Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"Ej säker på årsmodellen men tippar på 81 eller 82."
Läs: inga papper

" 20 000 kr eller bud däröver."

Tror inte killen accepterar 20 papp om man så viftar med sedlarna framför fejset.
Här skall det inväntas högre bud.

Tror jag.
Jag klamrar mig fast i hoppet att allt inte är förlorat och att det fortfarande ska gå att hitta intressanta hojar till i alla fall nästan vettiga priser i år, snälla

Jag klamrar mig fast i hoppet att allt inte är förlorat och att det fortfarande ska gå att hitta intressanta hojar till i alla fall nästan vettiga priser i år, snälla
Kommer nog inte hända i år heller. Prisnivån verkar stiga med 30% varje år, oavsett räntor, elpriser och inflation. Åtminstone bland säljannonserna, vad slutpriset blir vet man inte. Vissa hojmodeller mer än andra.

Jag tycker priserna var helt ok för fina hojar.
Verkade inte sönderskruvade.
Vad vet jag? Sådana här hojar såldes ju på Blocket för 7-8000kr innan pandemin. Trista 125cc hojar på 15 hk, funkar egentligen inte till nånting utom att ha som nostalgiobjekt för folk på 60 plus. Som mc betraktat är det svårt att motivera ett pris på det dubbla mot t ex en Honda cb400 från samma period, som man köpas för ca mindre än hälften? Eller en sån här:

Varför är helt plötsligt gamla 125cc så intressanta..?

Vad vet jag? Sådana här hojar såldes ju på Blocket för 7-8000kr innan pandemin. Trista 125cc hojar på 15 hk, funkar egentligen inte till nånting utom att ha som nostalgiobjekt för folk på 60 plus. Som mc betraktat är det svårt att motivera ett pris på det dubbla mot t ex en Honda cb400 från samma period, som man köpas för ca mindre än hälften? Eller en sån här:

Varför är helt plötsligt gamla 125cc så intressanta..?
Du skrev ju nostalgi, det är därför den dyraste zundapp 125 jag vet gick för 230,000 på klaravik för 2-3 månader sedan.

Du skrev ju nostalgi, det är därför den dyraste zundapp 125 jag vet gick för 230,000 på klaravik för 2-3 månader sedan.
Du lade nog på en siffra för mycket där. Men det är sant att Zündapp spelar i en egen liga, en KS125 Sport såldes i Tyskland för 130000kr förra året. Även mopparna går för sanslösa belopp, börjar ofta på 50000 och uppåt. Men att även vanliga japaner kostar 20 papp i Sverige är något nytt.

Du lade nog på en siffra för mycket där. Men det är sant att Zündapp spelar i en egen liga, en KS125 Sport såldes i Tyskland för 130000kr förra året. Även mopparna går för sanslösa belopp, börjar ofta på 50000 och uppåt. Men att även vanliga japaner kostar 20 papp i Sverige är något nytt.
Noppe det gick en zundapp på tradera för 132,000. Därimot, zyndappen på klaravik stannade på 230,000

220,000 skulle det vara Screenshot_20230617_223956_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

Troligvis inte så mycket när det gäller hur marknaden fungerar.
Värdet är i paritet med vad någon vill betala, inte vad du eller jag sitter och fablar om.
Hur värderar du en hoj, vad har du för ingångsparametrar, och vad är det som till slut skapar en prisbild?
Skulle vara intressant att höra hur du kommer fram till vilken mängd pengar som ett objekt värderas till.

Om man skriver att man vill bli vägledd av köparen så vittnar det i min värld om att säljaren själv famlar i blindo...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back