Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Öppna o titta - det måste du ändå göra för att byta packning. Går inte att svara på en sådan fråga utan att titta på prylarna - kan vara helt ok om den inte gått så länge med detta. Kan också vara apa om smörjfilmen på cylinderväggarna lösts upp av glykolenHar upptäckt att topplockspackningen är dålig och de läcker in glykol. Kompressionen har även försämrats. Hur illa är det för kolven?
Jag vete fan. Det var förra ägaren som bytte såKolvar byter man väl ändå lika ofta som kalsonger på en 250?
Hur många timmar har kolven gått?

Då är det en billig försäkring att byta. Hur vet du att det är toppen som läcker?Jag vete fan. Det var förra ägaren som bytte så![]()
Det försvann kylarvätska, så då tänkte jag vad fan? Öppnade locket till kylaren och såg att de kom bubblar när jag gasade.Då är det en billig försäkring att byta. Hur vet du att det är toppen som läcker?
Det är väl lika och byta ALLT. Vad ska man använda för fett i cylinder/kolv?Nää, är det så illa att man ser slitaget så ska man be på sina bara knän att ett alvarligare haveri inte har inträffat. Kolvar som är designade som snusdosor har väldigt lätt att slå kullerbytta i cylinderna om den blir för sliten.
Mao, man måste mäta slitaget.
?Jag hade valt vanlig tvåtaktsolja.
På nätet använder dom alltid någon annan olja att smörja cylinder vägarna och kamkedja. Är det bättre för inkörningen av ny kolv eller vad är meningen ? ??
Fyrtaktare!
vanlig motorolja…
Till kammar har jag fått med något rött fett som ska användas vid inkörning men har också använt vanlig motorolja vid återmontage och det har gått bra. Till kolv/lopp har jag använt vanlig motorolja. Dock har jag inte skruvat med en rmz, men har svårt att tro att kraven skulle vara markant annorlunda.På nätet använder dom alltid någon annan olja att smörja cylinder vägarna och kamkedja. Är det bättre för inkörningen av ny kolv eller vad är meningen ? ?
Jag har tittat på Motorola monterings olja, men jag vet inte ifall det är något bättre än vanlig 4takts olja. Det ska dock vara molybdenum fett i hålet på kolven står det i manualen.Till kammar har jag fått med något rött fett som ska användas vid inkörning men har också använt vanlig motorolja vid återmontage och det har gått bra. Till kolv/lopp har jag använt vanlig motorolja. Dock har jag inte skruvat med en rmz, men har svårt att tro att kraven skulle vara markant annorlunda.
Vad är inkörningsolja egentligen?Inkörningsolja undrar jag om det finns att köpa för oss vanliga konsumenter?
Vad är inkörningsolja egentligen?
Och bara under kontrollerade former.Lite överdrivet "slippasta" så att delarna ska nöta in sig bättre. Av vilket det blir uppenbart att det är något som man inte vill ha i motorn någon längre tid.

|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |