Sverige idag..

Mer regel än undantag nu att det landar på över tusenlappen när man handlar mat nu. Några dricka, lite kvarg, fryst fisk, senap och lite annat smått... 1100 spänn! Och en rejäl veckohandling ska vi inte prata om. Tanka bilen går ju aldrig på under ett lakan heller. Och det här är ordnat av våra möghjärnor till politiker. Värre klåpare får man leta efter.
Dieseln är ju billig igen

Ingen tar ansvar och själv säga nej själv till byta kön, för svårt !​

Vems ide var det ?​

1684572193198.png

Vems ide var det ?​

View attachment 484393

USA visar vägen tillbaka till common sense.

"Könsbekräftande". För övrigt redan inlagt i Google ordbok.

USA visar vägen tillbaka till common sense.

"Könsbekräftande". För övrigt redan inlagt i Google ordbok.
Citat: "Även könsbekräftande vård för minderåriga med könsdyfori förbjuds"
Men det är egentligen bara ett steg på vägen. Tror lagen är ändrad i Sverige också .....
Men var ska gränsen gå 18 år , 30 år, när slutar könsdysfori att växla gubbe, gumma, gubbe ...

Vems ide var det ?​

View attachment 484393
Och såklart är det ALLTID någon ANNANS ansvar.
Samhället (vi skattebetalare) ska i vanlig ordning pröjsa för all skit !!!
Grattis till oss som jobbar o strävar.

Mikael insåg efter sitt könsbyte att det var odiagnostiserad autism som fått honom att må dåligt och kämpa med sin identitet. Ellen förstod efter sju år på testosteron och en operation där brösten togs bort att hon inte alls var en man utan en kvinna som bara inte passade in i mallen.
– Jag känner mig som en försökskanin. Mina bröst är borta, min röst är förändrad för alltid och jag har skäggväxt. Ingen vill ta ansvar för att det blev såhär för mig, säger Ellen Koskiniemi.

Citat: "Även könsbekräftande vård för minderåriga med könsdyfori förbjuds"
Men det är egentligen bara ett steg på vägen. Tror lagen är ändrad i Sverige också .....
Men var ska gränsen gå 18 år , 30 år, när slutar könsdysfori att växla gubbe, gumma, gubbe ...
Det är väl fritt fram med könsstympning i Sverige så länge det är av anti-transfobi?

Mer regel än undantag nu att det landar på över tusenlappen när man handlar mat nu. Några dricka, lite kvarg, fryst fisk, senap och lite annat smått... 1100 spänn! Och en rejäl veckohandling ska vi inte prata om. Tanka bilen går ju aldrig på under ett lakan heller. Och det här är ordnat av våra möghjärnor till politiker. Värre klåpare får man leta efter.
Knappast politikernas fel. Det är alla jävlar som lånar till varenda sak som driver inflation.

När jag köpte Astran till tösen var ju första frågan hur vill du lägga upp avbetalning.
Bank överföring med full betalning Nu.

O då reagerar säljaren med men men men????? Det är ingen som betalar kontant idag.

Jag gör det.

Polsk skatta diesel är billigare än svensk
Norsk diesel är billigare än svensk
Finsk röd diesel är laglig i Sverige att köra bil på.

Köper själv ca 170+ liter diesel i månaden ca 3500 spänn inte så dyrt.

Allt handlar om planering.

Coop billigt kaffe denna veckan 29, 90 halvkilot.

Fläsk file 59,90 kg Coop osv osv

Planering.

Knappast politikernas fel. Det är alla jävlar som lånar till varenda sak som driver inflation.

När jag köpte Astran till tösen var ju första frågan hur vill du lägga upp avbetalning.

O då reagerar säljaren med men men men????? Det är ingen som betalar kontant idag.

Jag gör det.

Polsk skatta diesel är billigare än svensk
Norsk diesel är billigare än svensk
Finsk röd diesel är laglig i Sverige att köra bil på.

