Idag är jag ledsen för att...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja döden gör sig påmind. En mc-bekant omkommer för några veckor sedan. Samma dag dör en gammal kamrat från förr i hjärtproblem (yngre än mig). Förra veckan dör en gammal vän och fd kollega till frugan i cancer efter ett år av kamp. Man får vara tacksam de dagar man vaknar upp och... ja är vaken.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
??? Nu var det jag som fick besked om att en mc åkande vän gick bort i natt 54 år gammal, varit sjuk ett tag utan att berätta för någon.
Var rädda om er livet är bevisligen kort o avslutas för tidigt?
Beklagar.
Kommer tätt nu, tycker jag.
Har det alltid varit så eller har det ökat med hjärtfel, galopperande cancerformer, demens för folk i medelålder?
Om jag kollar på utvecklingen hos äldre i omgivningen ser det inte bättre ut.

Möjligheten finns ju att det beror på att man själv hamnat på "dösidan", som kompisen gratulerade med när jag fyllde 50 för ett halvt decennium sen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Beklagar.
Kommer tätt nu, tycker jag.
Har det alltid varit så eller har det ökat med hjärtfel, galopperande cancerformer, demens för folk i medelålder?
Om jag kollar på utvecklingen hos äldre i omgivningen ser det inte bättre ut.

Möjligheten finns ju att det beror på att man själv hamnat på "dösidan", som kompisen gratulerade med när jag fyllde 50 för ett halvt decennium sen.

Med stigande (egen och bekantas) ålder kommer det allt tätare.

Jag tror inte att folkhälsan har blivit sämre, vi (som grupp/land) lever ju längre än någonsin

Däremot sprids nyheterna lättare nu, och man har större bekantskapskretsar, för 40 år sedan skulle jag inte ha lärt känna folk på ett internetforum och veta om att dom gått bort inom några dagar
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Började tänka på en nära vän som efter lång tid dålig mental hälsa valde att lämna in.

Drygt 15 år sen men minns väl när beskedet kom.

Även soldat i min skyttegrupp. Lojal, ärlig och en klippa minns jag honom som. Ett bra stöd för mig som chef, en som verkligen ifrågasatte när jag beordrade sämre lösningar än möjligt men inte tvekade om det gällde.

Saknad.
 

Christofferharling

Sporthojsnörd
Gick med
14 Sep 2023
Hoj
Yamaha r1 1998
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Han spred glädje på forumet, det kan du ju veta. Hade planer på att försöka möta upp med honom när jag ska köra i Dalsland.
Han verkade vara fullkomligt ostoppbar, mångkunnig och kreativ. Dessvärre fanns det ett stopp...

Beklagar sorgen.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Men va fan???
En otroligt trevlig person som spred mycket glädje här och förmodligen även privat. Jag beklagar åh det djupaste ur mitt hjärta????❤️
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Så oerhört ledsamt - utan att ha träffat honom så känner jag stor saknad, han var en av dem som gjorde forumet läsvärt :cry:
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Beklagar djupt. ?

Han kommer att vara saknad även här.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer

Beklagar sorgen! Jag har aldrig träffat honom i verkligheten men han lämnar ett stort tomrum här efter sig. Jag kommer sakna honom.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Beklagar sorgen, mycket tråkigt att höra... Han var en framstående profil på detta forum helt klart, kommer sakna honom fastän jag inte kände honom personligen. Må han vila i frid :hjarta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Moddlaren bidrog. I min tråd för småbarnfarsor skrev han inlägg som jag tog till mig.

Antar att av de barn han skrev om kanske du var ett.

Sorgligt något djävulskt att han lämnat oss. Beklagar...
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top