Sverige idag..

Fast döper man ungar till efternamn?

Eller tänkte dom döpa honom till Vladimir?

Är Elfving ett förnamn?

Jag hade lite kontakt genom jobbet med en som hette Helge i efternamn...
På samma företag fanns en till som hade ett förnamn som efternamn...

Hört talas om Ulf Elfving? Han har ett förnamn som efternamn.
Delade hotell med honom 2007 på Thailand, är ett ofta återkommande minne hur han skulle läxa upp personalen på den närliggande restaurangen om deras fräckhet att de inte hade koll på hans bokning. Att det just dragit förbi en relativt intressant storm, monsun eller vad fan det heter bekom inte herrn utan han skulle inför alla gäster domdera med hans viftande paraply.
Vad det har med denna tråd att göra? Ingenting.

Kollar lite Aktuella Brott på Flashback, alltid en bra temp givare på hur landet mår.

Man och kvinna dömda för förberedelse av våldtäkt mot kvinnans åttaåriga dotter. Döms till fängelse. Båda är fria, kollade mannens Facebook nyss, han kämpar på med sin firma för persienner och är vad jag förstår fosterfamilj till en ung flicka. Jag utgår från att varken polisen eller socialen bryr sig.

Det är sådant mörker i detta land, det finns inget rätt och fel kvar, noll.

Kommunalt bolag fick sparka vd – polisanmäler Expressen​

Enligt lag i Sverige idag​

ska kommunerna hjälpa till och finansiera svartuthyrning !​

1685999694000.png

Ny statistik från Polismyndigheten visar att Sverige har haft nära en skjutning om dagen hittills i år. Fram till 31 maj registrerade polisen 144 skjutningar. 18 personer har dödats och 41 har skadats i gängvåldet.

Av landets polisregioner är Stockholm värst drabbat med 52 skjutningar. Därefter följer polisregion Syd med 30 skjutningar.

Bombdåd
Polisen har registrerat 73 bombdåd. Region Syd är värst drabbat hittills i år med 29 bombdåd.

Fel, det är alla utom extremister överens om att de skall. Kyrkan och kristendomen är en fundamental del av vår historia, så länge man inte vill radera den (vilket många extremister vill) så är det självklart att bevara vår historia för kommande generationer. Deltagande är däremot valfritt. Formerna kan diskuteras. Nära nog ingen vill lämna vår historia helt därhän.
Jag som trodde du var en sån här minimal-stat-libertarian-typ, men nu vill du att staten skall hälla pengar på gamla sagor och skrönor och folk som inte har omdöme nog att växa ifrån sånt trams?

Blir lite besviken faktiskt.

Jag som trodde du var en sån här minimal-stat-libertarian-typ, men nu vill du att staten skall hälla pengar på gamla sagor och skrönor och folk som inte har omdöme nog att växa ifrån sånt trams?

Blir lite besviken faktiskt.
Folk som nedvärderar vår kultur och historia med att kalla det sagor gör då i gengäld mig besviken.

Fel, det är alla utom extremister överens om att de skall. Kyrkan och kristendomen är en fundamental del av vår historia, så länge man inte vill radera den (vilket många extremister vill) så är det självklart att bevara vår historia för kommande generationer. Deltagande är däremot valfritt. Formerna kan diskuteras. Nära nog ingen vill lämna vår historia helt därhän.
Jag är inte överens om det, därför lämnade jag kyrkan mina föräldrar skrev in mig i som barn. Främst av ekonomiska skäl. Jag vill inte tvingas betala för eländet. Om andra tycker sånt är skoj så står det dem fritt att betala för kalaset själva.

Är jag extremist nu?

Jag är inte överens om det, därför lämnade jag kyrkan mina föräldrar skrev in mig i som barn. Främst av ekonomiska skäl. Jag vill inte tvingas betala för eländet. Om andra tycker sånt är skoj så står det dem fritt att betala för kalaset själva.

Är jag extremist nu?
Även jag lämnade, inte för sekinerna, utan för vilken väg de valt. Sekinerna kan läggas på bättre.

Är jag extremist nu?
Jag är inte heller medlem i kyrkan då jag inte delar deras värdegrund, men deras avtryck på den västerländska civilisationen är avsevärt och historien av det måste bevaras.

Om du menar att kyrkan skall få lämnas till sitt öde är det på vänsterparti -nivå, ja.

Religion och kyrkor(och allt annat ögat kan se) kan existera utan staten.

Brukar besöka lite kyrkor här och var när jag passerar genom landet. Mest för att de är vackra och ger en sorts kulturell och historisk inblick i en tid som vi kommer ifrån, en tid som varit, en tid som speglar "något annat" än det vi ser idag. Passar då också på att swisha en femkrona eller vad det nu kostar så att man får tända ett ljus och skänka en tanke om vördnad till tidigare generationer.

Jag tror att religion har en plats i samhället, i den mån att människor helt frivilligt skulle finansiera sina samfund, som många iofs redan gör idag. Men det är ju bara vad jag tror.

Och då är jag inte det minsta religiös öht och inte med i svenska kyrkan eller något annat trossamfund. Svenska kyrkan av idag är alltför politiserad.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back