Du kan få ett eget soundtrack som spelas var du än går och uttalar obekvämligheter.Jag har en vag aning om att jag kanske har åsikter som inte är helt i linje med dagens politiska klimat. Men det hade onekligen kunnat vara lite roligt att testa.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kan få ett eget soundtrack som spelas var du än går och uttalar obekvämligheter.Jag har en vag aning om att jag kanske har åsikter som inte är helt i linje med dagens politiska klimat. Men det hade onekligen kunnat vara lite roligt att testa.![]()
Benny Hill?Du kan få ett eget soundtrack som spelas var du än går och uttalar obekvämligheter.
För all del, men jag hade nog väntat nåt med distade gitarrer där knapparna går till 11…Benny Hill?![]()
För all del, men jag hade nog väntat nåt med distade gitarrer där knapparna går till 11…
Ok, ingen aning vem DEI är men få inte ett nytt sammanbrott nuNej, det har inte gått mig förbi och jag tycker DEI-tramset har gått till överdrift. Men ofta även motreaktionerna och jag är så vansinnigt trött på kulturkriget som helhet. Skapar en massa låsningar och tar fokus från allt annat viktigare vi behöver prata om och ta itu med.
Då har du inte sett denna då?Ok, ingen aning vem DEI är men få inte ett nytt sammanbrott nu![]()
Haha, nej jag tänker inte bryta samman, bara erbjuda visst tuggmotstånd. Diversity, Equity, Inclusion. Woke på LinkedIn-språk.Ok, ingen aning vem DEI är men få inte ett nytt sammanbrott nu![]()
Haha, nej jag tänker inte bryta samman, bara erbjuda visst tuggmotstånd. Diversity, Equity, Inclusion. Woke på LinkedIn-språk.
Jag håller med om det mesta du skriver, möjligen med ett undantag - det som gör fenomenet värt att kritisera är just frångången av meritokrati och lika möjligheter till förmån för lika utfall (eller ännu värre, när utfallet måste bli lika ur ett historiskt perspektiv så att dagens generationer måste straffas genom någon slags arvssynd). Men sådana ståndpunkter får nog ses som extremer, även om de tenderar att höras extra mycket i debatten.Det är lätt att hålla med om att reklamfolket och identitetspolitiken dragit saken lite väl långt i mångas ögon MEN jag tror att det finns anledning att luta sig tillbaka och dra några djupa andetag innan man tar fram högafflar och facklor. I grunden handlar det ju om det självklara att alla människor platsar på egna meriter, oavsett kön, sexuell läggning eller färg på skinnet/håret.
Att försvarsmakten gärna vill ha duktiga kvinnor är ingen hemlighet, det blir lättare att rekrytera ut en årskull på 100.000 än en på 50.000 och jag tror att de allra flesta med egen erfarenhet av kvinnor i försvarsmakten skulle säga att könet inte spelar den minsta roll i lösandet av uppgifterna.
Noterar att du undviker sakfrågorna.Det är lätt att hålla med om att reklamfolket och identitetspolitiken dragit saken lite väl långt i mångas ögon MEN jag tror att det finns anledning att luta sig tillbaka och dra några djupa andetag innan man tar fram högafflar och facklor. I grunden handlar det ju om det självklara att alla människor platsar på egna meriter, oavsett kön, sexuell läggning eller färg på skinnet/håret.
Att försvarsmakten gärna vill ha duktiga kvinnor är ingen hemlighet, det blir lättare att rekrytera ut en årskull på 100.000 än en på 50.000 och jag tror att de allra flesta med egen erfarenhet av kvinnor i försvarsmakten skulle säga att könet inte spelar den minsta roll i lösandet av uppgifterna.
Försvaret fortsätter skämma ut sig.
Detta har med 200% sannolikhet tagit mer tankekraft än NATO på kommunikationsstaben.
View attachment 495996
Det hade blivit utklassning. Det flesta tjejer i stridande befattning är rejält vältränade och med vinnarskalle. Halvfeta medelålders gubbar däremot, har en del utmaningar i att hålla samma tempo![]()
Det är nästan viktigare är idioter får säga vad de vill. Det är inte de som säger saker som alla håller med om sin behöver skyddas från att hindras att tala ut.Är försvarsmakten verkligen beredda att gå i strid för yttrandefriheten? Idag när det diskuteras att göra det straffbart att förneka förintelsen så vore det trevligt och se att försvarsmakten värnar så starkt för yttrandefriheten. Bara för att ta ett exempel på listan.
Med tanke på att det numera finns de som tycker det ska vara straffbart att tex ifrågasätta ett vaccin så är jag verkligen nyfiken på att få veta om försvarsmakten värnar yttrandefriheten rent av framför demokratiska beslut?
Jag bara undrar...
Själv anser jag att yttrandefriheten är bland de viktigaste punkterna för att ett samhälle ska definieras som demokratiskt och det inkluderar även att idioter ska få säga vad de vill.
Det korta svaret är nej.Är försvarsmakten verkligen beredda att gå i strid för yttrandefriheten? Idag när det diskuteras att göra det straffbart att förneka förintelsen så vore det trevligt och se att försvarsmakten värnar så starkt för yttrandefriheten. Bara för att ta ett exempel på listan.
Med tanke på att det numera finns de som tycker det ska vara straffbart att tex ifrågasätta ett vaccin så är jag verkligen nyfiken på att få veta om försvarsmakten värnar yttrandefriheten rent av framför demokratiska beslut?
Jag bara undrar...
Själv anser jag att yttrandefriheten är bland de viktigaste punkterna för att ett samhälle ska definieras som demokratiskt och det inkluderar även att idioter ska få säga vad de vill.
Men du undviker frågan om gisslan i Israel noterar jag.Nej, det har inte gått mig förbi och jag tycker DEI-tramset har gått till överdrift. Men ofta även motreaktionerna och jag är så vansinnigt trött på kulturkriget som helhet. Skapar en massa låsningar och tar fokus från allt annat viktigare vi behöver prata om och ta itu med.
Det korta svaret är nej.
Försvarsmakten är inte en maktfaktor, de är lika mäktiga som vilken myndighet som helst. De har inte i någon fråga uttryckt en önskan att skydda Sverige från något som politikerna redan instruerat dem att tycka. De har inte haft någon åsikt om att allehanda utländska terrorgrupper och klanvälden etablerat sig här. De har inte upprätthållt våra gränser. De har inte protesterat när politiker monterat ned dem. De följer varenda nyck från politiskt korrekt håll. De har inte visat i någon fråga att de är kapabla att tycka något, att göra något eller att vara en garant för svenskars frihet. Kanske är det slut med tramset nu när resten av Norden och NATO kan börja ställa krav. Låt oss se, de har mycket att bevisa.
Nej hade försvaret ens varit intresserad av frågan hade det synts då och då.Naturligtvis är det så, men reklambilden påstår nåt helt annat. Men vi kommer Naturligtvis inte få någon militärkupp i Sverige den dagen yttrandefriheten begränsas.
Jag har inte så stor insikt i frågan om kvinnliga soldater som gisslan i Israel, så inte så mycket att tillföra där. Allt har för- och nackdelar och som jag skrev ser jag iaf inte den händelsen som en show stopper för kvinnliga soldater.Men du undviker frågan om gisslan i Israel noterar jag.
Israel begär nu att israeliska kvinnliga soldater friges före israeliska civila män. Det är ett störningsmoment.
"Kulturkriget" är viktigt och det som kommer avgöra allt annat. Kulturkriget är politiken, det är samhället, det är normerna och värderingarna, det är demokratin och yttrandefriheten, det är allt.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |