Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Varsågod!

Det var ju inte länge sedan någon startade en tråd med frågan om inte just hans hoj hade världens bästa instrumentering. Men det tråden hittar jag inte nu.
Denna, antar jag

Haha nja, tror inte Honda vet om det själva ens... :hihi
Men plötsligt känner jag en svag doft av "Snyggaste instrumenteringen-tråden!" Måste ju finnas ett uppdämt behov av en sån här inne, visst? :nicka
Men ska det bara o-ironiskt vara en tråd med snygga instrumenteringar? Då blir det ju typ 2 st Ducati och nån RC30 och sen är det över. FULA instrumenteringstråden har ju betydligt större potential

Denna, antar jag
Hans halvribba borde lagt sig vid det här laget kan man tycka

Snyggaste instrumenteringen är bara en rund kromad hastighetsmätare, och kanske ett par varningslampor för oljetryck, tändning och helljus. Om det sista nu verkligen ska vara nödvändigt.

Helt ok, fast det kan bli ännu bättre.
View attachment 491267
0_CLASSIC-Y-TA.webp

Sån och en oljetryckslampa.

Billigaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fall

Billigaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Intressant hoj, men med tanke på skicket och faktum att det är inkomplett, och osäkert vad som finns/saknas så är nog rätt person någon som har kapacitet att tillverka reservdelar själv från råmaterial. Skulle jag tro.

Knappast finns det mycket att få tag på till denna?

Edit: Och i princip så behöver man ju en komplett att kopiera från också, för även om man kan få det att fungera, så tar ju värdet en bra törn om det inte ser korrekt ut....

Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fall

Ja, som sagt var krävs det nog "rätt person" för att originalrenovera den där. Någon som verkligen kan den där hojen, kanske rent av redan äger en reservdelshoj.
Eller någon som behöver en reservdelshoj.

För ca 10kkr skulle man ju kunna tänka sig att köpa en nyare Ducati-motor och konvertera den. Men det är vore ju lite helgerån.

Last edited:

:hihi

Kanske lite för våldsamt....
Jag har redan kollat blocket och det är ont om Ducati-motorer där, däremot kryllar det av Ducatimotorer på ebay.
Det finns säkert motorer om man ringer till de svenska demonteringarna eller så köper man helt enkelt en monster och slaktar på delar.

Det skulle bli en ganska frän hoj, dock är ju fortfarande prislappen som sagt var fel.

Last edited:
Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back