Vad fick dig att le idag?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har en XT660 själv och har undrat över varför den måste ha dubbla utblås och dämpare… verkar lite onödigt på en enstamp. Borde fungera minst lika bra med enkel krök o dämpare av lite större dimension. Nån som vet hur konstruktören tänkte?
Lättare att optimera flödet i individuella rör. Jag hade dubbelrör på min trimmade motard enligt förlaga från fabrikshojarna. Koniska rör som gör att pulserna ökar draget på något sätt... Stark maskin i alla fall. Gick på tomgången på alla växlar.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Startade upp moppen första gången efter vinterdvala, bara en teststart när jag ändå hade den ute för att gunga in framgaffeln efter däckbyte men ändå :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
c06872edbf60333050622820dcd5fc85.jpg


En flygel fri att spela på, uppställd på en av Roms flygplatser. Några barn klinkar, sedan kommer en ung kvinna och sätter sig och river av en Rachmaninov. Fantastiskt!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
c06872edbf60333050622820dcd5fc85.jpg


En flygel fri att spela på, uppställd på en av Roms flygplatser. Några barn klinkar, sedan kommer en ung kvinna och sätter sig och river av en Rachmaninov. Fantastiskt!
Nu blev jag imponerad - Rachmaninovs pianostycken är inte så ofta spelade att alla känner igen dem. Gjorde du det eller frågade du vad hon spelade?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bugar o bockar - här på forumet finns dolda talanger!!

Jag är helt säker på att det finns kunskaper av alla slag på forumet.

När man träffas live så uppdagas en del (men kanske inte allt) och själv blir jag väldigt imponerad varje gång jag träffar någon IRL som man munhuggits med många gånger mer eller mindre anonymt.

Umgås faktiskt fortfarande med en av mina ”forummotståndare” på annat forum efter drygt tjugo år. Vi är inte överens i särskilt mycket vad gäller åsikter utom att vi gillar varandra riktigt mycket och tycker mycket om att hänga och snacka skit så fort vi får tillfälle.

Musik har jag hållit på med aktivt i 50 år, har på äldre dagar rentav pluggat musik deltid under 14 års tid på musikhögskolan och har måååånga högskolepoäng som jag aldrig kommer att använda till annat än eget nöje.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Besiktning av hojen idag. Fick åka till Märsta för att hitta en tid och vädret var ju inte på topp, men det var fortfarande torrt på gatorna så besiktningsmannen körde en sväng trots flingor i luften och stark blåst. Godkänt resultat - skönt :yoparty
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Folk som inte kan stava eller särskriver, när man anmärker på det blir det ett jävla liv, som om vänskapen hänger på att få en vänlig "tillrättavisning"
Mycket känsligt ämne.

Är du en svensk lärare eller va?

Just särskrivning tenderar ju att ofta bli väldigt kul eftersom betydelsen i meningen brukar ändras till någonting helt annat än vad som menades.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Well, inte svänskt lärarsch diräKct, men det räcker med att man råkar säga att det heter var bor du, och inte vart bor du så är bollen i rullning.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top