Idag är jag förbannad därför att...

Ajabaja, inte köra med öppet visir efter en HD :smasha
Läkaren var ju en kul typ ändå, fattade som att han körde hoj då o då själv.

Han frågade ut mej före den okulära kontrollen med den däringa kikaren med en 10,000 watts lampa som dom lyser i ögat med.. Sedan skrapade han så rejält att jag faktiskt hörde ljudet.

Jag frågade om HD, n hade haft ett partikel filter hade detta inte hänt då.

Då slutade han o sa då behöver det ju vara som en stor håv efter som fångar upp allt som ramlar av?

Han sa att han tyckte det stog ett m på grejen då troligen Manly o det är inte original på en HD.

Han gjorde det som han kunde o sedan kom en sköterska som spolade ögat en stund 10 minuter kanske, lite obehagligt att ligga o stirra i en konstant ståle saltlake?

Läkaren kom in 23,45 o undrade hur det känns har bedövningen släppt, Japp det känns o bedövningen har släppt.

Jag slutar om en kvart o du får åka hem.

Så sa han med ett skratt dom gånger som jag kör mc åker jag HD?

???? Troligen mitt skämt som gjorde att det drog ut på tiden..

Det börjar kännas lite bättre nu. Har bytt samtliga remmar på raidern o klippt gräsmattan, ränsat hängrännor o stuprörs silar kollat över allt som kan ta skada av hans o dom ca 130 mm regn som väntas om några timmar..

Gårdagens dragracingmekande blev en värmning innan motorn blev väldans tyst.
IMG_20230806_202334.jpg

Hans väckte mig med en blixt och en sjujävla smäll som kom samtidigt. ?
Inget brinner runtomkring såvitt jag kan se men det är väl för att det regnar utav h-vete också.

Håpp, nu är det min tur.
Kul han sprider elen gämt över Sverige. Regnade bra från i går ca 18 till i natt just nu 07 är det uppehåll men väldigt grått.

Det som är kul är att kungsleden går förbi mitt hus och i går vid ca 16 gick det förbi ett gäng tyskar med packning, trevlig natt o vecka dom får till på torsdag.

Exsotisch säger dom bara o stövlar vidare ;)

Har funderat på något sånt här, 65" skärmen kan vara värd att vara rädd om åtminstone.. någon som är insatt om vad som är bra i spec. etc.? Skulle vilja ha en med fler uttag och bra.

68144810426398.jpg

Håpp, nu är det min tur.
Hans väckte mig med en blixt och en sjujävla smäll som kom samtidigt. ?
Inget brinner runtomkring såvitt jag kan se men det är väl för att det regnar utav h-vete också.
Kul han sprider elen gämt över Sverige. Regnade bra från i går ca 18 till i natt just nu 07 är det uppehåll men väldigt grått.

Det som är kul är att kungsleden går förbi mitt hus och i går vid ca 16 gick det förbi ett gäng tyskar med packning, trevlig natt o vecka dom får till på torsdag.
ca 35 millimeter i natt.
Låter inte så mycket men räknar man om så blir 1 mm = 1 liter vatten/kvadratmeter.
Så 35 liter eller 3.5 hinkar vatten/kvadratmeter hälldes på min tomt i natt. ?

Exsotisch säger dom bara o stövlar vidare ;)

Har funderat på något sånt här, 65" skärmen kan vara värd att vara rädd om åtminstone.. någon som är insatt om vad som är bra i spec. etc.? Skulle vilja ha en med fler uttag och bra.

68144810426398.jpg
Prova att dra ur kontakten ur vägguttaget det är absolut bästa åskskyddet.

Blixtar kan hoppa sägs det och då, då har jag ju noll skydd.. ju ;)

Har du rätt i men man är inte alltid där att kunna göra denna manöver.
Dom där skyddar mot transistenter inte mot åska..

Vattenfall här kan montera gasurladdnings rör vid inkommande o en jävligt extra extra allt jord punkt i form av x antal meter ned kört koppar spett.

Hade en sidan historia på gården där jag hade 50kwa autostart diesel ageregat från deutz, vågade inte spela med den kostnaden

Gasurladdnings rören med jordspett monterat och klart var strax under 5k på den tiden, säkert dyrare i dag men med tanke på solceller batterier o all elektronik vi har i dag o inte minst på hur F-bolag anser att elektroniken värdeminskning med 50% om året, så är nog åskledare inte fel.

