Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till en grym hoj! Hoppas att du blir lika nöjd med din som jag är med min. Har kört 2100 mil med min nu och gillar den mer för varje mil jag körSlog till på en Ducati Multistrada v4 Rally 2023 idag.
42 mil på mätaren, så "nästan" ny.
View attachment 497420

Tack, har faktiskt inte provkört, bara testat vanliga v4 s men föll för de extra attribut som rally har. Inget som strulat? Några goda råd?Grattis till en grym hoj! Hoppas att du blir lika nöjd med din som jag är med min. Har kört 2100 mil med min nu och gillar den mer för varje mil jag kör![]()
View attachment 497458Blev en gammal sv650
Står på 22 år gamla däck, ska byta däck och gå över allt innan jag känner på den ordentligt. Får återkomma med en uppdatering.En sån dreglade jag över för 20 år sedan. Verkar vara en mysig, men sportig hoj. Hur är den att köra?

Jag tycker 999 har åldrats med värdighet ändå! Det är i mina ögon ett tecken på bra design, att man reagerar lite som Kombucha Girl:

Igår blev det en 900SS -98.
Nästan helt orörd, varenda skruv är original. Ett väldigt "ärligt" skick med bra historik. Tyvärr upptäckte jag i efterhand att gaffelbenen läckte. Så den behöver packas om!
I övrigt ska jag köra och avnjuta den och eventuellt fixa det som behöver fixas. I form av modifikationer kommer jag förmodligen öppna upp luftfilterboxen och göra något åt bränslet (standard modifikation på dessa, Ducati erbjöd sjäva uppgraderat lock med sportfilter tex).
Tack för tipset. Provade med detta innan redan men skrapringarna satt som berget, aldrig varit med om något liknande. Kör på byte då det troligtvis är 26 år gamla packningar!Bäst är givetvis att byta tätningar, men ibland kan man lyckas få tätt genom att göra rent mellan gaffelben och tätning. Det kan räcka med att använda ett bladmått.
På en äldre hoj är det dock troligare att packningarna är redo för byte, så du landar nog där ändå.
Lite av en drömhoj för mig, vetefan varför jag aldrig köpt nån. Kanske dags i år.Igår blev det en 900SS -98.
Nästan helt orörd, varenda skruv är original. Ett väldigt "ärligt" skick med bra historik. Tyvärr upptäckte jag i efterhand att gaffelbenen läckte. Så den behöver packas om!
I övrigt ska jag köra och avnjuta den och eventuellt fixa det som behöver fixas. I form av modifikationer kommer jag förmodligen öppna upp luftfilterboxen och göra något åt bränslet (standard modifikation på dessa, Ducati erbjöd sjäva uppgraderat lock med sportfilter tex).
. Får vänta några veckor innan jag ger mig på den igen. Under tiden får det skruvas lite - eftermiddagskaffet intogs i samband med justering av ekrar och montering av timmätare.
Kanonhoj!View attachment 497458Blev en gammal sv650
Har du redan skadat dig? Fasen, det var tråkigt. Ta det lite lugnare, dom är väldigt lynniga dom där, jag kommer ihåg mina första timmar på min 2022 KTM 350 i skogen, den ville 'fly' hela tiden, kastade av mig flera gånger. Jag får fortfarande ta en wirre innan jag åker ut med den.Min brutna vänsterarm
Har du redan skadat dig? Fasen, det var tråkigt. Ta det lite lugnare, dom är väldigt lynniga dom där, jag kommer ihåg mina första timmar på min 2022 KTM 350 i skogen, den ville 'fly' hela tiden, kastade av mig flera gånger. Jag får fortfarande ta en wirre innan jag åker ut med den.

Exakt. Häst är farligare än mc.Hahaha! Nä, ramlade med en häst för någon månad sedan. Om ett par veckor ska allt vara bra igen![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |