EU vill förverka dina gamla fordon

Jag kommer att skicka mina protester enligt båda förslag ovan. Jag ser ingen anledning till att inte vädra mitt missnöje även inför svenska politiker...? Det är ju trots allt de som förr eller senare måste vakna upp och inse vilka dumheter vi får ta emot.

Men det känns helt befängt att behöva försvara sig mot en överstatlig organisation som vill ta äganderätten av gamla fordon ifrån en. Har inte den överstatliga organisationen hamnat ganska snett när man håller på med sådana saker...? Dels på grund av det kortsiktiga miljötänket påhejat av politiskt korrekta woke's, dels på grund av hela resonemanget kring att kunna luckra upp privatpersoners äganderätt. Vad blir nästa steg efter detta...? Kommer EU att bestämma att de kan ta ditt hus eftersom hela Sverige ska vara orörd vildmark för holländska fjällvandrare...?
 
Jag kommer att skicka mina protester enligt båda förslag ovan. Jag ser ingen anledning till att inte vädra mitt missnöje även inför svenska politiker...? Det är ju trots allt de som förr eller senare måste vakna upp och inse vilka dumheter vi får ta emot.

Men det känns helt befängt att behöva försvara sig mot en överstatlig organisation som vill ta äganderätten av gamla fordon ifrån en. Har inte den överstatliga organisationen hamnat ganska snett när man håller på med sådana saker...? Dels på grund av det kortsiktiga miljötänket påhejat av politiskt korrekta woke's, dels på grund av hela resonemanget kring att kunna luckra upp privatpersoners äganderätt. Vad blir nästa steg efter detta...? Kommer EU att bestämma att de kan ta ditt hus eftersom hela Sverige ska vara orörd vildmark för holländska fjällvandrare...?
Nej, dom kommer bara ta ditt hus om det inte är energiklass D senast år 2029.
 
Absolut. Min poäng är att det är meningslöst att gå på en svensk minister, när processen i EU enbart bygger på den öppna konsultationen. Lägg krutet där det gör nytta.


Jag tror vi måste slå åt alla håll som går.
För min del tänker jag göra tydligt att just sådan här klåfingrighet är sådant som kan få mig - i grunden EU-positiv, att ompröva min uppfattning och istället förorda en Swexit.

Det innebär förvisso att jag måste kompromissa med mina uppfattningar på en hel massa andra plan, men då får det bli så.

Jag tvingas alltså vända mig till ett parti som är tydligt EU-kritiskt och överväga om dom skall få min röst istället.
Jag tror inte etablerade partier och politiker i Sverige vill se den situationen om den växlas upp till en större rörelse ...
 
Jag kommer att skicka mina protester enligt båda förslag ovan. Jag ser ingen anledning till att inte vädra mitt missnöje även inför svenska politiker...? Det är ju trots allt de som förr eller senare måste vakna upp och inse vilka dumheter vi får ta emot.

Men det känns helt befängt att behöva försvara sig mot en överstatlig organisation som vill ta äganderätten av gamla fordon ifrån en. Har inte den överstatliga organisationen hamnat ganska snett när man håller på med sådana saker...? Dels på grund av det kortsiktiga miljötänket påhejat av politiskt korrekta woke's, dels på grund av hela resonemanget kring att kunna luckra upp privatpersoners äganderätt. Vad blir nästa steg efter detta...? Kommer EU att bestämma att de kan ta ditt hus eftersom hela Sverige ska vara orörd vildmark för holländska fjällvandrare...?
Vill du ha hjälp med juridiskt mumbo jumbo kan jag bistå
 
Slutsats: När byråkrater för härja leder det till ett kommunistiskt/nationalsocialistiskt samhälle.
Allt ska vara lika, ingen får tycka annorlunda.
Att "tycka" innebär att man har tagit ställning till något, lyssnar man på radio tex och ett program har en gäst så är fanimej alltid ordet tänka i olika former i alla frågor, bara för att SR är oberoende och bla bla bla innebär inte att deras gäster ska bli lika tillrättavisade.
Har sett här på forumet att "tänka" används här och där vilket innebär att deras taktik fungerar på vissa.

Vad är SR/SVT:s slutmål ?
 
Vill du ha hjälp med juridiskt mumbo jumbo kan jag bistå

Jag tänkte nog avstå juridisk mumbo jumbo och istället gå rakt på sak och förklara min åsikt angående:

1. Att EU överhuvudtaget anser beslagtagning / skrotning av gamla entusiastfordon som miljövänligt.

2. Att EU överhuvudtaget funderar i riktningen att "luckra upp äganderätt".

3. Vad mitt agerande kommer att bli om detta blir verklighet. Precis som felköraren - i grunden positiv till EU, men om detta går igenom garanterat aktiv förespråkare för Swexit och Sverigedemokraterna. Och det är lika bra att deklarera en sak på direkten - den som kommer för att hämta mina gamla fordon bör vara beredd på att skjuta för att döda...
 
Att "tycka" innebär att man har tagit ställning till något, lyssnar man på radio tex och ett program har en gäst så är fanimej alltid ordet tänka i olika former i alla frågor, bara för att SR är oberoende och bla bla bla innebär inte att deras gäster ska bli lika tillrättavisade.
Har sett här på forumet att "tänka" används här och där vilket innebär att deras taktik fungerar på vissa.

Vad är SR/SVT:s slutmål ?
SR/SVT:s slutmå är vär att försörja sina egna medarbetare. En byråkrati som bara växer.
Det mest skandalösa är den usla rapportering från EU.
Som för mig är mycket viktigare än vad som händer i USA .....
Men det beror väl på att så få talar talar polska, tyska , ungerska, franska , holländska, spanska , italienska, portugisiska på SR/SVT
 
Last edited:
SR/SVT:s slutmå är vär att försörja sina egan medarbetare. En byråkrati som bara växer.
Det mest skandalösa är den usla rapportering från EU.
Som för mig är mycket viktigare än vad som händer i USA .....
Men det beror väl på att så få talar talar polska, tyska , ungerska, franska , holländska, spanska , italienska, portugisiska på SR/SVT


SoVjeT kan byta namn till Agenda och sända all sin propaganda under den etiketten för större transparens.

Ögonöppnaren för mig var Anna Hedenmos totala genomklappning i intervjun med Johan Ruist.
Efter den går det inte att ta public service på allvar längre.
Ironiskt nog hamnade TV-avgiften på skattsedeln året efter.
Orelaterat, jag vet - men svårt att förbigå.
 
SoVjeT kan byta namn till Agenda och sända all sin propaganda under den etiketten för större transparens.

Ögonöppnaren för mig var Anna Hedenmos totala genomklappning i intervjun med Johan Ruist.
Efter den går det inte att ta public service på allvar längre.
Ironiskt nog hamnade TV-avgiften på skattsedeln året efter.
Orelaterat, jag vet - men svårt att förbigå.
Ehrm, Lotta Bouvin.

Edit;

...och Joakim Ruist.

/Petimäter
 
Last edited:
Du tänker på (S)VT? Eller S(V)T?

Vill gärna få in MP i de bokstavstrognas skara, men får inte ihop det.

Skit samma. Det har inte med trådens egentliga ämne att göra. Jag blir bara så bottenlöst besviken. Till sist finns det inget parti jag har förtroende för och inget jag känner att jag vill rösta på med hela mitt hjärta.
 
Finns det verkligen inget politiskt parti som har förståelse för motorhobbyn?

Att det finns ett man absolut inte ska rösta på om man har minsta motorintresse är ju tämligen solklart....
 
Finns det verkligen inget politiskt parti som har förståelse för motorhobbyn?

Att det finns ett man absolut inte ska rösta på om man har minsta motorintresse är ju tämligen solklart....


KD hade väl en snubbe som inte pratade om "rallye," "motorcross" och "Nürnburgring" för länge sedan, men själva partiet verkar ju dela navigatör med TT-LINE, såatte...
 
Är det någon fler som får känslan av att detta egentligen handlar om att komma åt stålet för en annalkande ”explosion” utav krigsindustrin?
 
Är det någon fler som får känslan av att detta egentligen handlar om att komma åt stålet för en annalkande ”explosion” utav krigsindustrin?
Tyvärr är det tristare än så. Man vill lösa 90% av problemet och entusiasterna faller i de 10% som helt glöms bort. Lite som Liftarens Guide till Galaxen, "tyvärr ligger jorden i vägen för större planer"... Bilåtervinning idag är "effektiv" sedd till viktsprocent, men värdelös på att bevara värde. Det blir till slut ett resursproblem och EU vill inte sitta i händerna på Kina. I den världen väger 40 år gamla bilar och busåkande norrlänningar lätt.
 
Jag tänkte nog avstå juridisk mumbo jumbo och istället gå rakt på sak och förklara min åsikt angående:

1. Att EU överhuvudtaget anser beslagtagning / skrotning av gamla entusiastfordon som miljövänligt.

2. Att EU överhuvudtaget funderar i riktningen att "luckra upp äganderätt".

3. Vad mitt agerande kommer att bli om detta blir verklighet. Precis som felköraren - i grunden positiv till EU, men om detta går igenom garanterat aktiv förespråkare för Swexit och Sverigedemokraterna. Och det är lika bra att deklarera en sak på direkten - den som kommer för att hämta mina gamla fordon bör vara beredd på att skjuta för att döda...
Med risk för att vara dryg, vill du göra skillnad eller ha skattefinansierade brevvänner? De argument du föreslår är tyvärr de som politiker sätter ett autofilter till papperskorgen på.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top