Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

En sån dreglade jag över för 20 år sedan. Verkar vara en mysig, men sportig hoj. Hur är den att köra?
Jag har haft en SV650S. Den svängde bara jag tänkte. I början uppfattade jag den som nervös. Sedan lärde jag mig uppskatta att den var så lätt att svänga med , lätt att tajta upp en sväng med lite extra motstyrning mitt i kurvan.
 
Blir en spännande säsong 2024.
Jädrar, nu blir det drag.
Har åkt på en sådan en gång, Sthlm till Avesta, i jeans, jeansjacka, jympadojor och tveksamt om jag hade hjälm, men det borde jag nog haft.
I regnväder.
Någon gång 76-77.
Minns att min då obefintliga kunskap om mc gjorde mig omåttligt imponerad av öset.
 
Ganska taggad inför den här! Bilden är tagen i Fredags när jag hämtade honom, har hunnit ta två små turer 😊
Man kan juh bara älska ljudet ifrån motorn och torrkopplingen!
View attachment 497274

Ducati 916 Biposto

View attachment 497275
Grattis, du har köpt en underbart vacker motorcykel! :kär
Double bubble är bra men varför köper man svart? Och varför är klara så svåra att få tag i?
 
Grattis, du har köpt en underbart vacker motorcykel! :kär
Double bubble är bra men varför köper man svart? Och varför är klara så svåra att få tag i?
Tack! Det håller jag med om, den är sjukt snygg.
Jag ser fram emot att åka lite nu om vädret blir bra många gång!!?
 
Mycket vatten har runnit under Paris broar sedan dess, jobbade med motorcyklar och det var alldeles för lätt att bara öppna en ny kartong med det senaste, aldrig blev man nöjd :rolleyes:
Hade en 851:a varit billigare att försäkra hade jag haft en sådan i garaget.
Men 916 är vackrare. Och går troligtvis bättre under 4 000, skitjobbigt i stadstrafik.
 
Hade en 851:a varit billigare att försäkra hade jag haft en sådan i garaget.
Men 916 är vackrare. Och går troligtvis bättre under 4 000, skitjobbigt i stadstrafik.
Ryckig maskin, pissig körställning, lamporna slocknar om man varvar ur den, men ja charmig och snygg.
En modern Hypermotard eller Streetfighter är ljusår bättre.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top