Dagens Blocket! (mc-relaterat)

😂ja usch det är tur det inte syns många numer -jag gjorde en tolva som gick åt skogen 😅
klotad med den frontkåpan funkar ju men tyskröv känns lika illa nu som då
 
Ska vi gissa att han inte kommer acceptera marknadspris.... :rofl

"Skandinaviens första nysålda Victory!"
"Unik hoj som tillhör Sveriges mc-historia."
"jag var med i samtliga mc-tidningar när jag köpte den"
"Lyset har fått en 60 W xenonlampa även på helljus, grymt starkt! "
"Polerade Brembo skivor"
"Den har fortfarande original batteri!!"
"sidokåpan är signerad av självaste Arlen Ness! Kan fås med mot tillägg! "
"Jag är m a o inte intresserad av lycksökare med tunnt läder!"
"Endast av rätt, seriös person som förstår värdet av denna unika hoj"


 
Ska vi gissa att han inte kommer acceptera marknadspris.... :rofl

"Skandinaviens första nysålda Victory!"
"Unik hoj som tillhör Sveriges mc-historia."
"jag var med i samtliga mc-tidningar när jag köpte den"
"Lyset har fått en 60 W xenonlampa även på helljus, grymt starkt! "
"Polerade Brembo skivor"
"Den har fortfarande original batteri!!"
"sidokåpan är signerad av självaste Arlen Ness! Kan fås med mot tillägg! "
"Jag är m a o inte intresserad av lycksökare med tunnt läder!"
"Endast av rätt, seriös person som förstår värdet av denna unika hoj"


Ännu en annonstext med en massa irrelevant trams.
Jag funderar på om någon av dessa annonser genererar någon försäljning?

Skärmbild 2024-03-30 152712.png
Tänker mest på den otroligt inbjudande slutklämmen.
Helt i linje med att hojen är så unik, så jag tänker bara sälja den till någon som bönar och ber om att få köpa den - jösses :va

Skärmbild 2024-03-30 152703.png
 
Ska vi gissa att han inte kommer acceptera marknadspris.... :rofl

"Skandinaviens första nysålda Victory!"
"Unik hoj som tillhör Sveriges mc-historia."
"jag var med i samtliga mc-tidningar när jag köpte den"
"Lyset har fått en 60 W xenonlampa även på helljus, grymt starkt! "
"Polerade Brembo skivor"
"Den har fortfarande original batteri!!"
"sidokåpan är signerad av självaste Arlen Ness! Kan fås med mot tillägg! "
"Jag är m a o inte intresserad av lycksökare med tunnt läder!"
"Endast av rätt, seriös person som förstår värdet av denna unika hoj"


Det finns en Victory Vegas från 2004 i Enköping.
 
Fråga inte mig, jag tillhör en helt annan generation som bara tog bort strypningar
Ha ha!
Ja, jag tänke mest att det är ju inte ens tekniskt möjligt att strypa den hojen för A2.
Men Blocket blir en alltmer dysfunktionell värld, man får i alla fall oerhört många näpna bytesförslag om man lägger ut en hoj till försäljning.
Nästan så att jag hellre skänker den till Ukraina!
 
Ha ha!
Ja, jag tänke mest att det är ju inte ens tekniskt möjligt att strypa den hojen för A2.
Men Blocket blir en alltmer dysfunktionell värld, man får i alla fall oerhört många näpna bytesförslag om man lägger ut en hoj till försäljning.
Nästan så att jag hellre skänker den till Ukraina!

Det svåra är att med (priset och) texten signalera att man inte vill ha med dumhuvuden att göra, men att man gärna säljer väsentligt billigare till en trevlig köpare.

Så fort man skriver ”eller bud” så kommer dårarna som på beställning. Det är liksom alltid underförstått tänker jag.
 
Så fort man skriver ”eller bud” så kommer dårarna som på beställning. Det är liksom alltid underförstått tänker jag.
Det är ett par saker här som måste kommenteras.
1. Folk läser inte det man skriver.
2. Dårar svarar på alla annonser
3. Alla priser är prutbara i köparens sinne
 
Ska vi gissa att han inte kommer acceptera marknadspris.... :rofl

"Skandinaviens första nysålda Victory!"
"Unik hoj som tillhör Sveriges mc-historia."
"jag var med i samtliga mc-tidningar när jag köpte den"
"Lyset har fått en 60 W xenonlampa även på helljus, grymt starkt! "
"Polerade Brembo skivor"
"Den har fortfarande original batteri!!"
"sidokåpan är signerad av självaste Arlen Ness! Kan fås med mot tillägg! "
"Jag är m a o inte intresserad av lycksökare med tunnt läder!"
"Endast av rätt, seriös person som förstår värdet av denna unika hoj"


haha..värdelös hoj! Budar 1 krona..bara för att...
 
Det är ett par saker här som måste kommenteras.
1. Folk läser inte det man skriver.
2. Dårar svarar på alla annonser
3. Alla priser är prutbara i köparens sinne
Håller med om det.
Och visst, pruta kan man alltid prova att göra, men först måste man ju veta vad man köper.
Rent generellt så ser mina Blocket konversationer ut så här, det vill säga att någon ger ett bud, utan att ha sett mer än några bilder i en annons, inte ens ett telefonsamtal? :va

Blocket_1.PNG

Jag tänker att....hur snabb eller långsam kan en affär av det här slaget bli?
Annonsen beskriver objektet, någon kommer och kikar och säger sedan "ja" eller "nej" - klart!
Men sedan kommer det magiska - följdfrågan "- Vad hade du tänkt dig?".

Då återkommer jag till min fundering att det är en person som inte har sett objektet i fråga.
Men jag är nog bara lite för gammal för den moderna världen när det gäller affärer, och jag är dessutom en värdelös "affärsman" när det gäller att klämma den sista kronan.

Blocket_2.PNG
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top