Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Efter 1 års uppehåll blev det en BMW F800S (behövde stilla abstinensen även om jag inte har så mycket tid längre). Har tidigare alltid tyckt att den är för gubbig. Men nu passar den mig rätt bra för lite sansade turer. Förvånandsvärt bekväm och går väldigt mjukt på låga varv för att vara en twin. Belt är gubbigt, men oj vad skönt att slippa kedjeskrammel...
Planen är väl även att den ska få rulla någon trafikövning/bana för att avrosta mig själv.
Hoppas på en bra MC-sommar :)
20240629_185824_resized.jpg
 
Last edited:
Vad är det för bil du hämtar med?

Scannar av efter ny familjepulka och kanske ska göra mig av med hojsläpet...
Det är tyvärr en specialare, min polares fru kan inte gå längre, så det är en bil som hon kan åka in i bakifrån med en lift, och sen rulla fram till ratten.
Den är helt underbar att hämta hojar med, rullar bara upp dom på liften som lyfter in hojen i bilen, och sen bara spänna fast!! 😁
Så leta efter handikappanpassade skåpbilar isåfall.
 
Blev en 1990 yamaha tzr 125 idag. Svart med vita fälgar i faktiskt riktigt bra skick. Kunde inte motstå frestelsen för 1500 spänn. Rengjorde förgasaren och tog en liten provtur , snacka om räcermoppe 😁
Senast besiktad för 20 år sedan så finns lite att pyssla med, men det blir ett projekt för vintern.
 
Blev en 1990 yamaha tzr 125 idag. Svart med vita fälgar i faktiskt riktigt bra skick. Kunde inte motstå frestelsen för 1500 spänn. Rengjorde förgasaren och tog en liten provtur , snacka om räcermoppe 😁
Senast besiktad för 20 år sedan så finns lite att pyssla med, men det blir ett projekt för vintern.
Det är förbjudet att bara lägga in text utan bild!
Det blir ju som att lyssna på porrfilm på radio!
 
Blev en 1990 yamaha tzr 125 idag. Svart med vita fälgar i faktiskt riktigt bra skick. Kunde inte motstå frestelsen för 1500 spänn. Rengjorde förgasaren och tog en liten provtur , snacka om räcermoppe 😁
Senast besiktad för 20 år sedan så finns lite att pyssla med, men det blir ett projekt för vintern.
Vill också göra ett sånt fynd!
 
View attachment 502589View attachment 502590
Var för sent att editera så blir en ny post. Saknar framskärm och blinkers. Framskärmen skulle finnas i gömmorna någonstans och blinkers köper jag nya tidstypiska.
Dom är fräna de gamla 125or. Sådana en annan gick och dreglade efter när var i den åldern men fick aldrig ta lätt mc.

Men har verkligen glömt vilka gigantiska backspeglar. Ser ut att komma från typ en John Deere traktor
 
Den TDM jag panikköpte förra hösten när kammen på min TRX skar blev inte ens ett år gammal i garaget innan jag lyckades ersätta med en modell jag inte haft förr. Helt ny för mig alltså.

Det blev en gammal chokladbit till gubben. Vi får se om den stannar längre. Den känns iaf inte lika undermotoriserad. 😄
 

Bifogat

  • 1000003954.jpg
    1000003954.jpg
    1.5 MB · Visningar: 69
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top