SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"Blipp" är kontantlös betalning genom NFC, det har väl ändå alla debetkort de senaste 5 åren åtminstone, knappast bara kreditkort.Automaten tog bara det som kallas blipp som jag inte har eller vet hur det funkar..
1966 10 år fel annars var det året ett väldigt bra år sägs det?
Sedan att diverse löst ofta kallar alla bankkort för "kreditkort" i folkmun är väl en annan sak.
Siddu, samma årsmodell som min gamle far.

Jag är inte överdrivet sugen på att köra tre timmar enkel väg för att konstatera vad som redan syns lång väg på de halvkassa bilder som säljaren lagt upp, bara för att höra att priset är fast och att jag kan köra hem tomhänt om jag inte vill betala. Då vill jag veta på förhand vilken prislapp som kan bli aktuell för att därefter ta ställning till om det alls är värt att åka. Det tycker jag inte är orimligt, och jag hade heller inte haft några problem med om säljaren hade sagt "tack för intresset men priset är fast". Fint, då vet jag. Ha en bra dag och lycka till med försäljningen. Men istället ska idioten hålla på och muppa sig och komma med attityd och personangrepp ur tomma intet??
Hoppas inte att kioskmongot var i behov av snabba pengar för jag förklarade för honom i klara ordalag varför han var snett på det och bad honom vänligt men bestämt att dra åt helvete, det finns gott om andra hojar att köpa så jag besparar mig hellre omaket att ha med sådana drygpellar att göra. Tro fan att man är bitter när världen kryllar av dylika kötthuven som beter sig onödigt otrevligt...