Redan som barn på 70 talet var det många i min hemby som tog en kartong att packa i istället för plastpåsar (som då var gratis, eller man hade ju handlat så för varje kasse man hade handlat så fick man en kasse att stoppa det i)
Jävligt praktisk att inte behöva mosa skogaholmslimpan med mjölkpaketen.
Numera har jag egen korg som alltid står i bilen så om jag svänger in och handlar tar jag den med mig
Dom där flergångskassarna är ju alltid så jävla små och med så långa handtag att dom är värdelös att bära.
Angående dricks-systemet i USA så är det så jävla korkat att klockorna stannar.
Jag satt på en restaurang i USA och räknade på någon dricks då servitrisen glatt upplyste om att vi var ett sällskap på över 8 personer så dricksen skulle vara si och så mycket, vilket också redan var angivet på kvittot, det var dock en "greasy spoon" och den enda servicen bestod i att servitrisen bar ut maten och fyllde våra glas med vatten som smakade badhus. (vi hade ju givetvis andra glas med vår valda dryck också) så jag tyckte det var i överkant, men ett par i sällskapet envisades med att betala sitt eget käk (dom hörde inte till familjen utan hängde bara på i sista stund), så då fick hon splitta notan och notan jag så skulle betala var för 7 personer varpå jag sa "Då kan jag ju bestämma dricksen själv?"
Det kunde jag, det gjorde jag, det blev avsevärt mindre än jag hade tänkt ge från början, och absolut mindre än vad en grupp på 8 skulle ha tvingats betala i "gratitude"