Var köper man olja nuförtiden?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hej,

Var beställer man olja och filter för rimliga priser och snabb leverans nuförtiden? Lokala nasaren strulade, så det får bli ett nätköp…

Tack!

Oljemagasinet får min röst också. Tyska eBay om man behöver servicekit med fler filter och tändstift tex. Brukar vara väldigt snabba leveranser och förmånliga priser.

Biltema nya rääsing olja duger nog till din..

Tänkte faktiskt på det, men tröttnade på att köra omkring efter att lokala hojaffären strulade. Stödjer helst lokala firmor, men det gick tyvärr inte denna gången.

Tänkte faktiskt på det, men tröttnade på att köra omkring efter att lokala hojaffären strulade. Stödjer helst lokala firmor, men det gick tyvärr inte denna gången.
Menar du att en mc firma inte har en låda olja hemma? ? Filter kan ma ju beställa varsomhelst typ Mekonomen autopeodukter olje hallen younameit.

Menar du att en mc firma inte har en låda olja hemma? Filter kan ma ju beställa varsomhelst typ Mekonomen autopeodukter olje hallen younameit.

Typ så. Sen var priset 400:- högre än de sagt, osv. Annars en bra firma, så vill inte snacka skit om dem.

Det jävla Oljemagasinet borde bjuda på frakten. Priserna imponerar inte.
Jo fast det är väl ett bra råd att inte låsa sej, kollar alltid runt efter okej pris innan jag beställer...
Oftast har dock oljemagasinet haft bästa pris på de oljor jag behövt, typ Motul 7100... till hojarna.

Passar för det mesta på att ta hem olja till bilarna på samma gång och då blir 70kr i frakt inte så blodigt..

Jo fast det är väl ett bra råd att inte låsa sej, kollar alltid runt efter okej pris innan jag beställer...
Oftast har dock oljemagasinet haft bästa pris på de oljor jag behövt, typ Motul 7100... till hojarna.

Passar för det mesta på att ta hem olja till bilarna på samma gång och då blir 70kr i frakt inte så blodigt..
Sant

Nån som vet vartifrån de köper in Motul? Kollar man Motuls hemsida så är inte Oljemagasinet listat som auktoriserad återförsäljare. Tycker det där är lite märkligt…

Nån som vet vartifrån de köper in Motul? Kollar man Motuls hemsida så är inte Oljemagasinet listat som auktoriserad återförsäljare. Tycker det där är lite märkligt…
Har för mej det var Boove som hade generalagenturen förut, de marknadsför iaf fortfarande motul..

Men när jag sökte återförsäljare i Sverige på den franska sidan kom bara MX24 upp som enda försäljningsställen av motuls MC produkter i hela sverige....(?!)

Screenshot_20230718_204218_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230718_203334_Samsung Internet.jpg

Har inte tvekat att göra nätbeställningar av varor både från Sverige och övriga världen men sen tråden om oljefilter och hur lite koll man har på dess ursprung och kvalité har jag börjat fundera...

Är inte en av poängerna med en generalagent att garantera produktens äkthet?

Att alltid söka den billigaste varan på nätet borde ju nästan garantera att man förr eller senare köper plagiat med tvivelaktig kvalité?

*/ ?>
Back