Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jupp, men ser så ensamt ut. Trevligare i mitt tycke ifall man åtminstone är minst två på en tur... Men vi alla är olika i tycke och smak ?85 mil, Örebro - Rossö - Halden - Rudskogen - Strömstad - Örebro.
Vilka underbara vägar det finns!!!![]()
Tur är väl det att vi är olika.Jupp, men ser så ensamt ut. Trevligare i mitt tycke ifall man åtminstone är minst två på en tur... Men vi alla är olika i tycke och smak ?
Precis så är det för mig!Tur är väl det att vi är olika.
Nu vet jag inte om J-zer åkte ensam men tycker det kan vara på sin plats att kommentera att alla vill inte ha folk runt sig jämt.
Jag själv har ett jobb som har att göra med folk hela dagarna så när jag väl får möjlighet att åka MC är det min egentid som jag värderar högt. Behöver den ”ventilen” att slippa vara social och bara göra det jag själv vill. Min sambo har som tur är full förståelse i det behovet och låter mig få åka på mina turer.
Håller med.Tur är väl det att vi är olika.
Nu vet jag inte om J-zer åkte ensam men tycker det kan vara på sin plats att kommentera att alla vill inte ha folk runt sig jämt.
Jag själv har ett jobb som har att göra med folk hela dagarna så när jag väl får möjlighet att åka MC är det min egentid som jag värderar högt. Behöver den ”ventilen” att slippa vara social och bara göra det jag själv vill. Min sambo har som tur är full förståelse i det behovet och låter mig få åka på mina turer.
Håller med.Precis så är det för mig!
Jag kör för att få vara ifred och inte vara nåbar.
Kungälv-Rossö tor ca 30 mil. Mestadels gamla E6 + ett par mindre vägar.
Va'? Är halva SH på Rossö den här veckan? Trodde det bara var jag som håller till där på sommaren. ?️85 mil, Örebro - Rossö - Halden - Rudskogen - Strömstad - Örebro.
S Rossö, skolvägenVa'? Är halva SH på Rossö den här veckan? Trodde det bara var jag som håller till där på sommaren. ?️
Jag har även haft jobb som innefattar hundratals människor i stort sett varje dag. Men dessa är/var inget intresse för mig och träffa privat. Några ja, och dessa sög jag upp och träffar än idag. Men olika är vi som sagt i tycke och smak, hurvida att ha personer omkring sig ?Tur är väl det att vi är olika.
Höjden!S Rossö, skolvägen

Tack för en trevlig/intressant berättelse i vanlig ordning. Sånt här värdesätter jag ?Jag åker alldeles alldeles ensam. Jämnt.
Förr när vi åkte till Norrtälje-träffen och kortegen ut till campingen, 4000 hojar, då var det häftigt för en gosse på en KS125, bomullstält och en massa starköl. Även senare med CB500an. Vi var ett gäng från Sköndal på 6-7 hojar ungefär.
Mälaren Runt åktes några gånger på 90-talet. Ännu fler hojar än i Norrtälje.
Nu åkte jag Mälaren Runt med Kawa 750 twinen. Två eller tre år sedan. Blöjcustom, lite mer åt det ursprungliga. Det var väl främst ett chopper-evenemang från början? Fest på en chopperklubb någonstans utmed sträckan?
Nu är alla välkomna. Iofs då också.
Nåväl, jag åkte med till Gröndal där det var uppehåll av något slag. Kollade på hojar. Fanns varken något TDM900 eller 750 LTD Twin. Av andra modeller fanns det dubbletter, trippletter, fyrplingar och 13 på dussinet.
View attachment 487143
Så jag tyckte att det räckte och åkte hem. Det var inte så kul Innan jag åkte så plockade jag upp en av dessa:
View attachment 487144
Den har hängt med till 15 länder och fem ensamresor. Kul för den. Å så bytte jag till Svedea också. Några år senare. Pga premien.
Kawans stöd är för kort. Så det fick bli en sten när Kawan och jag var i Norge häromnyss.
Har du inte åkt MR så gör det. Eller gör som du vill.
Det ena utesluter inte det andra för mig.Jag har även haft jobb som innefattar hundratals människor i stort sett varje dag. Men dessa är/var inget intresse för mig och träffa privat. Några ja, och dessa sög jag upp och träffar än idag. Men olika är vi som sagt i tycke och smak, hurvida att ha personer omkring sig ?
Jo, alla är vi olika och tur är väl det ? Min grupp där jag gör turer står det inskrivet i "lagen" att gruppen styrs med "demokratisk diktatur" så inga problem med suckande omgivning ? Dessutom lirar det med att folk kör kör i sin "egen takt" då vi väntar in varandra då dom vet delmålen. Funkar förvånansvärt bra och folk nöjda till 99% trots att jag alltid kör vilse (våga vägra GPS) och stannar i tid och otid tar en cigg ?Det ena utesluter inte det andra för mig.
Har också hundratals personer kring mig under arbetsveckorna, vissa skapar man bättre relationer till än andra.
Men när jag åker hoj så ser jag ett stort värde i att kunna stanna till där JAG vill stanna, och inte känna en stor suck från omgivningen.
Ibland är det kul att dela en resa med flertalet andra, för annars kanske den inte blir av.
Men ofta känner jag att det är skönt att helt äga din tillvaro.

Bra cyklat dåIgår visserligen, men först 6 mil trampcykel och sen 27 mil motorcykel, en helt perfekt dag i sadeln. Det blev tom 7km grusväg, enda stället jag blev ifattkörd av en bil på![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |