MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.
Han har ju fått och varit den enda som klarat av att anpassa körstil efter Hondan så Duccen lär inte vara svår för MM93…
Mer att han kliver in i en helt ny miljö och helt andra människor omkring sig i så fall.
Italienare är…Italienare :6surkart
Eller har det varit tvärtom ? MM's körstil har passat MotoGP Hondan.
Kruxet är kanske att utvecklingen av MotoGP hojar har gjort att varken Honda eller rehabiliterande MM platsar längre i MotoGP toppen ?
Mer än för enstaka banor typ COTA som Rins vann på Honda 2023 (efter J Martin och Bagnaia brutit).
Och Motegi's Stop-and-Go bana.
 
Last edited:
Eller har det varit tvärtom ? MM's körstil har passat MotoGP Hondan.
Kruxet är kanske att utvecklingen av MotoGP hojar har gjort att varken Honda eller rehabiliterande MM platsar längre i MotoGP toppen ?
Mer än för enstaka banor typ COTA som Rins vann på Honda 2023 (efter J Martin och Bagnaia brutit).
Och Motegi's Stopp and Go bana.
Det är väl så snacket går…
Sen är det ju fler än MM93 inblandade i Hondas utveckling tex Bradl.
Nu blir det upp till bevis vilket som stämmer, personligen tror jag 93 kommer leverera.
 
Men frågan är hur mycket fabriksstöd det är till "Gasgas"

Precis som hos Aprilia, Ducati och Honda så är skillnaden mellan "fabrik" och "satellit" hårfin. Samma material från början av säsongen, minimal fördröjning på uppdateringar och allt folk i tekniskt beslutsfattande ställning tillsatta av fabriken. Marknadsföringen från satellitteamet själv antyder naturligtvis något helt annat, men de dagar då satellitteamet trimmade själv och hittade på egna saker för att slå fabriksteamet är över sedan länge...
 
Intressant intervju med Acosta där han pratar om sin personlighet, svårigheter att äta ordentligt och att han typ ser sig själv som shaggy från Scooby doo, en hippie. Hans mål är att hans sinne ska bli som hos en munk och hans kropp ska bli ett tempel. Man blir ju nyfiken på den här liraren alltså, verkar vara något annan än många andra förare för vilka racingen verkar vara liv eller död.

 
Intressant intervju med Acosta där han pratar om sin personlighet, svårigheter att äta ordentligt och att han typ ser sig själv som shaggy från Scooby doo, en hippie. Hans mål är att hans sinne ska bli som hos en munk och hans kropp ska bli ett tempel. Man blir ju nyfiken på den här liraren alltså, verkar vara något annan än många andra förare för vilka racingen verkar vara liv eller död.

Skön kille! ?
 
Skönt att den cirkusen äntligen har landat, och kul för marc att han får köra bästa hojen i serien. Ska bli spännande att se hur det går!

Vad händer med digia nu? Moto2? WSBK?
Ja, kul för Marc och synd om DiGi.
Han förtjänar en bra styrning så hoppas det löser sig för honom.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top