Sverige idag..

Är det ordet "helt" du blir hård i magen av?

Snabbgooglade.

"– Det här innebär att ett stort antal personer som inte är misstänkta för brott och inte heller kan knytas inom någon brottslig aktivitet kommer att drabbas av ingrepp i sina grundläggande rättigheter, det vill säga rätten till privat kommunikation. "

"Den 1 oktober 2023 infördes en lagändring som innebär att polisen får avlyssna personer i hemlighet utan en konkret brottsmisstanke."

Snabbgooglade.

"– Det här innebär att ett stort antal personer som inte är misstänkta för brott och inte heller kan knytas inom någon brottslig aktivitet kommer att drabbas av ingrepp i sina grundläggande rättigheter, det vill säga rätten till privat kommunikation. "

"Den 1 oktober 2023 infördes en lagändring som innebär att polisen får avlyssna personer i hemlighet utan en konkret brottsmisstanke."
Vad en brottmålsadvokat tycker är jag inte intresserad av, ta till dig fakta och skärp till dig.
Det här är vad jag diskuterar, vad allehanda kommunister och landsförrädare tycker skiter jag totalt i

"I propositionen föreslår regeringen bland annat följande:

Under en förundersökning ska hemliga tvångsmedel få användas för att utreda flera brott vars samlade straffvärde överstiger en viss nivå.
Brottskatalogerna ska utvidgas så att hemliga tvångsmedel kan användas för att utreda fler typer av brott.
Tillstånd till hemlig rumsavlyssning och hemlig kameraövervakning ska få knytas till en skäligen misstänkt person i stället för en viss plats.
Överskottsinformation som har kommit fram vid hemliga tvångsmedel ska få användas för andra ändamål.
Rättssäkerheten för den enskilde ska stärkas, bland annat genom förbättrade möjligheter till insyn och tillsyn.
Efter synpunkter från Lagrådet har förslagen justerats i vissa delar. Bland annat föreslås en underrättelseskyldighet till Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden och vissa brott i de utvidgade brottskatalogerna har tagits bort.

Lagändringarna föreslås träda i kraft den 1 oktober 2023."

Och jag är inte intresserad av förslaget utan slutprodukten. Kom igen nu. "BLAND ANNAT..."
Du har inte läst själva lagändringarna som gjorts?

"...i syfte att utreda vem som skäligen kan misstänkas..." kan iaf jag läsa.
Så innan någon ens är skäligen misstänkt så får man använda dessa verktyg just med syftet att utreda vem som ev skäligen kan misstänkas.

Ta det lugnt Markus. Vi sitter inte och krigar mot varandra här.

Last edited:
Vem avgör om en organisation är kriminell?
Vilka av dessa faller inom det kriteriet?
Foxtrot
HA
AIK
Bevara Våtmarker
Fridays for future
Muslimska Brödraskapet
Sofia Hogs
PKK
Foxtrot
HA
Muslimska Brödraskapet

Sofia Hogs, beror på är dom prospects till HA, Bandidos, ja annars inte

Och jag är inte intresserad av förslaget utan slutprodukten. Kom igen nu. "BLAND ANNAT..."
Du har inte läst själva lagändringarna som gjorts?

"...i syfte att utreda vem som skäligen kan misstänkas..." kan iaf jag läsa.
Så innan någon ens är skäligen misstänkt så får man använda dessa verktyg just med syftet att utreda vem som ev skäligen kan misstänkas.

Ta det lugnt Markus. Vi sitter inte och krigar mot varandra här.
Det är ju helt självklart att detta kommer användas mot de 30,000 invandrare som aktivt förstört/förstör vårt samhälle. Varför sitta och klaga när det äntligen tas ett steg i rätt riktning?

Fine, vi går igenom lagändringarna. Kan du lista dem om min lista med intentioner inte var bra?