Vi har faktiskt monterat åskledare på nybyggen dom sista åren direkt under byggnationen, påstås påverka försäkrings kostnaden.

Kool men man vill ju inte locka hit skiten ;)

Allt är lögn menar du?

• Skydda känslig elektronik vid åska – ansluts i uttaget.
  • Brennenstuhl överspänningsskydd – klarar strömspikar upp till 13 500 A.
  • Åskskydd för för modem, router, dator, tv etc.
  • Anslut ett grenuttag om du vill skydda flera apparater samtidigt.
  • Upp till 16A / 3500 W – perfekt för strömkrävande elektronik.

Allt är lögn menar du?

Har själv den typen av skydd inbyggt i ett par UPS:er som är kopplad till bl.a. nätverksutrustning som jag vill skydda och kunna hålla igång vid strömavbrott.

Grejen är att det som ofta kan ta död på elektronik är strömspikar som uppstår pga åskväder i närheten. En mer eller mindre direktträff är dock något annat och då hjälper inte dessa enklare skydd. Lyckligtvis är den typen av åsknedslag betydligt mer ovanliga.

Allt är lögn menar du?

Skrev ju transistenter strömspikar. ?

Standardbeteende på Blocket - antagligen är de sura för att de sålt till för lågt pris och vill ta hämnd på alla presumtiva köpare som ringer "försent"

Inget telefonnummer, så skickat meddelande och frågat efter pris då det inte framgår.
Nåja, tydligen inte intressant.
Hepp, nu har jag nojsat på sedan fredags mitt i dagen. Under tiden har snubben hunnit uppdatera annonsen, men inget svar.
Verkar inte vara intressant att sälja direkt.

4G routern verkar ha strukit med i åskan.
Det är fjärde på fem år tror jag. Alltid routern, inget annat. Varför är det så svårt att göra sånna som håller?

Konstigt nog så är det inte trafon som dött utan aset går igång, men ger varken wifi eller tar emot 4G.

Sånt som händer, men lite trist att behöva köpa nytt varje år, så billiga ör dom ju inte direkt.

Vägtrumman hade täppts igen så vattnet stod över vägen. ?
Fick bada upp till bröstet för att få ur proppen.
Men jävligt gött att höra slurpet och se virveln när det släppte! ✌️

Vägtrumman hade täppts igen så vattnet stod över vägen. ?
Fick bada upp till bröstet för att få ur proppen.
Men jävligt gött att höra slurpet och se virveln när det släppte! ✌️

Du filmade väl och la upp på YouTube?

Av någon anledning dyker dom upp med jämna mellanrum i mina flöden, Post10 och Drainaddict, som bara gör videos om när dom rensar vägtrummor och brunnar...
(jag är ganska övertygad om att det är dom som täpper till dom i 9 fall av 10 för att få något att filma också)
Jag är ganska övertygad om att dom har bokstavskombinationer i bakgrunden som förklarar deras intresse för översvämmningar och avlopp.

Sedan har vi den där killen som filmar tåg (det finns tusentals trainspotters på youtube) som filmar sig själv när han ser tåg med en hjälm-monterad fisheye kamera...
Han har absolut någon diagnos, men han blir så otroligt glad när något speciellt tåg ska köra förbi någonstans att lokförarna mailar och tipsar honom, och tutar glatt när dom åker förbi honom....

Ja, jag kanske ser för mycket på youtube som lägger märke till knasbollarna

Du filmade väl och la upp på YouTube?

Av någon anledning dyker dom upp med jämna mellanrum i mina flöden, Post10 och Drainaddict, som bara gör videos om när dom rensar vägtrummor och brunnar...
(jag är ganska övertygad om att det är dom som täpper till dom i 9 fall av 10 för att få något att filma också)
Jag är ganska övertygad om att dom har bokstavskombinationer i bakgrunden som förklarar deras intresse för översvämmningar och avlopp.

Sedan har vi den där killen som filmar tåg (det finns tusentals trainspotters på youtube) som filmar sig själv när han ser tåg med en hjälm-monterad fisheye kamera...
Han har absolut någon diagnos, men han blir så otroligt glad när något speciellt tåg ska köra förbi någonstans att lokförarna mailar och tipsar honom, och tutar glatt när dom åker förbi honom....

Ja, jag kanske ser för mycket på youtube som lägger märke till knasbollarna
Haha, hade ingen aning om att det kan bli en karriär! ?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back