Köper själv ca 170+ liter diesel i månaden ca 3500 spänn inte så dyrt.

Allt handlar om planering.

Coop billigt kaffe denna veckan 29, 90 halvkilot.

Fläsk file 59,90 kg Coop osv osv

Planering.

Finsk röd diesel är inte lagligt att köra på men det är riskfritt för när det var som mest populärt blev det stopp för svenska poliserna att kontrollera. Det är ju hälsovådligt att hålla på och slabba med bränsle. Det var väl polisfacket som ordnade det.

Däremot är det lagligt att importera röddieseln för privat bruk för den är ju laglig att värma huset med, tanka båten, elda i traktorn eller nåt annat som inte framförs på vägen.

Menar du att priser som justeras efter utbud/efterfrågan är inflation? Eller krediterna som skapas iom låntagandet?

Tycker det är viktigt att hålla reda på begreppen.
Inflation orsakas av minskat penningvärde till följd av fler antal penningar. Vi får då en prisökning till följd av denna pengaförstörelse, det är denna prisökning som är den egentliga inflationen.

Vi skjuter oss själva i foten om vi skuldbelägger oss själva för inflationen, som att det skulle vara folket som styr ratten som gör att pengar minskar i värde. Tvärtom så är inflation helt politiskt skapad. Dom har ansvaret för att det ser ut som det gör, inte du eller jag.

Samma sak när jag köpte senaste bilen för några år sedan.
-Menar du att du tar hela köpet med kort nu direkt? Sa säljaren.
-Javisst det stämmer. Sa jag.

Jag tycker nog att politikerna bär större skuld än fårket. När räntorna blivit allt lägre och det har funnits en dold inflation som inte synts i den kpi-portföllj som de styrande använt för att lura folket att inflationen är låg. Ja då har det ju varit de mest rationella som konsumerat i förskott.
Nu är realräntan -7% och om den närmaste framtiden ser likadan ut så ska man ju låna maximalt och köpa så mycket som möjligt idag för imorgon är det 10% dyrare om inte riskbanken får ner inflationen.

Jag tycker nog att politikerna bär större skuld än fårket. När räntorna blivit allt lägre och det har funnits en dold inflation som inte synts i den kpi-portföllj som de styrande använt för att lura folket att inflationen är låg. Ja då har det ju varit de mest rationella som konsumerat i förskott.
Nu är realräntan -7% och om den närmaste framtiden ser likadan ut så ska man ju låna maximalt och köpa så mycket som möjligt idag för imorgon är det 10% dyrare om inte riskbanken får ner inflationen.
Vilka varor föreslår du att man lånar och köper till?

De har en stor del i inflationen såklart !
Vem lade ned kärnkraften/förstörde världens bästa elsystem, som ledde till skithöga elpriser och olja/gas-beroende till Ryssland, som sedan Putin utnyttjade för att invadera Ukraina?

Skapar bristsituation som driver upp priserna.
Utöver detta har politiker gjort fler dumheter, hur mycket har svensk befolkning ökat på kort tid, skapar bristsituation på div saker. Driver upp priserna.
Människor som dessutom inte är produktiva alls...

Skapar bristsituation som driver upp priserna.
Vilket inte är inflation egentligen, även om vi mäter inflation som förändring av priset på en kundkorg med varor över tid.

Minns om det var smör för en tid sedan som ökade i pris, iom det så sjönk efterfrågan och snart såg jag smöret prissänkt/reas ut då utbudet blev stort/efterfrågan låg. Tror det var willys.
Detta har inget med inflation att göra, det är helt normala prismekanismer.

Ingves hade förvisso principiellt rätt om att minusräntan var ett tillfälle för hushållen att reducera sina lån. Naturligtvis väl medveten om att folk skulle göra tvärtom, om än inte alla.

Jag tycker närmast det var att gillra en skuldfälla även om individen har sitt ansvar. Effekten på bostadspriserna är inte lätt att ta höjd för om man måste sätta bo.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back