Eller så tittar vi på medan världens bästaste land med rättsäkraste bästa polisen går under fullständigt. ?‍♂️

Det är ju helt självklart att detta kommer användas mot de 30,000 invandrare som aktivt förstört/förstör vårt samhälle. Varför sitta och klaga när det äntligen tas ett steg i rätt riktning?
Det är väl bra egentligen men jag ser samtidigt det sluttande planet och det är det jag är rädd för.
Snart kanske man bestämmer att konspirationsteoretiker är farliga och ska granskas med möjliga medel. Antivaxxare, högerextrema, klimatskeptiker osv osv.

Fine, vi går igenom lagändringarna. Kan du lista dem om min lista med intentioner inte var bra?
Nej/om du vill gå igenom så fine. Jag har inget emot din lista men jag har något emot när du yttrar dig på detta sätt: "Inte alls. Läs på alternativt sluta sprid påhitt, välj ett av alternativen.".

Eller så tittar vi på medan världens bästaste land med rättsäkraste bästa polisen går under fullständigt. ?‍♂️

Tycker vi ska angripa rotorsaken. Det som sker nu är tragiskt. Bara mer och mer inskränkningar i din och min frihet. Det ska inte behövas och det är ledsamt hur vi hamnade här. Min mormor och morfar vänder sig i graven med sina utslitna kroppar och valkar i händerna efter sin insats att bygga nått bättre.
I ett friskt samhälle räcker det som sagt med Kling och Klang.

Den här EU Chatcontrol-grejen verkar ju inte roligt den heller. Bara mer och mer inskränkningar i fredliga människors liv.

Fö tar jag hjälp av advokat/advokatfirma att tolka, jag lyssnar på hur de menar att det kan vara efter lagändringen(#13929) eftersom jag inte är kompetent nog själv. De kan självklart ha fel de med.

Last edited:
Enligt SvD.se så jublas det på flera platser här i Sverige efter Hamas attack på Israel.
Hjärtlöst i allra högsta grad.
Nyheten kom med i 21:00 nyheterna på SR men klockan 22:00 då var det knäpptyst om händelsen.

Enligt SvD.se så jublas det på flera platser här i Sverige efter Hamas attack på Israel.
Hjärtlöst i allra högsta grad.
Nyheten kom med i 21:00 nyheterna på SR men klockan 22:00 då var det knäpptyst om händelsen.
Uffe tog upp det på partiledardebatten och tyckte dom skulle skämmas Maggan tyckte det var "avskyvärt".
Kan bara hålla med absolut avskyvärt att fira oskyldiga offer för en terroristorganisation.

Snabbgooglade.

Det är inget nytt, min familj blev avlyssnad i åratal för sådär 30 år sedan på grund av att vi hade en farbror som höll på med massa kriminellt. Det fanns ingen konkret kriminell misstanke, utan var mest för att se om de kunde hitta något.
Vi brukade börja alla samtal med att hälsa på polisen. :hihi

Det är inget nytt, min familj blev avlyssnad i åratal för sådär 30 år sedan på grund av att vi hade en farbror som höll på med massa kriminellt. Det fanns ingen konkret kriminell misstanke, utan var mest för att se om de kunde hitta något.
Vi brukade börja alla samtal med att hälsa på polisen. :hihi
Och alla som hoppat på tåget med en amerikansk smartfån har ju accepterat att de är avlyssnade. Det är väl snart 10 år sedan jag ringde min särbo som satt och surfade på en Android platta . Hon tar mobilen och börjar sitt telefonsamtal med mig. Och upptäcker till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i mobilen skrivs ut på Android plattan. När det här hände och jag berättade om det var kommentaren ofta : Omöjligt dom har inte kapacitet göra nått sånt.
Men senare läste jag i tidningen VI när jag sat i ett väntrum om samma sak. Två journalister som upptäckt att de var avlyssnade till och med från en avstängd telefon.
Och nyligen såg jag nått om att Facebook(?) numera kan direkt översätta från ett språk till ett annat. Klarade visst 30 olika språk, dvs det du säger t.ex. engelska kan direkt spelas upp på ett annat språk t.ex. spanska för en lyssnare.

