Vad fick dig att le idag?

Äh, sjukt smidigt att kunna röststyra lite belysningar, musik, dammsugare osv. Eller appstyra luftvärmepumpen och dylikt. Inget måste, men bekvämt kan jag tycka. Sen finns det ju de som ska ta det till extremer, det hade jag aldrig pallat. :)
Tänkte att wifistyra luftvärmepumpar skulle kunna vara en bra idé. Inte för något annat, men det blir en jäkla massa fjärrisar överallt.

Visade sig att Panasonics app är fullkomligt obrukbar, och tvärvägrar att få kontakt med deras produkter...

Så jag gav upp på det projektet...

Tänkte att wifistyra luftvärmepumpar skulle kunna vara en bra idé. Inte för något annat, men det blir en jäkla massa fjärrisar överallt.

Visade sig att Panasonics app är fullkomligt obrukbar, och tvärvägrar att få kontakt med deras produkter...

Kolla Sensibo Air. Funkar med de flesta luftvärmepumpar och integrerar med flera smarta hem-lösningar om man inte vill använda deras egen app. Funkar även med Tibber, om man vill styra luftvärmepumpen utifrån aktuellt elpris. Har styrt båda luftvärmepumparna med Sensibo + Home Assistant i ett par år och det har funkat klockrent.

Samma här.
Tji i h-vete att få appen att prata med pumpen. :4skrika
Gav också upp.

Mitsubishi funkar, har kört några år utan ett enda problem.

Peppar peppar.

Mitsubishi funkar, har kört några år utan ett enda problem.

Peppar peppar.
Ja, fast jag lär inte köpa två nya pumpar för att något annat fabrikat har bättre app.
Nä blir nog att använda fjärren. Men lite trött blir man ju när nästan hela maskinen är klistrad med reklam och qr-koder för en app som inte hittar någon pump.

Ja, fast jag lär inte köpa två nya pumpar för att något annat fabrikat har bättre app.
Nä blir nog att använda fjärren. Men lite trött blir man ju när nästan hela maskinen är klistrad med reklam och qr-koder för en app som inte hittar någon pump.
Som sagt, kolla Sensibo, det är det jag har, funkar bra. :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D