Sverige idag..

Men kvinnan som rattsurfade och körde ihjäl en tysk motorcyklist vid ett stillastående vägarbete fick 37.000 i böter o villkorligt. Så mycket är en motorcyklist värd - undrar vad straffet blivit om det varit en vänsteraktivist från "Rädda våtmarkerna" som satt på vägen.....
Minns du var det stod om det? Svensk media? Galet lågt straff...

Minns du var det stod om det? Svensk media? Galet lågt straff...
Minns - jajamensan, läste det i dagens SMC-tidning. Nu har förvisso åklagaren överklagat eftersom han anser att ett fängelsestraff på 1,5 år är lämpligare. Får väl se hur det går i hovrätten.
F.ö. så läste jag i senaste MCN att de i UK börjat med kameraavläsning snett uppifrån för att kunna bötfälla rattsurfare - där verkar man se allvarligare på företeelsen än vad vi gör här (men vi har kanske andra problem att prioritera...)

Minns - jajamensan, läste det i dagens SMC-tidning. Nu har förvisso åklagaren överklagat eftersom han anser att ett fängelsestraff på 1,5 år är lämpligare. Får väl se hur det går i hovrätten.
F.ö. så läste jag i senaste MCN att de i UK börjat med kameraavläsning snett uppifrån för att kunna bötfälla rattsurfare - där verkar man se allvarligare på företeelsen än vad vi gör här (men vi har kanske andra problem att prioritera...)
Apropå rattsurfare, jag sa precis till min tant att straffet för rattsurf borde vara att få framvagns inställning som gör att bilen inte håller kursen utan måste korrigeras hela tiden.

Ah my bad.

Fråga Mäkinen eller Brooklyn vad de tycker om livstid för unga vuxna.
Om de verkligen sitter för livet ser jag inga problem, men om de kommer ut igen kan de ha blivit buttra och inåtvända så de mest skapar nya problem.
Jag är för övrigt för dödsstraff för mord trots att jag inte är kristen.

Grattis på namnsdagen:
View attachment 497720

Fick bli från ditt partiorgans främsta dyngspridare! :squid
Tycker det blir fel att låta en sosseblaska ensidigt få bestämma vem som skall ha namnsdag. Letar efter ett borgerligt alternativ men hittar inget så då återstår väl den mångkulturella almanackan. Enligt den är dagens namn Hêro, vilket betyder stockros på kurdiska.

Märks att det inte är en tysk restaurang. Saknas alternativen dubbeldoktor och Professor Doktor.

För övrigt diskriminerande att de enbart har alternativet MX och således diskriminerar de som kör gathoj.
Det fanns några fler pronomen längre ner.

Ändå humor att de lagt in det där istället för det vanliga politiska korrekta skiten.

Lär ju dessutom vara större chans att en ambassadör skall boka bord än en transperson, tror knappast de äter ute alls faktiskt.

Det fanns några fler pronomen längre ner.

Ändå humor att de lagt in det där istället för det vanliga politiska korrekta skiten.

Lär ju dessutom vara större chans att en ambassadör skall boka bord än en transperson, tror knappast de äter ute alls faktiskt.
Vänta bara tills någon kommer på att vem som helst borde ha rätt att identifiera sig som President eller Professor.

Saft och bulle samt en liten kramstund med soc?
Stämmer bra.
När jag bodde i Malmö på 1980-talet kunde jag läsa i lokalblaskan (Sydsvenskan) att polisen tagit en 14-åring sammanlagt 40 gånger för rån och helt enligt reglerna lämnat över honom till de sociala myndigheterna gång efter gång som helt enligt regler släppt honom gång efter gång med kanske en förmaning ?

Stämmer bra.
När jag bodde i Malmö på 1980-talet kunde jag läsa i lokalblaskan (Sydsvenskan) att polisen tagit en 14-åring sammanlagt 40 gånger för rån och helt enligt reglerna lämnat över honom till de sociala myndigheterna gång efter gång som helt enligt regler släppt honom gång efter gång med kanske en förmaning ?
Det är m à o ett långvarigt och systematiskt arbete som lett fram till nuvarande misär.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back