Och alla som hoppat på tåget med en amerikansk smartfån har ju accepterat att de är avlyssnade. Det är väl snart 10 år sedan jag ringde min särbo som satt och surfade på en Android platta . Hon tar mobilen och börjar sitt telefonsamtal med mig. Och upptäcker till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i mobilen skrivs ut på Android plattan. När det här hände och jag berättade om det var kommentaren ofta : Omöjligt dom har inte kapacitet göra nått sånt.
Men senare läste jag i tidningen VI när jag sat i ett väntrum om samma sak. Två journalister som upptäckt att de var avlyssnade till och med från en avstängd telefon.
Och nyligen såg jag nått om att Facebook(?) numera kan direkt översätta från ett språk till ett annat. Klarade visst 30 olika språk, dvs det du säger t.ex. engelska kan direkt spelas upp på ett annat språk t.ex. spanska för en lyssnare.
Japp, inget nytt där. Och lägg till att USAs lagstiftning tillåter TLAerna att samla in valfri data om ickeamerikaner utan att företagen får säga något alls om det så har du en intressant tankenöt. Och ovanpå det så samlar TLAerna på säkerhetsbrister för att kunna avlyssna vem fan de vill när de vill.
Och vad gäller farceberk, även om man inte är med där så har man en skuggprofil där utifrån vad andra delar om dig.

Det är ju säpo som e problemet då deras dröm var ett stasiddrsverige där makten skulle kontrollera medborgarna med media , internet var ett hot mot detta ansåg Säpo :rofl

I göteborg skedde detta via "VärldensGång" redaktionen.
En flumkåseriredaktion som tog upp ett helt eget våningsplan
i egen fastighet,3 redaktörer o egen budget.
Folket skulle styras med styrda artiklar i GP och desutom får lösa 4-6 helsidor kåserier skrivna av barnhemsbarn,autister o annat :hihi

Efter min framfart ödelades Säpo Göteborgs kupplaner :yoparty

Och redaktionen ryms nu i en skrubb med en autist som redaktör som inte ens klarade av o ta körkort o har lokalsinne som en guldfisk

Därför skapade jag totalt kaoz 2003 ,var ingen lite skitsak

Lite kul var att säpo lyckades med konstycket och erkänna allt genom att anklaga att jag gjort detta briljanta perfekta beställningsjobbet åt CIA ,.Säpo erkände att CIA gillat detta

:1pajas

Det är till och med mer än så... sensorerna i mobilerna vet hur du rör dig och analyserar om du ligger i sängen med mobilen bredvid, kör bil, promenerar och hur dina vanor ser ut. Så det går att avgöra om du tex är inomhus på kvällen eller ute i skogen på promenad. Tillsammans med rösttolkningen. Det behöver inte ske realtidstolkning av data, utan det kan mobilen sammanställa och sända vid behov. FRA har demonstrerat hur enkelt det är att avlyssna avstängda och till synes säkra mobiler. Finns anledning till att hemliga samtal sker i avskärmade rum och mobila enheter läggs i plåtskåp långt bort från verksamhet i vissa företag och speciellt FM.

Det är till och med mer än så... sensorerna i mobilerna vet hur du rör dig och analyserar om du ligger i sängen med mobilen bredvid, kör bil, promenerar och hur dina vanor ser ut. Så det går att avgöra om du tex är inomhus på kvällen eller ute i skogen på promenad. Tillsammans med rösttolkningen. Det behöver inte ske realtidstolkning av data, utan det kan mobilen sammanställa och sända vid behov. FRA har demonstrerat hur enkelt det är att avlyssna avstängda och till synes säkra mobiler. Finns anledning till att hemliga samtal sker i avskärmade rum och mobila enheter läggs i plåtskåp långt bort från verksamhet i vissa företag och speciellt FM.

Ni e paranoida

Edit

:1pajas

Ja alltså all makt skulle ske via media i Göteborg men sen tågade internet med det fria ordet upp , var ett jättehot mot medborgarkontrollen via tidningar

GP som huvudsäte men även GT(Expressens lokaldel)

Pia Naurin var ju på GT och var flitig kåsör
på Världensgång i GP känd Säpokåserisida

Då fattar ni makten Säpo hade via massmedia i Göteborg

Wow

Ni behöver inte swisha som tack för o slippa Trabanter,Konsum butiker only o så

Haha

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!