Qatar Airways Grand Prix of Qatar 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Då är MotoGP säsongen igång med träning fredag, Sprint 17:00 Lördag och Race 18:00 Söndag
Racet i Nov 2023 slutade med Di Giannantonio, Bagnaia och Luca Marini på pallen, Vinales 4:a, Binder 5:a följda av Alex Marquez 6:a och Quartararo 7:a.
Kommer MM lyckas ta sig in bland de första sju 2024 ? Är Binder/KTM bättre 2024 än 2023 ?
1709571545562.png
Och så började det regna på Fredag eftermiddag och MotoGP träningen blev Free Practise
och Practise med tidtagning för placering i Q1 eller direkt Q2 direkt körs istället på Lördag fm
1709924615229.png

Last edited:
Pallen:
MM93
J. Martin
Enea B

:banana :squid
Kom ihåg fantasy-ligan:

Och glöm inte att tippa topp 3 under 2024 här:

In och skapa ett fantasy-lag allihop!!!!!

Fn är vi 10 stycken i Sporthoj's league.
Det ger en extra dimension till racen och ju fler ju roligare.

Ska bli kul att se om RonX gör det lika fantastiskt bra i år. :)

Det blir inga diskvalificeringar som straff för felaktigt däcktryck under 2024. +8 sekunder för Sprint och +16 sekunder för GP.

Pirelli ny däckleverantör till Moto3 och Moto2 (tidigare Dunlop). Mycket snabba tider redan i Moto3.

In och skapa ett fantasy-lag allihop!!!!!

Fn är vi 10 stycken i Sporthoj's league.
Det ger en extra dimension till racen och ju fler ju roligare.

Ska bli kul att se om RonX gör det lika fantastiskt bra i år. :)
Jag hoppade på

Och så började det regna på Fredag eftermiddag och MotoGP träningen på fredag eftermiddag blev Free Practise och Practise = Q0 med tidtagning för placering i MotoGP Q1 eller gå direkt till MotoGP Q2 körs på Lördag istället direkt före Q1​

1709924762178.png

Last edited:
Om jag fick det rätt, dom 10 direkt till Q2, har Alex Marquez börjat inspireras av Storebror ! ?
1709983866745.png

Ska bli kul att se vad Aleix kan göra på en lite längre distans! Kändes som Aprilia'n var "vassast" på slutet.

Ska bli kul att se vad Aleix kan göra på en lite längre distans! Kändes som Aprilia'n var "vassast" på slutet.
Ja, han såg verkligen nöjd ut med hur mycket däck han "sparat" och hur grymt stabil hojen är i högfartskurvor.
Jag tror också han kan ta något kliv till imorgon.

Bara jag som tyckte det var lite sömnigt?
Nej längst fram hände inte mycket, spänning var längre bak för mig. MM på Ducati.
Och MM uppfyllde spänningskravet, lite bakåt, lite framåt, lite bakåt som jag uppfattade det.
Och så var det två hojar som verkligen syntes i fältet, ljusgula med förare med skinnställ som är vita på höger sida och sedan mjukt går över mot gult på vänster sida. Bland alla andra mer eller mindre mörka hojar / förare vill VR46 teamet att hoj och förare ska dra blickarna till sig, smart tycker jag.

Vi är igång! JM ser ofärskämt snabb ut och kommer med ett självförtroende sällan skådat tidigare. Min favorit banjon såg lite sömnig ut och hoppas han hittar till sin toplevel imorgon!

Så jädra kul att MM är igång igen. Har stört mig på han hela hans tid i Motogp pga fulkörning men nu sitter man och hoppas, han är ju siste man kvar i den generationen att kunna knipa guldet

Lite som Magnus Mossberg, den ända seniora herren som faktiskt har en chans att vinna 600 vm! :)

Men Morbidelli?!? Inte med alls. Någon som spekulerat om varför som jag missat?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025