Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ungen som några år senare verkligen behöver en dos "kamratfostran".Rysland är som den vidrigaste ungen i sandlådan som inte kan bygga ett sandslott själv, då stampar man sönder allt som alla andra har byggt istället.
Vad jag har sett försöker Ukraina köra med kombinerade styrkor, men nu när ryssen tagit sig i kragen efter ett år eller så, och faktiskt har ordentliga försvarslinjer och någorlunda med soldater och utrustning överallt så kostar det ju på att bryta sig in. Ukrainarna brukar ju ändå mjuka upp de ryska befästa punkterna med artilleri och drönare innan de åker in.Det börjar dyka upp bilder på "Ukrainska" Leoparder och Bradleys mm som är vidbrända. Ingen har förlorat tornet och de få uppgifter som man får, är att besättningen klarat sig. Minor och artilleri främst. Jag funderar lite över den taktik man använder för de vagnar man fått. Inget med något vett i skallen använder stridsvagnar idag utan luftunderstöd och infanteri, samt undviker öppna fält. Tyvärr är det mycket öppna ytor i Ukraina, så det är svårt att undvika och flyg är det dåligt med. Men rekognosering med drönare och störande av fientliga dito, torde vara nödvändigt.
Byt till det troligaInget med något vett i skallen använder stridsvagnar idag utan luftunderstöd och infanteri, samt undviker öppna fält.
Skillnaden mellan öst och väst är fokuset på besättningens överlevnad. Om taktiken är att slänga kroppar på problemet så är heller inte tekniken för skydd primärt. Delad ammunition i karusellmagsin är bara ett exempel. Skydd kostar, människor är billigt om man ser till en viss doktrin.Jo, jag väntar bara på den första bilden på en minkörd CV90, så att forumets vanliga Sverigepessimist (alla vet vem det är) kan skrika i högan sky så jävla dåliga vapen vi har i våran jävla skitarme, och att dom bara duger till Prideparader.
Alla typer av fordon och vapen slås ut i krig.
Hittils har USA förlorat en Drönare, och dom är inte ens stridande part.
Det är ju lite intressant att det aldrig varit en särskilt bra doktrin, då så länge det funnits krig har det alltid varit fördelaktigt att ha erfarna och skickliga soldater. Om de dör tappar man all deras erfarenhet, även om man har en hel köttmur kvar att skicka in i kvarnen.Skillnaden mellan öst och väst är fokuset på besättningens överlevnad. Om taktiken är att slänga kroppar på problemet så är heller inte tekniken för skydd primärt. Delad ammunition i karusellmagsin är bara ett exempel. Skydd kostar, människor är billigt om man ser till en viss doktrin.
Putin är väl en ganska vass kandidat, han brukar ju vara över på gofika lite nu och då....Dags sätta ner foten ! Sverige går inte med i NATO innan Turkiet utlämnat de vi har på våran lista.
View attachment 486287
Är du helt övertygad om att Putin är det smartaste Ryssland kan skaka fram nu ?Putin är väl en ganska vass kandidat, han brukar ju vara över på gofika lite nu och då....
Huh?Är du helt övertygad om att Putin är det smartaste Ryssland kan skaka fram nu ?
Min uppfattning är att han är lika begåvad när det gäller som en österikisk korpral var.
Båda har nått den politiska toppen.
Skulle inte förvåna mig om USA varnade Putin för Prigozhin's planer med att gå mot Moskva.
Det är klart att hela den där grejen hade många aktörer.Är du helt övertygad om att Putin är det smartaste Ryssland kan skaka fram nu ?
Min uppfattning är att han är lika begåvad när det gäller som en österikisk korpral var.
Båda har nått den politiska toppen.
Skulle inte förvåna mig om USA varnade Putin för Prigozhin's planer med att gå mot Moskva.
Kan även tänka mig att skicka både Momika och Paludan till Turkiet i utbyte om det underlättar i frågan.Dags sätta ner foten ! Sverige går inte med i NATO innan Turkiet utlämnat de vi har på våran lista.
View attachment 486287

Klart anmärkningsvärt att tycka att svenska medborgare skall deporteras till totalitära regimer för att de uttryckt fel åsikter, vilken vidrig människosyn du har, som vilken ryss som helst.Kan även tänka mig att skicka både Momika och Paludan till Turkiet i utbyte om det underlättar i frågan.
Har de inte brutit mot svensk lag så kanske Turkiet vill testa sina lagar, så kan vi testa våra mot de andra.
View attachment 486292
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |