Idag är jag ledsen för att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Räven som bor häromkring är lyckligtvis frisk, för min hund älskar att spåra den.

Gör en åtel med riktigt god mat åt räven och låt honom äta sig mätt en sista gång, sedan får han springa över himlavalvet...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Annars prova en fälla o se om ni kan fånga samt tvätta rödskinnet i skabbmedel. Rävar är ju intelligenta djur som är lätta att få halvtama,, vi har haft en rävhona som åt korv ur handen, till fars gubben sköt henne tyvärr.

Grabben kallar gubben rävmördaren fortfarande såhär 7-8 år senare?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, enda chansen jag ser är ett sånt där onspot halsband eller vad det heter man sätter på hundar för att dom inte ska få fästingar, men jag vet inte om rävar tål det medlet.

Det är inte alla hundar som tål det, dom blir personlighetsförändrade då det påverkar hjärnan på dom.

Jag har också haft en korvräv på gårdenIMAG0679.jpg.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
För ca 1,5 år sedan sökte och fick jag en tjänst på en annan avdelning. Min tanke och förhoppning var att det skulle vara ett steg snett uppåt på karriärstegen.

Det börjar stå alltmer klart att det är tvärtom.
Trist att höra, kan du snacka med din chef? Titta på konstruktiva lösningar...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ledsen, arg eller bekymrad, lite osäker. Det är en vän ända sen tonåren som fick sitt hem yxat och motorsågat borta i östra blekinge. Polis sköt förövaren i skånken.
Jag tror inte sånt där försvinner så lätt, vare sig ur medvetande eller tillvaron.
Vi har spelat på pubar, jobbat i studio, kört mc och haft rätt mycket kul även om det nu är längesen.
Hoppas han går hel ur detta och att knasten får sitt.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
2 månader utan att se eller höra sina barn är tufft, att brottas med totalt oförstående myndigheter som dristar sej till att skrika på en, att leva i ett vakuum där INGEN gör eller gjort något för att på något sätt sätta bollen i rull på att komma närmare en lösning....allt det är jobbigt....och när man har den där gnagande känslan av att den som iscensatt allt detta är den som lider av det och troligen är ett offer för övertalning av illasinnade människor pga av sin egen naivitet.....smärtar....mycket!!!!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick just beskedet att en väldigt nära vän gick bort i en motorcykelolycka igår :gråta Kör försiktigt allihop, vi är ömtåliga varelser och livet är tillräckligt kort som det är...
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top