglig kraft, körde de nån panzerwagen med vingar?

View attachment 500069
Jag hade en polare i gymnasiet som körde lite för fort och lyckades fara igenom ett robust staket, slå av ett tråd helt och knäcka ett andra träd. Kommer inte ihåg hur fort det faktiskt gick, men har för mig att det var nånstans runt 100. Han var väldigt tagen efteråt.
Just stället han kraschade på var knepigt, en raka med en svacka och ett litet gupp i svackan, hade själv kört för fort just där och känt att det där guppet gjorde att bilen plötsligt sögs åt vänster, jävligt läskig känsla i lite fart.

Jag blir förbannad när jag ser "motorcykelinfluencers" som sitter och vevar med vänsterarmen. Vad fan är det om? Sen körs det ALLTID slalom på nån rak jävla vägstump samtidigt. Gärna en horribel Icon-hjälm och en gräll jävla hoodie eller ännu hellre t-shirt på det. Lök på laxen: Visdomsord typ: "my momma didn't raise no quitter" eller "RIDNING IS LIFE"
Det finns alltid idioter.
Värre är att någon tittar på det......

Jag undrar vad motorcykelinfluencers är för något. Antar att det inte är Itchy boots, Missenden Flyer eller Lamb Chop Rides.

Men frågan är... Hur mycket svank i yogabyxor och midjetröja är det?

Fråga om de har tillstånd att filma om de inte kan visa upp det ring polisen
Är rätt säker på att man inte behöver tillstånd att filma någon.
Håller dock med om att det år ett jävla otyg som borde regleras hårdare.

Det kan ju visserligen vara ofredande även om handlingen i sig är laglig.
Jo, det verkar bero väldigt mycket på situation och syfte med filmningen. När det är så många faktorer som är öppna för tolkning gissar jag att det är svårt att få till en fällande dom om det inte är glasklart att den anklagade hade skadligt uppsåt.

Som sagt borde de se över regelverket då nuvarande lagar troligtvis sett likadana ut sedan tiden innan alla hade en kamera i fickan.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back